Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb de emeibaby draagzak nu getest met onze dreumes van 21 maanden (12 kilo) en onze baby van 5 maanden (6 kilo) en ik ben helemaal verkocht! Ideale combi van draagzak en doek! Draagt zo fijn! Ik krijg normaal best snel last van m'n rug, maar bij de emeibaby helemaal niet. Hij is supereasy te verstellen als je man ook wil dragen. Het doekgedeelte (met de ringen) hoef je niet telkens aan te passen, alleen de gespen die hetzelfde werken als bij een backpack. Heel eenvoudig strakker te trekken als je de draagzak al aan hebt.

(even je keuze nog moeilijker maken ;))

2. misa

misa Niet meer actief

Je wordt bedankt..! ;) hihi
    Super dat je er zo blij mee bent!
    Ik heb even een filmpje bekeken over die, maar het is denk ik niet wat voor mij. Ik neig erg naar de storchenwiege.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind hem inderdaad heerlijk!! Binnen 5 minuten zat hij als een huis. Ook mijn zoontje word er heel goed in ondersteund, en geen onstabiel hoofdje erin. Volgens mij hebben ze ook sleepydust meegeleverd, want tijdens het afstellen viel hij al in slaap:D

Welke ergo hebben jullie?

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!!

Jammer dat je meisje zo moet huilen als je je baby in de doek knoopt. Hoe vervelend het ook is, wacht nog even met je dochter dragen, en geef je bekkenbodemspieren de kans om te herstellen.
    Mijn therapeut raden ook aan om het eerste half jaar niet te zwaar te tillen als noodzakelijk (juist vanwege de bekkenbodemspieren).

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vind ze ook zo mooi, ben alleen bang dat ik de doek niet goed afgesteld krijg (daar ik ook geen mei tai omgeknoopt kan krijgen;))

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Misa: Misschien anders in de doekenbieb eerst de dragers huren? Kun je ze 2 weken uitproberen voordat je iets aanschaft.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben de zwarte ergo. En dochterlief accepteert gelukkig nu baby in doek, moet ook wel want hij woont erin, spruw en dus veel huilen vd pijn!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ach, arm manneke, zo vervelend als ze zo klein zijn, en dan nu al pijn hebben.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    #1229 Gwenolyn, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    YES, mijn ergobaby is binnen gekomen!!!! Wouw, de keur blauw is in het echt nog mooier als op de tekening.

10. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hallo dames.

Ik draag mijn kleine meisje in een Ellevil Zara, we genieten er samen volop van. Zij vindt het echt heerlijk, weer even lekker heel dicht bij elkaar.

Op 4/9 ga ik met 2 vriendinnen wandelen in Reuver te Limburg. Wie oh, wie heeft zin om ook gezellig mee te wandelen en er een draagwandeling van te maken, want hoe meer zielen...... Heb je interesse? Pm me maar.

11. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vraag voor de ervaren geweven doek draagsters. Ik heb een Girasol draagdoek gekocht, maat xl zodat mijn viend en ik hem allebei kunnen gebruiken. Super mooi ( de Nothern Light) Nu ben ik alleen opzoek naar de techniek waarbij de knoop voor zit onder de billen. Kan deze nergens vinden op you tube. Hoe heet deze knoop?

Hij red het net niet om nogmaals naar achteren te gaan en voor mij wordt de doek anders veel te lang!

Heb ik het goed gezien als je dan enkel laags draagt ipv kruislings onder de beentjes door en weer naar achteren? Zijn er beperkingen bij deze draagtechniek?

Alvast bedankt.

Eva

12. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb even een heel aantal bladzijdes (ok, niet alles, sorry :') ) doorgelezen en zo'n Ergobaby lijkt me echt geweldig!!! Storchenwiege lijkt me ook tof, maar ik denk dat mijn vriend de Ergobaby daarboven verkiest.
    Ik vroeg me wel af of hij ook makkelijk is voor de mensen met een maatje meer (ik heb zelf maat 46). Weet iemand dat?

