Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, ik heb hem na 10mnd verkocht.
     
  2. Beertje1986

    Beertje1986 Fanatiek lid

    9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Lenne en Lode..
    Bedankt voor de tip... want momenteel vinden we niks aan de draagdoek omdat hij gewoon niet goed bij mijn ventje aansluit!
    Ga morgen gelijk weer oefenen met spuugdoekje! Hopelijk blijft dit dan wat zitten want dat koppie vliegt alle kanten op want alles moet bekeken worden!!
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    @suusjeuh: heb jij de bondolino verkocht door het lage rugpand?

    Ik heb nu deze op mijn lijstje staan:
    Mysol
    Hop tye
    Bondolino light
    Ergo baby
    Manduca

    Ik wil ze voor beide kids kunnen gebruiken. Bij die laatste twee zal ik dan nog een maandje moeten wachten voor de jongste.
    Maar wat vinden jullie van deze dragers? Voor een jong kindje, maar ook voor een groter kind?
     
  4. Lenne

    Lenne Actief lid

    16 mei 2011
    218
    0
    16
    Zelf draag ik (tot nu toe) alleen met doeken dus ik heb geen ervaring met die dragers, maar: bij de Hop-tye en Mysol moet je alle banden knopen, bij de Bondolino alleen de schouderbanden en bij de Manduca en Ergo zitten overal kliksluitingen. Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Ik ben aan het sparen voor een Tula. Die is volgens mij een beetje te vergelijken met Boba/Manduca/Ergo en ik vind ze zooo mooi! Al die leuke printjes :)
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, de combinatie tussen niet goed aanspannen ofzo en het rugpand. Ze deed nl op mn rug haar armen over het rugpand heen en ging dan opzij hangen en dat was heel zwaar. Met de manduca en de ergo doet ze 't niet. Mijn manduca staat trouwens te koop op het D&V forum, manlief draagt nu altijd met de ergo en ik draag met mn doeken.

    De ergo is dus de aanrader van mn man. Ik vind de manduca zelf ook erg fijn - het verstelbare rugpand! Maar 2 SSC en 2 doeken is niet heel nodig, want als hij er 1 in de ergo heeft, heb ik er 1 in de doek.
     
  6. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nog even en dan kan ik me girasol draagdoek gaan gebruiken :D
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Ik weet de verschillen tussen die dragers, maar da maakt de keuze niet makkelijker..! Haha!
     
  8. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    even een vraagje; ik heb een geweven doek van hoppediz, gebruikt bij mn dochter, erg fijn. nu komt nr 2 er aan, en ben ik aan t kijken voor 'iets snels' sneller iig dan het knopen van deze doek. en ik kwam uit op een ringsling. bv om even naar boven te kunnen lopen met beide, en ergens nog een hand vrij te hebben, even boodschappen doen, mn dochter is straks 21 maanden als uk nr2 komt.

    is dat dan wat, of toch voor een ander iets gaan? iemand ervaring hiermee?
     
  9. kajah

    kajah Actief lid

    5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ook een kort vraagje:
    ik sta op het punt om een geweven doek Babylonia BB slen te gaan kopen. Het is een koopje via marktplaats, helemaal nieuw voor 20 euro :D nou heb ik nog totaal geen draagdoeken ervaring, wil daarom nog niet zoveel geld aan uitgeven. Heeft er iemand ervaring met deze doek, of is er iemand die hem echt zou afraden?
     
  10. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    @loesje: Met een ringsling hou ik het dragen nooit zo lang vol, omdat het op één schouder hangt.

    @kajah BB slen is een prima merk, voor 20,- heb je een goede deal!
     
  11. Lode

    Lode Lid

    23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kajah, 20 euro voor een BBslen is prima. Voor dat geld kun je je er bijna niet mis aan kopen

    Loesje, een ringsling is inderdaad erg makkelijk voor kleine stukjes, zoals bijvoorbeeld een snelle boodschap doen. Voor zo'n klein babietje zou ik toch wel liever een FWCC geknoopte doek gebruiken, vooral omdat de ervaring is dat je als je je kindje in de doek hebt, hij/zij er niet zo snel weer uit gaat ;) En dan is een gewone geweven doek toch echt fijner (ivm symmetrisch dragen (fwcc) vs a-symmetrisch bij een ringsling). Ik vond zelf boodschappen doen, de luier van de oudste verschonen etc. met een baby op mijn buik veel praktischer dan met een baby in de ringsling/
     
  12. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, daarvoor heb ik ook de geweven, t is alleen als ik boodschappen doe met de auto, is t denk ik 20-30 minuten (grote boodschappen) en dan moet die doek weer af, in de auto. dus dat zijn korte stukjes, misschien moet ik eens zo'n doek gaan lenen, want ik heb wel mn twijfels over 1 schouder dragen...

    is er anders nog een optie? zoiets maar dan wel vanaf pasgeboren?
     
