Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Super bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik inderdaad ga voor een bondolino. Nu nog een kleur kiezen... Thxs! Ben benieuwd oké het is om te dragen met een bondolino.

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Zijn er hier ook mensen die een Wompat hebben? Ik vind ze zó mooi en ze lijken me ook heel comfy en makkelijk. Zit er aan te denken om er een te kopen voor mijn dochter, die draag ik nu heel veel in een geweven doek (Amazonas), Ze zal er nu nog niet in kunnen, maar de levertijd is 4 tot 5 weken, dus wat dat betreft...

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het gedaan.... Ik heb een doek besteld bij tevreden-baby.nl - tevreden-baby.nl van amazonas. De carry sling lollipop..! Hele mooie kleuren. Kan niet wachten om het uit te proberen!
    En het mooiste is: ik heb een tijdje geleden een hangwieg gewonnen via de winpagina van het forum. Maar dat mocht ik ook voor wat anders op die website besteden. Dus na wat nadenken heb ik dit besteld. Ben helemaal blij!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mooie doek, Misa!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn draagdagen zijn weer begonnen :D Ik word er erg blij van, zelfs met dit warme plakweer.

Foto's van V in Amitola (weefdraad Fresca Silvestre; Girasol) en Jade 'Intense' (geverfde Mild; Ellevill):

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    evenstar! gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!, ziet er gezellig uit!!! :)

7. misa

misa Niet meer actief

Ja ziet er goed uit!

Moet ik mijn dochtertje van 5 weken nou in de (geweven) draagdoek dragen met de beentjes erin of eruit? En ik moet dus met deze doek de banden eroverheen doen, zoals de foto hierboven? En dan kan je dus kiezen voor 1 of 3 lagen of je kindje?
    En wat doen jullie je kindje aan in de doek? Helemaal met dit weer, maar ook als het minder warm is?

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    in mijn drager, soort meitai...draagt mijn zoontje met dit weer alleen een romper korte mouw en kort broekje, of dun leggingachtig broekje en ik draag zn beentjes eruit (wel sokjes, maar als zn veotjes warm aanvoelen zonder), hij vind het niet prettig meer erin...en is nu ook wat lang...( hij is net 6 wkn)

ik merk, doordat ik het warm heb, hij het ook heel snel warm fkrijgt of te warm heeft, dus ik kleed hem liever koud aan, en dan kan er altijd nog iets over hem heen ofzo

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    beentjes moet tot 3mnd in IN de doek gedragen worden voor de heupontwikkeling .
    ik ben pas na 3 mnd gaan dragen want mijn meisjes wou echt niet met de beentjes naar binnen , vrijheid blijheid dacht ze zeker ;)

liefs edith
    mama van mees* en juultje

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nee dus. In een geweven doek - maar ook in een rekbare doek mag je vanaf dag 1 met de beentjes uit de doek. De heupontwikkeling ligt aan de spreidpositie van de knietjes en heupjes, de kikkerhouding dus.

@ Misa; je knoopt een rekbare idd zoals evenstar, banden kunnen er nu lekker langs, als het kouder word kan je ze over de rug spreiden zoals je bij jou geweven doek deed.

@ Evenstar, gefeliciteerd met je kleine meiske!

11. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Tot en met 3 maanden.
    En pasgeborene baby mag zowel in de horizontale als verticale houdingen gedragen worden. In de verticale houdingen dienen de beentjes van de baby helemaal in de draagdoek te zitten in de natuurlijke houding met uitgespreide heupjes en knietjes opgetrokken. Babies tot ongeveer 3 maanden houden hun benen opgetrokken, en het is niet verstandig om ze geforceerd te spreiden.
    In de horizontale houdingen dient de baby recht te blijven, met zijn hoofje ter hoogte van de mama’s borst. De beentjes kunnen vanaf de knieen uit de doek steken. Pasgeboren babies mogen helemaal met de knieen en voeten in de draadoek gelegd worden.

