Nou kom ik met een vraag bij alle ervaren draagdoek moeders Het is nu zo warm. Heb een elastische draagdoek En een zoontje van 3 weken oud. Vind de doek te warm nu dus wil een zomer draagdoek of zak. Iets qat niet te moeilijk is. Want heb er nog een rondlopen. Dus wat raden jullie aan. Niet te gek duur want heb nou ook niet super veel centjes om eraan te spenderen.
Ik ben er eindelijk uit!! Knopen ga ik echt niet onder de knie krijgen: Niet met een rekbare doe, niet met een geweven doen en met een mei tai lukt het mij ook niet................ Dus nu een Beco Butterfly te huur: Wat een zaligheid!!! Heb mijn zoontje er bijna iedere dag inzitten: Omdoen, zoonlief erin zetten, rugpand dicht gespen en lopen maar. Gisteren in de dierentuin heb ik hem verschillende uren gedragen (dochter was zo vreselijk moe, dat ze ook niet meer op haar kid-sit wilden zitten), maar voelden hem gewoon niet. Paar weken geleden zag ik al een Wompat. Jeetje, wat zijn die mooi: Werd er meteen opslag verliefd op. Gisteren de knoop doorgehakt: Beco of wompat, en heb een wompat besteld: Chococabana met zwarte banden. Vreselijk getwijfeld tussen zwarte banden of licht grijzen, maar denk dat met zwarte banden de rugpand er echt zal uitspringen. Nu nog een week de beco te huur, en dan moet hij terug. Hopelijk is mijn wompat er snel, en kunnen we weer lekker gaan dragen!
Na lang wikken en wegen heb ik vandaag (eindelijk!) een Babyhawk Mei Tai besteld!!! Misschien dat ik ook nog een geweven doek bestel, maar ik denk zelf dat ik meer gebruik zal maken van een Mei Tai, zeker vanwege de warmte hier, en mijn man zag dat ook wel zitten. Het zal wel even duren voordat hij er is, maar de kleine is er ook nog niet
Hoe zit de Bondolino? Ik heb ook een Bondolino gekocht, precies om dezelfde redenen: doek is zo lang en met onze langharige katten niet echt praktisch. Datzelfde probleem zag ik ook als we ergens met de auto heengaan en ik wil vanaf daar verder dragen. Wil mijn doek niet op de grond hebben slingeren. Anyhow, de Bondolino is mij dus te groot! De schouderbanden zijn erg breed en ik heb zelf erg smalle schouders. Nu ben ik gaan googlen en vond ik de Emeibaby. Ik ben verliefd! De voordelen van een doek en het gemak van een drager! Misschien ook iets voor jou? (behalve als je natuurlijk heel erg tevreden bent met je Bondolino) Zie hun facebook pagina voor foto's: Fotoshoot emeibaby | Facebook
Leuk, nog een toekomstige Wompatster Chococabana is mooi. Volgens mij is de levertijd wel erg lang in de zomer, ik wacht nu al bijna vijf weken op de mijne (heb een Jungle besteld).
Die vind ik ook erg mooi een jungle (of een earthy rainbow). Welke kleur banden heb jij besteld? Dan de rib of de linnen? Heb jij hem ook bij Ooiebeest besteld? Kreeg nml als antwoord dat ze deze week op vakantie zijn (dus dan word het wachten nog langer). Hopelijk hebben we hem snel binnen!
Vind ze ook erg gaaf!! (en leuke kleurtjes). Ben alleen bang dat ik er geen vriendjes mee kan gaan worden ivm doek strak spannen (krijg het knopen ook gewoon niet onder de knie, zelfs niet met een mei tai)
Zwarte rib. Ook heel lang over getwijfeld of ik niet bruin/beige wilde. Ja, bij ooiebeest. Oh, behh. Ik zit al de hele week te gluren op "mijnpostnl" of er pakketjes naar me onderweg zijn maar dan kan ik daar dus nog even mee ophouden
Dan komt, denk ik, je rugpand ook erg mooi uit met zwarte banden!! Ja, deze week hoef je in ieder geval niet te kijken Misschien volgende week!!!! Hoe draag jij nu? Zit te denken om toch maar weer mijn bykay tevoorschijn te halen en nog maar wat andere knopen te proberen tot de wompat er is.
Nu altijd met geweven doeken. FWCC, rugdragen oefen ik wel regelmatig thuis (met beide kinderen en een knuffelbeest haha), maar daar durf ik nog niet mee naar buiten. Ja als je nog weken moet wachten lekker weer een doek pakken. Hoewel ik de ByKay met temperaturen als die van vandaag zou laten liggen pfff. Heb je ook nog andere doeken/dragers? Verslavende hobby he
Ik denk ook dat we de pan uitzweten met de bykay. Nee, heb verder geen doeken of dragers (behalve een BB die ergens in het stof ligt, en daar ook keurig blijft liggen). Het lukt me maar niet om het knopen onder de knie te krijgen, vandaar een drager. Heb nu een beco gehuurd en die moet voor 02-08 terug zijn. Misschien nog maar een keer huren Hahahahaha, knuffel heb ik ook veel op geoefend. Mijn zoontje vond het heerlijk dat ik met hem oefende. Die viel gewoon in slaap. Mijn dochter wil absoluut niet gedragen worden. Ja op mijn arm, maar meer niet. Niet in een doek of drager. Ze gilt moord en brand. Ja erg verslavend, en o zo makkelijk!!
Gilt ze ook nog als ze er een paar minuten in zit? Mijn dochter kan ook behoorlijk protesteren, maar als ze eenmaal zit, vindt ze het heerlijk.
Hey dames, kan je met dit weer ook wel dragen? Ik heb het nu wel in huis, want mijn meisje wil niets anders op het moment. Maar ik zweet me rot! Heb wel een geweven doek trouwens.
Ik draag mijn kindje wel, maar in de Calin Bleu. Dat is een 'gauze' doek. Zo dun als een lakentje! En dan drapeer ik tussen haar wangetje en mijn decolleté een hydrofiel doek tegen het zweten Maar mijn dochter heeft wel warmtebultjes (of baby acne, ik weet het niet)... Verder voelt ze redelijk koel, ze is niet zo warmbloedig. Ik ook niet op zich, maar ik ga niet enorm wandelen ofzo.
Yep, ze blijft net zolang krijsen tot ze eruit mag. Ze houd me ook helemaal vast als een aapje *cute*
Ja een doek van lakenstof heb ik niet.. Ik heb het maar wel gedaan. Nu ook, maar volgens mij heb ik het warmer dan zij..!
Nou ik vind dragen normaal heerlijk maar nu gaat ze echt in de wagen hoor ( shame on me ) maar ik zweet me te pletter ! Liefs Edith Mama van mees*&juultje
Na alle tips en adviezen heb ik voor een Marsupi draagdoek gekozen! Nu nog wachten tot de kleine er is....
Weer zo'n dag, als zovelen.. Slapen in bed gaat niet, huilen, mopperen.. Dus heerlijk in de amazonas doek. Wat ben ik daar toch blij mee..!!! (moest het even kwijt)