Heerlijk! Och, ik probeer het bed overdag niet eens. Ze slaapt altijd in de doek en ik kan rustig de hele dag van huis. Borsten bij me, doekje bij me, paar luiers en een zooi hydrofiel doeken en klaar. V huilt bijna niet trouwens. Alleen als ze te lang niet geslapen heeft, en de tekenen kan ik nu zodanig herkennen dat ik haar al voor die tijd de doek in doe. Wat zou ik zonder doek moeten denk ik wel eens. Maar dan zou ik gewoon een andere manier hebben om mijn dag in te vullen en meer met een kinderwagen rondlopen denk ik.
Hihi ja dan moet je dat doen, of een knuffel in de doek doen..! Maar ben je niet 'bang' dat je kindje straks helemaal niet meer in bed wil slapen? Of kan je je daar niet druk om maken?
Hier slaapt ze s middags van voeding tot voeding, dan ligt ze hier in de kinderwagen. Doe meestal de huishouding als de oudste ook slaapt en gaat even een stuk sneller als ik haar weg kan leggen. Hier is ze 's morgens erg onrustig en dan wil ze ook niet in de doek hoewel het vanmorgen wel goed ging. Maar dan is ze ook al zo onrustig en ook gewoon te moe, dus misschien ben ik ook wel te laat met haar erin doen. Ik krijg alleen het knopen nog niet zo goed onder de knie, probeer haar met de beentjes onder het kontje alleen als ik dan een keer buk, zakt ze naar beneden of ze duwt een voetje naar beneden. Moet misschien ook nog wat vaker oefenen. Met boodschappen doen enzo gebruik in een bondolino.
Bukken vind ik ook onhandig met het ding. Dus lichte huishouding wil nog wel eens gebeuren maar geen grootse dingen. Vind ik niets. Hoe komt het da je kindje zo onrustig is dan red88?
Ze is hier alleen s morgens en s avonds onrustig. Volgens mij is ze dan te lang wakker en raakt dan overprikkeld en dan komt ze niet in slaap. Al een paar keer gehad dat ze zo hard ging huilen en niks werkt dan. Gisteren ben ik uiteindelijk met haar op ons bed gaan liggen en heb ik het donker gemaakt en is ze in slaap gevallen. Vanmorgen ook geprobeerd maar toen ze bijna sliep kwam de oudste boven dus dat werkt niet als ik alleen met ze ben. Vindt het ook lastig dat als ze wakker is, ze blijft zoeken. Ook als er een boer dwars zit of ze moet spugen, zoekt ze en ik leg haar dan vaak aan omdat ik denk dat ze wil drinken maar dan drinkt ze soms wel alleen blijft ze dan aan het spugen. 's Avonds clustert ze meestal en soms valt ze dan uiteindelijk gewoon in slaap. Dan huilt ze dus niet maar gisteravond was het op een gegeven moment krijsen. Gaat je aan 't hart en ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen. Volgens mij is het verder niks medisch aangezien het van 21-9 gewoon voeden en slapen is en ze slaapt praktisch al vanaf half 12 met tussendoor even voeden. Dan is ze daar buitenom maar heel even wakker en slaapt ze weer lekker. Ze ligt nu ook bij me te slapen nadat ze heeft gedronken, boertje gelaten, even rustig naar mij heeft liggen kijken.
Ik kon met de zoekfunctie niks vinden, maar hij is al eerder in dit topic besproken. Strekking: je moet echt mazzel hebben dat 'ie je past. Je kunt niks verstellen en als je afvalt/aankomt je een winterjas aanhebt of juist niet dan past het ding al niet meer. Wil je makkelijk én ergonomisch dragen kies dan voor een Soft Structured Carrier, geen Stokke ding trouwens, maar een Maduca, Marsupi, Beco, Bondolino of Ergo ofzo.