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    eva 33, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. maar met een xl (ik denk een maatje 6?) zou je toch echt wel een fwcc moeten kunnen knopen met de knoop achter? ik ben zelf niet smal, maar ik redde het soms zelfs om weer voor te knopen?
    Welke knoop dan ook, ik knoopte altijd kruislings onder de benen, dat is de "zekering". Ik weet dat bv bij torso dragen het niet hoeft, maar daar voel ik me niet zeker bij.

Misschien kun je vertellen hoe je nu knoopt? en hoe lang je doek is?

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja past makkelijk, en heb je nog meer als genoeg ruimte over bij de buikband en bij je armen.

15. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    #1235 Lenne, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
    Bij de FWCC kan je kiezen of je aan de achterkant afknoopt (dat kan met een maat 6 of 7 bijna iedereen) of dat je de staarten nog terug naar voren slaat en daar onder de billen afknoopt. Ik heb zelf maat 38/40 en een girasol in maat 6, daarmee knoop ik aan de voorkant. Het ligt er ook maar net aan of je lange of korte staarten wil. Zelf knoop ik liever in de puntjes dan dat ik staarten tot in mijn knieholtes heb, al die wapperende stof daar hou ik niet van :D FWCC is sowieso de meest gebruikte knoop voor buikdragen. Je kan hem met de banden langs de zijkant van je baby doen als het warm weer is of met de banden over de rug heen als het koud weer is. Altijd goed :)

(O ja, de kangurutrage kan je volgens mij ook aan de voorkant knopen maar ik vind dat echt een rotknoop! Puur uit eigen ervaring hoor, ik krijg die echt nooit goed.)

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Jahoor, ik heb maat 46/48 en heb ruimte genoeg met de ergo! Hij is inderdaad heel fijn, mn man is er ook helemaal gek van. Ik heb door de zwangerschap er pas 1x mee gedragen.

Hou er alleen wel rekening mee, dat je voor een pasgeborene een babyinsert nodig hebt. Doordat die vrij warm is, raden ze het af voor zomer babies, maar zo te zien verwacht jij geen zomer baby.

17. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Dank je wel! Nee, ik verwacht idd een herfstkindje, en tegen de tijd dat ik er goed mee kan lopen (ernstige bekkeninstabiliteit), zitten we in de winter denk ik, haha. Super zeg, ik vind hem ook echt zo mooi!

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Bij BI schijnt dragen beter te zijn als achter de wagen lopen. Qua gewicht maakt het niet uit want baby in je buik of op je buik ben je nog gewend qua gewicht. Maar idd, langzaam aan met lopen, en dan is het goed te doen qua dragen.

19. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Na lang wikken en wegen denken wij ook aan de draagdoek voor onze kleine. In november ben ik uitgerekend dus winter.
    Wat is dan een handige doek voor gelijk in het begin maar ook om later nog te gebruiken. Heb straks een zoon van 4 die ik naar school breng en haal en een zoon van 1,5 jaar dus dan heb ik m'n handen enigszinds vrij.
    Jullie tips en kan ik echt vanaf dag één een draagdoek gebruiken? Liefst wel een ademende stof.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Een geweven of rekbare draagdoek kan je inderdaad echt vanaf dag 1 kopen. En qua stof is het eigenlijk altijd katoen, linnen of wol oid, iig ademend.

Ik heb zelf een girasol voor mn beide kinderen, en nu het toch wel flink warm is, een calin bleu. De girasol is een heerlijke doek en mooie kleuren, maar eigenlijk is elke draagdoek geschikt hoor. Bijvoorbeeld via www.babybij.nl www.slingomama.nl Babybio.nl draagdoek, babydragers en wasbare luiers indedoek.nl etc. Ik vind 't ideaal, zou niet weten hoe ik mn dagen door kom zonder draagdoek, anders heb ik of steeds een huilende baby, of steeds een baby op de arm?

Deel Deze Pagina