Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Jamie in z'n Wrap 'n wear draagdoek. Vind ik een erg fijne doek en zeker niet te warm. Heb ook een Bykay draagdoek, maar die werd al snel veel te warm met al die laagjes over elkaar heen.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Violetriot:
    Hier ook mijn tricot slen al uitgeleend aan s.zus ;). Hoop ook stiekem dat hun kleine wat mama honger krijgt en ze ook fanatiek gaat dragen, lijkt me zo gezellig ;).
    Het heeft mij ook enorm geholpen de eerste weken. We hebben heel wat wasjes samen weggewerkt, hihi.
    Nu begint ze iets meer los te laten en zelf te slapen in bedje dus het dragen automatisch minder maar nu wordt het meer een gebruikt voorwerp als we weggaan. Blijft ideaal!

Andreams:
    dat ziet er inderdaad een stuk lichter uit dan een bykay/tricot slen! Wat voor stof is het? Zeker met die knoopwijze maar lekker 1 laagje. Al vind ik die knoopwijze voor een heel kleintje die ondersteuning in de nek nodig heeft nog erg moeilijk (zal wel aan mij liggen ;) )

3. fafje

fafje Niet meer actief

andreams, leuke foto...en die doek ziet er helemaal niet warm uit!

stel dat mijn kindje in april komt...zou die bykay sowieso te warm zijn heh...
    ik ga wrap n wear is googlen

4. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Loki09:
    Draagdoek is 100% katoen. Hij draagt echt fijn en hij komt er niet zo bezweet uit als in de Bykay (en voor mij is het ook een stuk minder warm). Ik gebruik deze doek sinds dat het zo warm was (volgens mij in april), daarvoor gebruikte ik de Bykay, dus ervaring met deze doek en echt een heel kleintje heb ik ook niet.

5. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik heb de doek gekocht bij SlingoMama: baby draagdoeken en slings, Ergo Baby Carrier, Manduca, Patapum, Mamaponcho. En de bykay is waarschijnlijk echt al wel te warm in april, je hebt bij die doek drie lagen over elkaar heen, en dan zweet je je kapot. Neemt niet weg dat ik het wel een heel fijne doek vond om mee te beginnen trouwens!

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja en is deze nou rekbaar of een normale geweven doek!?

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Das een geweven doek!

Pfff ik wacht nog steeds op die van mij, ook bij slingomama besteld.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja heb ook ff gekeken, ik ga die nemen...zit al steeds te googlen, maar die ziet er ehct lekker luchtig uit...

ik heb liever dat ik mn kindje een laagje extra moet aankleden dan dat ie het te warm heeft...en ik krijg al helemaal snel opvliegers als ik het warm heb, sinds de bevalling...

Ik neem aan dat je met 1 doek start toch!?...hoeveel hebben jullie er allemaal!?

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben met één doek gestart ja...

Nu heb ik volgende doeken:
    bbslen,
    calin blue white,
    girasol earthy rainbow, amitola, symphuo, denv
    didymos jim en fische hörnum
    ellevil paisley
    mei tai lollipop
    Layla SSC

Girasol Cabo is on the way! :D

(Je mag trouwens mijn Calin Blue overkopen als je wilt, dat is ook zo'n dunne zomerdoek! Ideaal met een klein kindje! )

10. fafje

fafje Niet meer actief

Elke, wow dat zijn er veel...!! hihi ja over die Calin blue...durf em nu nog niet aan te schaffen...wil eerst even aankijken die eerste weekjes, als het dragen helemaal fijn gaat en ik dus ook langer wil en kan dragen, zla ik idd in de hete zomer uitkomen met een baby van 3 mnd...ik onthou het, mocht je dan niet verkocht hebben hihi (lijkt me niet) maar dan pb ik je zeker! thanks

11. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik ben ook begonnen met één doek, daarna deze Wrap 'n wear er bij gekocht, en er zal vast binnenkort nog wel eentje bijkomen :D. 't Is verslavend :p En je krijgt er ook heel vaak leuke reacties op, zo vaak kom je geen draagdoeken tegen!