  13. Lode

    Lode Lid

    23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1273 Lode, 27 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2012
    @loesje, wat bedoel je met 'zoiets, maar dan vanaf pasgeboren' ?

    Wil je per se een doek, of

    Iets wat erg snel en handig is is de Marsupi. Perfect vanaf pasgeboren, maar wel maar tot ongeveer 9 maanden a 1 jaar.

    Verder heb je natuurlijk de Storchenwiege, die komt qua ondersteuning van het ruggetje dicht in de buurt van een geweven doek. Deze stel je in op het juiste formaat en dan hoef je alleen de schouderbanden steeds te knopen. Als je kindje dan weer wat groter is, stel je het rugpand even opnieuw in en hoef je daarna weer een paar weken alleen de schouderbanden te knopen. Ook erg makkelijk.

    Of de Bondolino natuurlijk, al vind ik die pas echt goed zitten vanaf maat 62 ongeveer.
     
  14. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    De bondolino is juist enorm geschikt vanaf dag 1, vind ik. Eigenlijk de meest geschikte draagzak. Al vind ik het fijner als ze nog mini zijn ze dan met de beentjes in de bondolino te dragen.
     
  15. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ga me er eens in verdiepen.

    met ´zoiets´ bedoelde ik dat te gebruiken is vanaf t begin, maar die niet helemaal geknoopt hoeft te worden.
     
  16. rums

    rums Niet meer actief

    Heeft iemand ook afgelopen donderdag de aflevering van Liefs Uit gekeken? Daar droeg de vrouw ook een draagzak weet iemand welk merk dit is?
     
  17. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Rums: Dat is een marupsi
     
  18. Lode

    Lode Lid

    23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rums, dat is idd. een Marsupi

    @Gwenolyn, mijn ervaring en die van veel clienten van mij is dat de Bondolino het beste zit vanaf het moment dat het kindje ongeveer maat 62 past. Tot die tijd hebben ze vaak net iets te veel stof over tussen de beentjes. Met de beentjes in de drager dragen is dan een optie, maar een regelmatig gehoorde klacht daarbij is dat het dan toch net niet helemaal goed wil zitten of dat de voetjes tussen de tailleband zakken. (vaak wil het dan wel helpen om de tailleband wat strakker om te doen) Een andere oplossing is ook nog om het bijgeleverde touwtje even om het rugpand te binden, zodat je het zitgedeelte net even iets verkleint. Helemaal optimaal is dat niet, maar het is wel weer een goed compromis.

    Dragen met de beentjes in de drager is dus best een goede optie, maar omdat het uiteindelijk het allerbeste is om vanaf dag 1 met de beentjes buiten de drager te dragen, is de Bondolino het meest geschikt vanaf maat 62 (of een grote maat 56)
     
  19. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

    Ik zal vast wel de zoveelste zijn, maar ik ben op zoek naar een geschikte draagdoek. Mijn zoontje is nu bijna 3 weken oud. Ik heb al gelezen dat een geweven doek beter zou zijn dan een rekbare? En welke zijn handig met knopen? En waarom zijn geweven doeken zoveel duurder en wat is het verschil tussen verschillende merken?

    Sorry voor al mijn vragen, maar hoop dat iemand mede bomen door het bos kan laten zien, want ik zie het niet meer:p
     
  20. Live

    Live Actief lid

    16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vraagje voor de draagdoek-kenners in dit topic.

    Omdat mijn zoontje pas 20 maanden is als hij een zusje krijgt wil ik haar aan het begin veel gaan dragen zodat hij nog lekker in zijn kinderwagen kan. Ik heb mijn zoontje toen hij klein was regelmatig in mijn by-kay draagdoek gedragen, wat mij goed bevallen is, maar ik pakte de doek er toch niet zo snel bij.

    Nu wil ik graag een makkelijke babydrager kopen voor het eerste jaar van mijn dochter. Na veel lezen en zoeken ben ik uitgekomen op de Marsupi. Ik denk dat ik van deze babydrager veel gebruik ga maken omdat hij zo makkelijk om te doen is.

    Maar wat nu eigenlijk mijn vraag is;
    Ik ben in oktober uitgerekend van mijn dochter (die ik wil gaan dragen). Adviseren jullie een Marsupi Plus of de Marsupi Breeze aan te schaffen?

    De Breeze lijkt mij heel fijn, ook voor binnen, maar met de winter zou de Plus waarschijnlijk beter zijn?
     

Deel Deze Pagina