Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Dag expert dames!

Ik heb mijn dochter altijd gedragen in een rekbare doek: beviel erg goed. Zij is geboren in de winter en nu ben ik in hartje zomer uitgerekend. Onder ander mbv van jullie adviezen in dit topic gegeven heb ik nu een geweven doek gekocht (Ellevill, katoen via MP)! Ik krijg hem als het goed is morgen binnen (kan niet wachten!) :D!
    Maar mijn vriend kreeg ik nooit zo ver om te gaan knopen en de baby bjorn vond ik de vorige keer niet fijn (pijnlijke schouders en vooral nekspieren e.d.). Nu heb ik natuurlijk gekeken naar andere draagsystemen maar ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien!:) Zouden jullie mij willen adviseren? Ik twijfel dus tussen:
    - Manduca: Lijkt me erg fijn, ook voor mezelf (zomer te warm?)
    - Boba Carrier 3 G
    - Beco babydrager
    - Emeibaby
    - Wompat (te warm?)
    - Bondolino

En zijn er hierbij ook verschillende maten waar ik rekening mee moet houden?
    Hartelijk dank alvst!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Overweeg ook de ergo, is een tip van mn man. Wij hebben een bondolino gehad, die pastte bij mij maar net ( mt 48 ) manduca past ons beide super goed, manlief is heel mager en ik absoluut niet. Manduca vinden we zelf minder fijn voor buikdragen. Ergo is mn man helemaal gek van, hij kan het riempje op zn rug zelf makkelijk dichtdoen bij buikdragen, de band is heel goed verstelbaar van heel smal tot heel breed. Alleen is er voor pasgeboren kindjes een baby insert en omdat dat warmer is, niet voor zomer babies geschikt. Vanaf 6 kilo kunnen ze zonder insert erin .

Weet je, ik vind zelf het fenomeen zomerdoek of drager een beetje overschat. Zo vaak is 't hier niet boven de 25 graden en een drager is vaak al luchter als een doek omdat er bijna niets om jou heen zit en je kindje alleen op de rug bedekt is. Er kan langs de zijkanten gewoon luchten zeg maar.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    suusjeuh, ja wat jij zegt, ik dus met storchewiege, die niet per se voor winter of zomer is...maar wel lekker 1 dunne laag heeft als drager zijnde...
    Ik had zelf bijv vandaag alleen ene longsleeve aan en baby mouwloos romp met truitje en dat was warm zat...

ik heb tot nu toe nog nooit een jasje aan gedaan in de drager (terwijl het toch al redelijk fris is geweest), hij zit er helemaal in en mijn warmte is echt snel al genoeg..

maar denk eerder dat het ligt hoe warm jij zelf het krijgt, want ook al als het heel warm is, ga je daar toch niet echt onwijs uren in lopen...

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Wow! Suusjuh, bedankt voor je uitgebreide reactie. De ergo ziet er inderdaad lekker uit, alleen wel minder dat je dan weer iets aparts erbij moet kopen tot 4 maanden... Wel een goeie om in mijn achterhoofd te houden als ik tzt toch iets anders wil proberen en de baby wat groter is. Ik heb met vriend overlegd en hem lijkt de Bondolino ook eigenlijk het fijnst, maar sommige lijken zo op elkaar dat ik eerlijk gezegd niet echt weet waarom de Bondolino nou zo aanspreekt boven de anderen!

Is er een reden om de Bondolino niet te doen?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nee, de bondolino is een hartstikke goede keuze en er is geen enkele reden om hem niet te kopen! Wij hebben hem ook als 1e drager gehad. Hij is makkelijk verstelbaar, makkelijk te gebruiken, geschikt vanaf de geboorte... Heel goede keuze hoor! ( Dat zou een andere ook zijn, maar dit zeker ook! )

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Ik heb de bba 3g, speciaal voor gekozen omdat minn kinderen al wat groter waren en ik vooral wilde rugdragen. Hij bevalt prima. Ik zou hem alleen niet voor inimini's gebruiken.

Mochten wij nog een inimini krijgen dan ga ik voor een baby meitei of een storchenwiege.

Of... En dat wil ik heel graag, een mooie nieuwe gave zachte super doek:):)

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Dat de boba 3g niet voor de kleintjes is leek me inderdaad ook al een beetje en het leek me juist leuk als mijn vriend al snel kan gaan dragen voor de bonding. Mijn dochtertje vond het altijd heerlijk in de draagdoek bij mij, hopelijk aankomende jongen ook!