Het fijne van deze Wrap 'n wear is trouwens ook wel dat hij niet heel erg duur is, ik heb er 55 euro voor betaald.

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wrap n wear en calin bleu zijn allebei goedkope zomerdoeken.
    Zelf heb ik ook een amazonas laguna, erg mooie doek en ook niet erg dik.
    Ook heb ik een hoppediz la pas en die is wat dikker maar heerlijk stevig.
    En ik knoop nu toch voornamelijk de fwcc met 1 laag over Mart heen dus dat is goed te doen.

Calin bleu heb ik (nog) niet maar ik lees dat je die wel secuur moet knopen ivm drukplekken/snijden omdat de stof zo dun is..

13. fafje

fafje Niet meer actief

violetriot, wat jijz get over calin blue ha dik ook gelezen, vandaar dat ik die pas durf aan te schaffen wannee rhet goed gaat met dat geknoop! :D

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    en daarom heb ik er ook nog geen ;)
    Maar er komt er wel een denk ik, over een poosje.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb een Marsupi-draagzak (lekker makkelijk met klittenband), en een Binana-draagdoek. Die laatste heb ik toen mijn zoontje 14 maanden was (en 11,5 kilo woog) voor het laatst gebruikt, maar het zou nog steeds wel kunnen volgens mij!
    In het begin vooral de Marsupi gebruikt, omdat de 'baby-knopen' me niet zo goed afgingen. Ik was als de dood om dat kleine mensje verkeerd in de doek te hangen!
    Over iets meer dan 8 maanden de herkansing?

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken een een draagdoek gehuurd. Een geweven doek van Hoppediz.

Vandaag druk aan het oefenen geweest, maar ik kom niet verder dan mijn dochter op mijn rug, doek onder haar billen, en verder kom ik niet. Ze ligt helemaal dubbel op mijn rug, en laat zich achterovervallen:D. Als ik verder gebogen ga staan, gaat ze rechtop zitten op mijn rug.
    Iemand tips:D

Hmmm, maar goed gaan oefenen, hopelijk kan ik dan nog mijn eerste "wandeling" maken voordat hij volgende week terug moet.

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Misschien een heupknoop proberen?
    deze heb ik laatst geprobeerd maar Mart is net niet stevig genoeg in zijn ruggetje vind ik. Maar met jou dochter zou het moeten lukken. Rugdragen is ook best lastig helemaal als je nog nooit gedragen hebt!
    YouTube - ‪Robin's Hip Carry‬‏

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Violetriot: Dank je wel voor het meedenken. Ik ga deze niet proberen, daar ik helaas nu al last heb van mijn bekken ondanks de prille zwangerschap.

19. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

DAt ze tegenstribbelt is waarschijnlijk omdat ze het niet gewend is en omdat je té krom staat.
    Dé truc is dat je voorover gaat staan maar een holle rug maakt ipv een bolle rug. Als je een bolle rug maakt, geeft dat meer neiging om zich af te zetten.
    Natuurlijk ook proberen af te leiden: hier werkt knopen voor de spiegel ideaal. MIjn zoontje vindt het super om te zien!

Met welke zwaai werp je haar op je rug? Met de santatoss of supermanzwaai?

Welke rugknoop probeer je te doen?

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Elke1984: Ik heb haar eerst op mijn heup gezet, en daarna doorgeschoven naar mijn rug (geen idee hoe dat heet).
    Ben er nu wel achter wat de Santatoss is, maar nog niet wat de supermanzwaai is (edit: Gevonden).

hahahahahaha, inderdaad holle rug. Was bang dat ze van mijn rug zou afglijden:).
    Nu je het zegt, zie ik inderdaad iedereen op de filmpjes met een bolle rug staan.

Ik ben aan het oefenen geslagen met dit filmpje: BWCC met chestbelt en Santa toss. De knoop voor op mijn borst lijkt me niet helemaal comfortabel, maar vind het een duidelijk filmpje, en lijkt me een "makkelijke" knoop om mee te beginnen.
    Ik heb haar dus alleen niet op mijn rug gekregen zoals op het filmpje word gedaan, omdat ik bang was om haar te laten vallen.

Deel Deze Pagina