Het-grote-draagdoek-topic

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Delight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan behalve dat je bij een rekbare doek niet de FWCC mag gebruiken maar de BBBB moet knopen.

Deze knoop: YouTube - ‪Rekbare draagdoek‬‏

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    oja die bedoelde ik ook!

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    knopen zien er goed uit

maar idd.. beter om je kindje rechtop te dragen in de kikkerhouding..

heb ook aantal doeken te koop gezet.. maar men schrikt nog al snel van de prijs hehehe... hoewel er ook een goedkope hoppediz tussen staat die zo goed als nieuw is.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Limmeke de prijzen zijn reeel die je vraagt hoor! Maar ik mag niet van mezelf hihi heb gister nog een ringsling gekocht..en al 2 doeken vorige maand :$

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh poeh ik had vandaag een stukje gelopen met mijn zoontje op mijn rug, maar ik vond het wel wat zwaar. Misschien mede omdat ik ook wel een beetje erg zwanger ben :D

Maar het deed ook best wel een beetje pijn aan mijn schouders, volgens mij had ik hem echt te strak geknoopt. Zoontje zat wel lekker alleen ik was blij toen we er waren ;)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oooh het ziet er wel heel gezellig en knus uit allemaal! Misschien wil ik dit ook wel gaan proberen...

Zijn jullie dit gaan gebruiken omdat jullie kindjes onrustig sliepen en alleen maar bij mama wilden zijn? Want dat heeft miniNooNoo niet, dus misschien ga ik het om de 'verkeerde' reden gebruiken? Misschien klinkt het heel onbenullig, maar willen ze dan uiteindelijk nog wel buiten die doek slapen? :) Ze slaapt nu supergoed in haar bedje, altijd al wel gedaan eigenlijk... ik wil mezelf geen problemen op de hals halen door haar te laten wennen aan zo'n doek. Aan de andere kant wil ik het ook niet continu gaan gebruiken dan, maar misschien een keer voor als ik naar de winkel ga (makkelijker dan de kinderwagen) of tijdens een sprongetje zodat je zelf ook nog dingen kan doen...

Wie wil deze doekennitwit iets meer vertellen? :)

7. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    dankjewel meiden voor de tip! ik zal het eens proberen.

@noonoo: ik gebruik de doek om boodschappen te doen. heb een zoontje van 1,5 jaar, die kan dan in de winkelwagen en mijn dametje van 4 weken kan ik dan dragen, ideaal! ze slaapt ook prima in haar bedje en alles, dus dat maakt niks uit :D

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Noonoo, ik ben gaan dragen voor Mart 1 week was, hij weet dus niet beter. Maar hij slaapt prima in zijn eigen bedje. Heb hem ook laten wennen aan spelen in de box en dat doet hij ook graag.
    Ik ga hem niet gelijk in een doek stoppen als hij moe is of huilt. Maar als ik bijvoorbeeld moet koken en hij is dreinerig dan hang ik hem wel op mijn rug!
    En als we boodschappen gaan doen of naar de stad dan gaat hij altijd in de doek en dat is ideaal. Kan hij slapen als hij moe is of lekker alles zien.
    Enige nadeel dat ik ervaar is dat hij niet zo graag meer in de reiswieg ligt, maar hij past er met bijna 70 cm ook bijna niet meer in ;)

Ik gebruik de doek ook om deze periode tussen reiswieg en wandelwagen inzet te overbruggen. :)

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    noonoo: ik ben gaan dragen omdat ik een schurfthekel heb om kinderwagens etc mee te slepen... de hele tijd in de stad roepen "pardon, mag ik even langs" .. thuis vind ik het fijn omdat ik gewoon huishouden kan doen en dan even niet op kleine hoef te letten... slapen doen ze in bedje.. behalve dan als ik ga winkelen of zo.. dan vallen ze in slaap in doek.
    nu ik 2 kleintjes heb gaat er wel 1 in de buggy... maar hoef zo ook niet zon grote duo wagen mee te nemen..
    met koken heb ik mijn oudste dochter altijd op de rug.. zo ziet ze alles, kan nergens aan
    zo zijn er tal van redenen waarom ik mijn kind draag.. plus dat ze het zelf fijn vinden, zo dicht bij mama.. ik kan door zware bekkeninstabiliteit mijn kinderen nauwelijks gewoon op de arm tillen..in een doek gaat stuk beter..

