Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

YouTube - ‪draagdoektip: rücksack en tibetan‬‏

Dit is ook een filmpje voor een rucksack met Tibetaans afknopen, wat ik persoonlijk het allerfijnste vind. Zij doet ook een supermanzwaai, wat ik met een groter kind ook wel handig vind en wat mijn zoon ook super vindt!
    Je zou je dochter dan laten zitten of staan en hangt de doek als een mantel rond haar met het middelpunt in haar nek. Je kruist je armen en neemt haar bovenarmen vlak aan de okseltjes vast langs onder! En dan zwaai je! :D

Zoals jij het doet, is het ook goed zenne! Ik vind het op die manier alleen lastiger om m'n doek goed te krijgen...

De BWCC vind ik zowat de lastigste rugknoop. Ik kan de rucksack en double hammock goed maar de BWCC krijg ik nooit goed!
    Om te beginnen met rugdragen, zou ik de rucksack aanraden. Die is erg makkelijk en je dochter kan het zo goed gewoon worden. Als ze dan lekker rustig blijft liggen en jij bent het rugdragen gewend, kan je eens een double hammock proberen. Die zit echt stukken beter dan een BWCC omdat je niet met zo'n knoop op je borst zit en ook tibetaans kan afknopen. Dan is het gewicht ook veel meer over je lijf verdeeld.

Nog een tip: als je begint te knopen en je dochter houdt haar armpjes in de doek, moet je opnieuw aanspannen als ze ze nadien uit de doek haalt!
    En: als je de doek onder het kontje goed hebt zitten en je wil de banen aanspannen, schuif dan vanaf je schouder met je hand langs de bovenste baan en span die zo aan. Herhaal dit enkele keren. Draai daarna de volledige baan een paar keer rond, dan blijft het beter zitten.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    welke rugknoop techniek raden jullie aan voor een nitwit met een baby van 6 maand oud? (en 8 kilo) Ze kan nog niet zelf zitten.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in elk geval een knoop met meerdere laagjes.. ik gebruik dus wel heel veel de BWCC, die vind ik simpeler dan een double hammock.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    bwcc, heb je daar een (heel duidelijk!) film-linkje van??:)

6. Elke1984

Hihi.. en ik vind de double hammock simpeler dan de BWCC. :D
    Mijn zoon vindt hem ook leuker omdat hij dan hoger zit en dus meer kan zien.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Check mijn mooie nieuwe doek :D

1e poging tot mijn zoontje op mijn rug dragen :)

8. fafje

fafje Niet meer actief

leuke foto!!

ik vind trouwens dat die draag doekmama van youtube het allemaal echt heel duidelijk voordoet..

ik ben er al helemaal uit ik wil gewoon een geweven doek..denkd an die Wrap n wear...en dan later kijken hoe fijn ik dragen vind, met steeds een zwaarder kindje!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Skatje: Wouw, wat goed voor de eerste keer!! Welke knoop heb je gebruikt? Zo te zien heeft je zoontje een hoop schik!

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uhh gewoon de rucksack geloof ik dat ie heet?

Deze was het!

Alleen minder mooi gedaan haha!

Maar oefening baart kunst he, zeggen ze ;)

11. Elke1984

ziet er super uit voor de eerste keer! Echt!

Een kleine tip: probeer de horizontale baan helemaal onder het kontje te krijgen zodat die ook tot in de knieplooien komt, dan gaat je kindje echt 'hangen' in de doek en komen de knietjes hoger dan het kontje! :)
    Je kan dan, als je afknoopt, nog eens even de onderbenen vastpakken en 'schudden' zodat hij er echt goed 'inzakt'.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    @skatje, wauw goed gedaan hoor!

ik heb vandaag mijn oudste geprobeerd op mijn rug te krijgen (1m lang) maar krijg het niet voor elkaar..
    iemand een tip voor een consulent in omgeving eindhoven??

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    #133 Susan27, 2 jul 2011
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
    Niet echt het juiste topic maar bij te koop komen geen reacties.

Ik bied mijn Didymos Lisa 5 aan voor 45 euro incl. verzenden
    Mijn zoontje wil er niet meer in en gebruik nu vaker de wagen of Shelter.

Wie heeft er nog belang bij een mooie ingedragen Lisa 5??
    PB maar even gaat sneller dan via die topic.

14. Elke1984

Is 's Hertogenbosch niet in de buurt van Eindhoven? :)
    Zo ja, dan kan je terecht bij Babybij. Indien niet, kun je hier eens kijken: Draagdoekconsulenten

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dank je wel! En dat ga ik zeker proberen. Dat was inderdaad wat ik minder goed gelukt vond: de volgende keer iets meer stof onder zijn billen :D

Zoontje vond het wel melig geloof ik ;)

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zijn er hier toevallig nog mensen die zelf een ringsling gemaakt hebben? Ben vandaag voor stof wezen kijken maar ben er nog niet helemaal uit (lees, dupion-katoen 2 meter + ringen is haast net zo duur als een goede 2e handse RS, mmzzz).
    Iemand die zijn RS verkoopt toevallig? ;)

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik heb toevallig een dyi ringsling van iemand op dragen en voeden overgekocht! :) misschien kan je op dat forum kijken!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ja, twee keer. Heb je wel wat je wilt. ;) :) En je kunt ook linnen gebruiken, is toch weer wat goedkoper. Bovendien kun je van 2/2,5 meter stof wel twee ringslings maken. ;)

19. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hier draag ik mijn dochter in een draagdoek van draagdoek.nl

vind het nog wel lastig om hem goed te knopen, heb ook niet het idee dat ik het helemaal goed doe, maar ze ligt wel prettig.

Ze is vandaag 4 weken, dus nog erg klein :)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    aww ze slaapt in ieder geval lekker!

Wat je zou kunnen proberen en wat ook wat beter voor het ruggetje en de heupen is is de front wrap cross carry knoop. Zelfde basisknoop maar je kindje rechtop en de beentjes in de doek in de kikkerhouding.

Deel Deze Pagina