Papa voelt baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by BertxBirgit, Oct 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi dames

Wanneer konden bij jullie de papa's de baby voelen? Bij sommige ook al heel vroeg? Bij men 2 vorige zs was dit 20w en iets er voor maar nu hebben we gisteren heel duidelijk de baby voelen springen (12w5d). Ikzelf voel em nu al 2 weken langs de binnenkant en voelde gisteren dat hij een heus feestje aan het houden was dus uit gewoonte legde ik men hand op mijn buik, en ja! Ik voelde em schoppen. Dus ik tegen ml, voel eens want voor het zelfde geld beeld ik me het in en elke keer dat ie sprong voelde zowel ik hem als ml?! Is dat niet heel vroeg? Zo raar dat het al kan! Maar voor zo ver ik weet zit er niets anders in men buik dat verschillende keren tegen mijn of ml zijn hand springt. :D
    Nu dus ff dames aan het zoeken die dit ook vroeg hebben gehad om even te bevestigen dat we niet gek aan het worden zijn :p

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ik zal niet zeggen dat het absoluut niet kan want ik ben geen verloskundige.. Maar ik denk dat het wel heel vroeg is. a omdat het nog zoveel ruimte in de baarmoeder heeft en b de bewegingen die de baby dan maakt waren volgens de verloskundige meer onbewuste spiertrekkingen.. Maar misschien zijn er meer dames die het hebben ervaren?

3. palomi

palomi Bekend lid

Mar 23, 2016
    947
    0
    16
    Geen idee of t met dat termijn al kan.. Wel zelf ervaren dat ik sinds een weekje een tegen druk voel als ik mn hand op mn buik leg.. En gister voelde ik haar ook schuiven langs mn hand.. En ik vond dit al vroeg (ging ook al aan mezelf twijfelen)

4. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Mijn mannetje voelde onze zoon tijdens deze zwangerschap bij 16/17 weken zwangerschap

5. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

Nov 8, 2012
    296
    94
    28
    Denk niet dat het kan, je baarmoeder ligt simpelweg nog te laag en de foetus is te klein. Waarschijnlijk heb je je darmen gevoeld.

6. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    Ja, daarmee dat ik meningen wil maar gewoon zo raar dat elke keer als de baby sprong we het ook aan de buitenkant konden voelen.
    En ivm men baarmoeder, die ligt bij mij helemaal niet laag, heb een vrij hoge. Gyn kon em ook zo vastpakken, echt een bol midden in/op men buik. Daarmee dat ik ook al zo een immense buik heb blijkbaar.
    Zal het natuurlijk nooit met zekerheid weten maar vonden het toch wel super leuk :D

7. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Ik voel de baby al elke dag vrij duidelijk nu, al is het wel nog steeds niet voelbaar langs de buitenkant (ik heb dan ook een goed laagje zitten daar:)) Nog nooit gehoord dat het zo vroeg al voelbaar is langs buiten, but you never know!

8. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    buitenkant is technisch gezien onmogelijk... had laatst ook een raar gevoel en kon het ook echt voelen bewegen, maar ben echt niet zwanger ;) waren gewoon mijn darmen. hier was het met 16 weken voelbaar en dat was al erg vroeg

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Onze baby(31 wk) stopt met bewegen als manlief wilt voelen😂😂. Eigenwijze baby!!

10. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier net hetzelfde! Echt elke keer opnieuw...vind het wel een beetje sneu voor mijn vriend. Dochtertje plaagt hem nu al!:p

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap ook heel vroeg gehad. Dat je het voelt schoppen dat kan niet, daar is het kindje nog veel te klein voor.
    Wat je wel kan voelen is dat je kindje letterlijk door je baarmoeder stuitert. En de baarmoederwand als het ware als trampoline gebruikt, dus wat je voelt is eigenlijk je hele kindje, en niet bijvoorbeeld een schoppend voetje, want dat is nog te klein.
    Dit is me zo uitgelegd door de gynaecoloog en heb ik ook op de echo kunnen zien :)
    Geniet maar van jullie druktemakertje ;)

12. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hier met 16 weken al dat je m vsn buiten kan voelen

13. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Sinds 16 weken voel ik haar zelf bewegen en sinds begin 19 weken kun je haar ook van de buitenkant goed voelen. Ze schopt nogal hard:)

14. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    Ja Bloem idd, dat bedoel ik ook met springen :) zie net dat ik mee 1x vergist heb met typen en idd schoppen heb staan maar moet springen zijn hoor. Hebben dit vorige week ook op de echo gezien, zat geen 2 sec stil zodat de gyn heel lang is bezig geweest om de nekplooi te meten en wij dus heel lang mochten kijken naar alle salto's van ons ukje 😍

Gisteren heb ik de kleine een paar minuutjes heel rustig gevoeld langs binnen maar mss is ie straks weer heel actief na een hele dag werken. Ben benieuwd!

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht rond de 16 weken af en toe iets te voelen van binnen. Na 18 weken durfde ik dit met zekerheid te zeggen.
    Pas sinds 23.5 week kunnen we de kleine vanaf buiten voelen. Zowel ik als m'n man.

Ik zeg ook niet dat t niet kan maar het lijkt me sterk dat je een kindje zo onwijs vroeg al kan voelen. Je baarmoeder zit domweg nog te laag en je kindje is 1 cm ofzo..

16. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    Nuja, 1cm is wel heel klein hoor :) bij de gyn was ie al ruim de 6 gepasseerd ;)
    Maar zal dan idd puur toeval geweest zijn dat ik hem zowel langs binnen voelde als men mannetje langs buiten.
    Ga gewoon nog lekker verder genieten van het spartelende visje in men buik 😍

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Hier voelde ik de kleine vanaf een week of 15/16 af en toe, vanaf 18 dagelijks en mijn vriend voelde hem vanaf 19 weken geloof ik. En dat terwijl m'n placenta voor ligt.

18. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    Dat is idd snel als je placenta voor ligt Jajo! Mooi meegenomen zou ik zeggen, kan je onverwacht al extra snel genieten :D

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ook, ik dacht bij de jongste dat ik gewoon mijn darmen voelde, maar op de echo maakte ze ineens een sprong en die voelde ik duidelijk. Dus was echt duidelijk de baby!

20. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ZAG eergisteren iets bijzonders. Ik heb nogal een goeie laag buikvet zeg maar, dus de baby aan de buitenkant voelen, dat zal nog wel even duren.
    Maar ik lag laatst met mijn buik bloot tv te kijken, mijn man naast me, hij zag het ook.
    Ik voelde de baby aan de binnenkant draaien en ik heb het vermoeden dat ze met de rug tegen mijn buikwand gedrukt lag. Ik zag mijn buik trillen op het ritme van haar hartslagje :D

Share This Page