In verticale en semi-verticale houdingen moet het hoofdje van de baby goed gefixeerd zijn met de bovenste rail van de draagdoek. Totdat de baby ongeveer 3 maanden is, is het niet nodig de beentjes echt wijd te spreiden. Zorg dat de knieen hoger zijn dan de billen.

dit staat op de site van slingomama .
    je kan de beentjes buiten de doek dragen maar dan moet je wel goed weten je hoe te knopen ......
    goed spreiden , knietjes hoger dan de heupjes etc .

edith

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    je kunt idd de beentjes nog in de doek knopen, gewoon even voelen hoe t kleintje de beentjes doet. (ook als de beentjes binnen de doek zijn, heb je de M houding hoor)

En je kunt inderdaad kiezen voor 1-2-3 lagen stof. Ik deed vaak 2 lagen. de horizontale en 1 verticale, die sloeg ik dan een beetje over het hoofdje.

Oja, horizontaal dragen (ik neem aan dat daar de liggende houding mee bedoeld wordt??) wordt sowieso AFgeraden! dit ivm verstikkingsgevaar door afsluiting van de luchtpijp.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik kan even geen goed onderbouwde website vinden, maar je MAG dus al direct met de beentjes uit de doek knopen, maar als je kindje de beentjes nog graag tegen zich aan trekt absoluut niet forceren.

Liggend dragon word ook afgeraden inderdaad. Net als face forward. Buik tegen buik is de veiligste manier.

Wbt wat trek je aan in de doek, heb ik even gekopieerd van het D&V forum:

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Aahh, wel bron gevonden!

Draagdoekconsulenten

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hier gaan de beentjes er vanzelf in, dat spreid je nog niet zo makkelijk toch? Mijn dochtertje is 2 weekjes jonger, maar ik denk niet dat dat uitmaakt. Ze zit er als een kikkertje in. Met een geweven doek en dit weer zou ik maar 1 laag doen, zoals ik heb geknoopt dus ;) Als ik haar in het buideltje laat zakken, heb ik haar bij haar voetjes en kontje tegelijk vast zeg maar. Ze zit er zo in als ze in mijn buik zat :)

Mijn dochter draagt heel dunne kleertjes of alleen romper. Boven 30 graden draag ik niet of bloot in de calin blue, maar ach, wanneer gebeurt dat nou :D

16. misa

misa Niet meer actief

Allemaal bedankt voor jullie adviezen. Ik zal eens goed opletten wat mijn meisje doet met haar beentjes als ik haar erin zet. Bij twijfel de beentjes er dus maar in doen? En dan de horizontale band om de gehele billen en beentjes? En de twee anderen er onderlangs zoals je anders ook zou doen? Kan je kindje er dan niet uit zakken? Of zeg ik dan wat geks..?

Maar ik heb zojuist de doek binnen gekregen van tevreden-baby.nl - tevreden-baby.nl (amazonas lollipop). Echt geweldig..!! Ik heb nu met de beentjes eruit (met een pop) geoefend. En daar zit ik nu mee op de bank.. Whahaha! Wat zit dat geweldig fijn zeg. En de kleuren zijn super. Ben helemaal verliefd! ;)

Over de lagen kleding. Ik vind het we lastig, maar sowieso met dit weer. Ze is nog zooo klein..! Maar sinds gisteren is mijn knop echt om gegaan en heeft ze heerlijk in een romper gelegen. Wel een beetje frisse beentjes, maar een heel warm nekje en hoofd.
    Ik moet gewoon niet vergeten: beter iets te fris dan te warm..!

17. misa

misa Niet meer actief

Oja, goede tip over dat als je je kindje moet ondersteunen dat ze dan niet goed zit. Want dat gevoel heb ik wel vaak met de tricot doek. Thnxx..!

Oja, en knellen de beentjes niet af als je ze in de doek doet?

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Volgens mij is het goed als je even een instructiefilmpje bekijkt.

fwcc - YouTube

van Webkim

En post even een fotootje :)

19. misa

misa Niet meer actief

Dankje. Als ik straks met de kleine oefen dan maak en post ik wel ff een foto! :)

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, want die beentjes zitten toch gewoon opgevouwen tegen het lijfje aan? Met de beentjes uit de doek moet je altijd even goed kijken dat de doek goed gespreid van knie tot knie zit. Met een pasgeborene in kikkerzit gaat er alleen een 'zitje' onder de voetjes en billetjes door (bij mij althans :D).

Deel Deze Pagina