Hoe lang dragen jullie per dag? Laten jullie lang een baby in de doek slapen? Ik kan me nog herinneren dat ik T. niet weg kon leggen en ze dus heel veel in de doek sliep en ik nog wel wat kon maar me toch steeds een beetje schuldig voelde omdat ze "in haar eigen bedje" moest slapen... Ik heb nu een co-sleeper (vorige keer echt mijn rug vernaggeld door het voeden 's nachts en haar daarbij steeds uit haar wiegje (naast het bed hoor) te moeten tillen)! Maar goed, mits goed geknoopt en niet te warm en in de kikkerhouding: mogen ze dan gewoon zo lang ze willen in de doek?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja ze mogen zo lang ze willen want je haalt ze toch elke ca 3 uur er even uit voor een voeding en schone luier. Dochter heeft de eerste 4 maanden in de doek geleeft, daarna nog heel veel, tijdens het huishouden 's ochtends en het koken 's middags zowizo.

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Legde je haar dan nooit weg in wiegje?

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Mijn kinderen hebben altijd een beetje 'ontwenningsproblemen' gehad de eerste drie maanden. Uit een warme buik in een kaal wiegje was geen succes, ook nu bij mijn derde kind niet. Dusss... in de doek dan maar. Ik overweeg nu ook een Bondolino omdat mijn man niet zo van knopen houdt.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook vaker in de doek of op schoot slapende kindjes dan in de wieg... zo vers uit mama's buik is de doek echt ideaal, en later ook (heb de oudste tot halverwege de zwangerschap gedragen, op de rug vanaf dat ze 1 was ofzo).

Hier heb ik het geluk dat iemand met veel dragers en verstand van zaken vanmiddag op kraamvisite komt :D :D :D

Dan eens kijken wat mijn man geschikt gaat vinden. Stiekum hoop ik dat hij de Rose&Rebellion fijn vindt, die zijn ZO mooi! (en duur :$)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nee, ze sliep of in de kinderwagen beneden, of in de box op de bank, op de arm of in de doek. Naar boven lopen na een keizersnee, kindje in bed, beneden komen, kindje huilen, trap weer op... Dat werkte echt niet. Pas vanaf een maand of 4 sliep ze 1x in haar bedje.

13. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Zijn hier dames die ervaring hebben met het zelf maken van een mei tai?

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Jup, heel goed te doen als je een beetje kan naaien. Vond het wel een rot karwei want de banden is echt heeeeel erg veel recht toe recht aan werk. Mijn banden zijn 2 meter lang en dat 3x ( De heupband heb ik door laten lopen ) was echt niet zo heel motiverend. Maar 't is niet moeilijk. Alleen vind ik een mei tai niet fijn dragen, krijg op de een of andere manier de heupband niet goed, waardoor ze met haar kontje tussen het rugpaneel en de heupband lijkt te zakken.

15. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Hmmm.. Je bedoelt dat die band dan weer terug klapt zegmaar?

Ik zit eraan te denken om er 1 te maken. Woon in een flat met veel trappen. Nu dl wat zwaarder wordt is het een heel gesjouw, helemaal als je bodoschappen of andere spullen. Ik heb een rekbare doek, tricot slen. Maar dat ding is lang en onhandig, en bovendien best dikke stof (warm) Ik zoek dus iets wat vrij makkelijk om te doen is.

16. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Soumayyaah, echt doen die meitai!! Ik had ook zo'n tricotslen en nu heel blij dat ik overgestapt ben op meitai!

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik gebruik mn drager ( storchenwiege carrier) dus ook voor al die trappen, tis zo gemakkelijk en snel...ik moet ook om de hoek van de flat anar de kelder voor de kinderwagen en dat met een druk peutertje...echt super fijn alleen al daarvoor!

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is raar, knoop je hem wel goed om dan? Ik heb dat nog nooit gehad met een mei tai. Ik heb er 3 waarvan eentje handgemaakt is door een vriendin. Mijn oudste heb ik toen ze 1 jaar en ouder was vooral in een mei tai gedragen (op de rug).

Gisteren heeft mijn man gekozen voor een bondolino trouwens. Hij heeft een hekel aan gespen en gedoe. Ik had zelf zoiets van dat je dan net zo goed met een mei tai kan dragen, maar denk dat we er toch wel eentje zullen kopen (de Chicago waarschijnlijk).

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    K weet niet, ben geen vriendjes met mei tai, dus die ligt na 2x gebruiken in de kast en nu hebben we gewoon lekker de doeken, de ring sling, de manduca en de ergo.

20. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ja, ik heb aan de hand van een patroon van internet een eigen patroon gemaakt met zitplooien, dat vond ik toch mooier om het lijfje vallen. En ik vul de randen bij de beentjes zodat het niet kan snijden bij de knieholtes.

Deze heb ik oa gemaakt.
    Met vogels, aan twee kanten draagbaar, met een gesp en een heuptai.

Hier mijn patroon.

Deel Deze Pagina