Iemand ervaring met ss-carriers? ik kwam op het babywearing forum (omg, wat veel te vinden daar zeg. zoveel foto's keek mn ogen uit) en zag de 'kinderpack'. Flickr: magicsling's Photostream Ik ben er achte rdat het knopen en wikkelen nietecht iets voor mij is.. maar zoiets lijkt me wel fijn. ze zijn ook zo mooii. (of begeef ik me hier in het hol van de leeuw met al die knopers hehe)
Met de beentjes waar? Wat voor doek heb je? Als ze teveel gaan drukken met de voetjes komt er veel kracht op de heupjes te staan en kan je beter de beentjes buiten de doek doen.
's Nachts slaapt ze of naast mij (in een bed dus) of in de wieg. Dus ze is wel iets gewend. En in de maxicosi in de auto (dus 'rijdend') slaapt ze ook. Ik kan de kinderwagen natuurlijk wel gaan proberen, vaak doen ze dat op het kdv ook. Aan de ene kant denk ik steeds dat ik haar zou moeten voorbereiden. Maar weet je, mijn verlof is maar zo kort DIT is mijn tijd met haar alleen, ze heeft nu de behoefte om dicht bij me te zijn. Op het kdv is alles anders. Flesje, andere mensen, etc. Ik denk dat ik de laatste week van augustus ga proberen om haar af en toe in de kinderwagen te doen, of in de wieg (en dat ik er dan bij blijf, net als 's nachts). Ze is een goede slaper, en een makkelijke baby overall. We hopen er gewoon het beste van. Ik zie er hoe dan ook als een berg tegenop
Je hebt ook helemaal gelijk evenstar. Maar ik ben soms wel bang dat als ze niets gewend is dat ze het helemaal moeilijk gaat krijgen op het kdv.. Maar aan de andere kant: waarom nu dan wel..? Maar ik zie er ook erg tegenop hoor naar het kdv. En dat terwijl ik er zelf werk en mijn zoontje ook al gaat.. Maar ik vind gewoon dat een (jonge) baby niet op een kdv hoort. Maar ja, je kunt soms niet veel anders he. Ach ja, ze komen er maar 1 dag per week,het komt vast goed. Maar nu nog maar ff niet aan denken he!
Hoi dames, Weer een vraagje voor jullie. Inmiddels heb ik mijn draagdoek in huis, een hoppediz geweven doek. Maar nu nog het knopen leren. Er zit wel een handleiding bij. Wat hebben jullie gedaan? Gewoon leren knopen door het te doen (handeiding/ youtube) of hebben jullie een consult gehad? Ik heb weleens een draagtechniek gezien op de buik, waarbij de knietjes opgetrokken waren en de baby helemaal in de doek zat. In de handleiding zie ik een techniek die er op lijkt, maar dan met de beentjes eruit. Weten jullie waar ik die andere techniek kan vinden?
Ik heb geen consult gehad, maar heel veel op YouTube gekeken. Het is echt even investeren, maar als je een aantal keren hebt geoefend, heb je er zoveel plezier van. Dit is een heel goed filmpje: Draagdoek knopen: Front Wrap Cross Carry / FWCC - YouTube
Wat een handleiding bij de Hoppediz he! Ik schrok er eigenlijk een beetje van, want het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit. Het ding heeft een tijdje op de kast gelegen, omdat ik het niet zag zitten, maar na een aantal YouTube-filmpjes heb ik toch maar een poging gewaagd. Wat blijkt, het valt reuze mee! Lekker YouTuben dus .