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja, nog zo'n goede reden dus. Ik ontwijk hier de Trekpleister en Wibra al omdat er gewoon niet eens ruimte is voor een kinderwagen *grom*
    Nu dan maar even gaan bekijken welke ik wil. Ik zit te denken aan zo'n rekbare (ByKay ofzo?) omdat die makkelijk is om mee te beginnen met knopen toch? Nadeel is dan wel dat ik eventueel later weer een andere doek moet kopen omdat ze misschien te zwaar is, maar goed... ik weet natuurlijk ook niet of het wat voor me is en wie weet vindt miniNooNoo het wel helemaal niks?!

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    in aanschaf is een rekbare doek ook het goedkoopst 2dehands. Op marktplaats staan ze voor 20 euro. En als het toch niks is kan je het voor die prijs weer doorverkopen.
    Voor rond de 40 euro kan je ook een 2dehands geweven doek kopen. Er zijn ook wel nieuwe geweven doeken die niet duur zijn zoals de calin bleu maar die stof is erg dun en vereist nauwkeurig knopen.

Zelf ben ik ook begonnen met een rekbare doek en dat is prima bevallen. Tot een kilo of 8 ging dat prima. (mijn reus was met 4 maand al 68 cm en 8.3 kilo...)

Fijne van een rekbare doek is dat je hem van tevoren om kan knopen en de kleine er in kan doen als het nodig is. Nu zweer ik echter bij geweven doeken, steviger en meer verschillende knopen mogelijk.

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi

Ik heb gisteren de Bykay draagdoek besteld...ben benieuwd!!! Merken jullie ook verschil aan jullie beebje? Bijv minder huilen?

13. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hmm ik lees nu een beetje de reacties en nu ben ik bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt door de BYKay te bestellen:$ Hij zou veel te warm zijn en kindjes komen er dus bezweet uit??

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik heb ook een bykay gekocht, maar ons kindje wordt in november geboren.
    Welke draagtechniek is het handigst met een pasgeboren baby?

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Heb ik ook gelezen, maar toch las ik ook dat met bijvoorbeeld alleen een romper tijdens hele warme dagen het best te doen is.

In elk geval, ik heb er ook één besteld :D
    Als het goed is komt ie morgen binnen, ik ben ook echt heel erg benieuwd!

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    volgens mij is met de rekbare maar 1 techniek. wel kun je de baby er op 2 manieren in leggen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de rechtophouding ( haha ben nog een leek, dus spreek de "taal" nog niet;))

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ik krijg hem als het goed is ook morgen binnen

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tricot doeken zijn warm.. en je hebt heel veel stof om je heen... dus extra warm... ze zijn heerlijk zacht en knuffelig om mee te dragen, dat wel, maar ik zweet snel en mijn kindjes ook.. dus tricot is met dit weer totaal geen optie meer.

geweven heb je in allerlei diktes... allerlei wevingen en allerlei materialen.
    daar kan je wat beter mee dragen met de verschillende weertypen.. een dunne linnen doek bv als het warm is.. een wol of cashmere doek als het koud is.

19. fafje

fafje Niet meer actief

ik zag op youtube, ook een knoop die je vooraf kan knopen voor een geweven doek..iets van kreuzwiege ofzoiets...

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de kreuzwiege ja... FCC... deze knoop je vooraf.. zodat er geen doek over de grond sleept... alleen moet je hem wel naspannen.. maar dat is zo gebeurd.. er zijn wel meer knopen die je vooraf kan doen, met gevarieerde doeklengtes

Deel Deze Pagina