Ik hb trouwens totaal geen probleem met bukken kan echt de vloer schrobben bij wijze van .. Maar hier ook al een hele rijd met de beentjes eruit Hij is trouwens wel onwijs gek op z'n wiegje, ik draag voornamelijk buiten , maar soms vind ie t juist fijn aks ie wakker is om in de wagen te leggen dus dan leg ik hem over... Ik vind t vooral ook handig als k bezig met de oudste ben voordat we op t punt staan om weg te gaan en dan baby net gevoed en hup erin en dan nog relax spullen inpakken en oudste schoenen aan Doen ofzo, geen gedoe met baby 'bezig' houden of dat ie ongeduldig wordt ofzo! Vandaag sas t hier 25 graden met een briesje nou was een goede temp om te dragen hb veel gelopen
Je kunt met de Front Wrap Cross Carry ook de beentjes binnen de doek knopen: Front Wrap Cross Carry - Draagdoek, zie ook de link naar het youtube filmpje op die pagina. Je moet dadelijk gewoon even kijken naar je baby. Sommige baby's hebben geen moeite met het spreiden vd beentjes en kun je van dag 1 al met de beentjes erbuiten knopen. Bij onze meiden kon ik de beentjes pas een beetje spreiden met een week of 5/6. Tot die tijd kun je gewoon je baby met de beentjes in de doek knopen. Let er dan wel op dat de knietjes hoger zitten dan de billen en de voetjes voor de billen (foetushouding). Het knopen met de beentjes uit de doek is overigens een stuk makkelijker, omdat je dan geen "gehannes" hebt met die beentjes en voetjes Er is ook de FCC (front cross carry), dus zonder de horizontale band en met deze techniek kun je alleen maar de benen buiten de doek knopen. Maar deze is wel handig als je je baby even uit de doek wil halen zonder de gehele doek los te maken.
Ik heb inmiddels al een week lang een heerlijke mini baby, hem hem al 2x in de doek gehad en 1x in de manduca maaaar mn dochter is stik jaloers! Heel de dag gaat het goed, ze vind alles leuk interessant en lief, maar als ik de doek pak, staat ze met haar armpjes omhoog te springen. Ik kan haar echt nog niet zelf dragen helaas, maar baby in doek = huilen van de oudste... Vervelend zeg! Ik ga het straks even weer proberen, de geboortekaartjes rondbrengen bij de buren.
suusjeuh, gefeliciteeerd!! fijne bevalling gehad?? ben je haar van plan nog te gaan dragen dan? Anders kun je zeggen da het voor babies is? Of je kan het compenseren, door haar in de doek bijv savonds voor het naar bed gaan te doen, maa dan zittend op de bank met een boekje lezen...heeft zij toch haar doekmoment gehad...en dna kan je gedurende dag dus steeds voorbereiden op "vanavond mag jij"
Dank je! Ja een heerlijke bevalling gehad ( Wel een knip die pijnlijk is, maar erg trots dat ik zelf bevallen ben na mn keizersnee, was echt mn grootste wens! ) en mini is een heerlijk kindje, lekker rustig en knuffelig. Dochter is "pas" 20 maanden dus heeft nog wel wat draagjaren voor de boeg, alleen kunnen mn bekkenbodemspieren het nog niet aan haar te tillen. Vanmorgen was 't snel goed toen ik hem in de doek deed en haar in de wagen en wandelen, maar thuisgekomen was ze boos dat de wagen ingeklapt werd en toen moest baby ook uit de doek haha even wennen dus! In de doek op de bank is inderdaad wel handig ja! En overmogen is manlief weer vrij en dan kan hij haar dragen terwijl ik baby draag.
@Dotty: ja gewoon met filmpjes oefenen. ik was snel gewend hoor, ook totaal geen ervaring hiervoor! Veel plezier! @Miis: ja ik heb de beentjes er ook al even uit, gaat prima. Maar toch: ondertussen de vloer schrobben wordt niet wat. Misschien gevoel, misschien dan toch niet goed genoeg geknoopt? Gisteren mijn zoontje onder de douche gedaan en dochter in de doek. het gaat wel, maar handig vind ik het niet hoor..! @Suusjeuh: gefeliciteerd..! Super dat je een natuurlijke bevalling hebt gehad! En die knip.. ja auw! Maar goed blijven spoelen, wat ze ook zeggen, dan komt het vast snel goed! Wat leuk dat je al gedragen hebt! Vind je de manduca of de doek fijner? Succes met de weg vinden met je nieuwe gezinnetje!