Het grote 'even klagen'-topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goed idee dit topic! Wat bij mij hielp bij maagzuuraanvallen, was het drinken van een glaasje melk of het eten van een bakje vanillevla ± kwartiertje voor het slapen gaan. Je kindje zit nu ook gewoon flink tegen je maag aan te duwen, dus probeer ook kleinere porties te eten.

En even mijn eigen klaagmoment:
    Ik ben nu ruim 38 weken zwanger en baby ligt compleet ingedaald en vast. Alleen daardoor heb ik nu last van rusteloze benen s'nachts en dat doet echt ongelofelijk veel pijn. Alsof er iets afknelt en benen voelen zo zwaar het lijkt wel alsof ik een marathon heb gelopen. Gevolg is dat ik hierdoor maar 4-5 uurtjes slaap en dat elke stap die ik zet pijn doet en dat ik dus ook letterlijk door mijn benen zak.

Ik googlen, wat te doen tegen rusteloze benen en echt als eerste optie staat er: zorg dat je genoeg slaap krijgt. :x

2. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    heerlijk ff klagen hier!
    Heb al een heel circus weer achter de rug.
    Astma ontwikkelt door de zwangerschap, zeer kortademig dus. Flink wat eczeem op mijn armen schouders etc ontwikkelt. Toen ook nog zwangerschapsjeuk erbij gekregen. vorige week had mijn longarts het vermoeden dat ik wederom een longembolie had (voor de zwangerschap al een keer gehad). Met spoed door de Ct scan en medische molen gehaald maar gelukkig niets aan de hand wat betreft trombose :). Wel blijf ik verhoging houden het gaat op en af dus daarom moet ik me morgen weer bij de gyn melden. Vorige week een inwendig onderzoek gehad en iets verhoogde witte bloedcellen, dus dit ook weer verder laten onderzoeken. Al met al ben ik dus heel blij dat het aftellen kan beginnen! 😃
    Kleine ligt al enige weken in de ingedaalde positie en heb bekkeninstabiliteit erbij gekregen. O o klinkt lekker dramatisch haha maar ben heel blij als de kleine meid er is!

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha ja een kerstboom past er helemaal goed bij 😃

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ook! Tijd voor een flinke herfst storm en een jas aan en een dekentje op de bank en lekker de verwarming aan. Voorlopig blijft het zo 😭

5. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Ohh ik verlang ook echt zooooo naar heerlijke, grijzige, koele, regenachtige dagen. ;)

Moet zeggen dat het nu wel te doen is wat de warmte betreft (34 graden :$), maar een paar weken terug met de hitte werd ik hélemaal wanhopig.

6. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik wil klagen over het feit dat ik nog 3 weken moet wachten tot de eerste echo 😅

7. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Pffff ik wil ook klagen!!!!
    38 weken zwanger, vanmorgen zoontje weggebracht naar de opvang, huisje schoongemaakt met zuchten en steunen.
    Wil ik lekker gaan zitten om mijn serie te kijken heeft ziggo storing en gaat dat dus niet!!!!! Aaarrrggh heb ik eindelijk een paar uurtjes voor mezelf kan ik nog niks

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Woensdag ziek geworden.. echt misselijk en uiteindelijk gespuugd na vreselijke maagpijn.
    Dacht dat het wel weer ging.. maar bleef me niet lekker voelen. Maagpijn was weg en nu is het weer terug:( met vlagen van behoorlijke misselijkheid. Bleeeeeh:( En ik kan niet zomaar op bed gaan liggen want mijn dochtertje loopt hier rond en wilt natuurlijk ook aandacht.

9. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Ooooo... Zalig topic.. Mag ik ook effe klagen

Net 20weken voorbij, 7kg zwaarder en voel me net een olifant..
    Buikomtrek is op 10weken wel 25cm gegroeid. Dat vind ook helemaal niet erg. Ben zo trots op m'n groeiend buikje maar waarom in godsnaam moeten die borsten blijven groeien?? Om nog maar te zwijgen van m'n billen en poep..
    Man is er wel heel blij mee en zegt me echt dagelijks hoe mooi en sexy hij me vindt maar als ik in de spiegel kijk, kan ik alleen maar denken aan dik, dikker, dikst... ☹️😢😐

10. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Yessss, even klagen, want "geniet er nog even van" kan ik niet meer horen! ;)
    36 weken nu en het gevoel van een walvis zijn, overal pijntjes en al twaalf weken thuiszitten ivm hernia.
    Lichtpuntje: die achterlijke hitte is eindelijk voorbij. Drie hittegolven meemaken in je zwangerschap, wie verzint dat?!

Sterkte allemaal ;)

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik nog anderhalf....;)

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ben zoooooo moe egt helemaal niks waard 😩 Die fase hadden we toch gehad?!

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik wil ook even klagen. Mijn verloskundige is gewoon het toverstokje waarmee ze me naar 38 weken zwanger kon toveren kwijtgeraakt :D. Pff ben er nu al klaar mee (flinke bekkenklachten)

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ben ik weer, haha!
    Ik heb vandaag gewoon een K-dag! vanmorgen ging goed, lekker energie, dacht gezellig ff met dochterlief(3) naar de winkels te gaan voor haar laatste herfst/winterkleding/schoenen, ging op zich wel goed, al gedroeg onze dochter zich als een ongeleid projectiel in de schoenenwinkel(achteraf kan ik er wel om lachen, maar toen niet).
    Toen we naar huis gingen voelde ik de bui al hangen; ik had honger, dus daarvan al flauw. Wist niet hoe snel ik brood moest smeren en naar binnen werken. helaas de rest vd middag total loss geweest, geen puf voor wat dan ook. En peuterdochter ook nog eens veel aandacht vragen en niet luisteren, toen werd mama een beetje errug boos....
    Bah, wat een stomme dag!(wel blij met laatste aankoopjes, hihi), straks dochter op tijd op bed en dan me-time....

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Gadverdegadverdegadver, ik zit er even finaal doorheen vandaag.. Ik ben echt ontzettend moe, zelfs een beetje drinken inschenken is me al teveel.. Ga het liefst de hele dag in bed liggen, ik zou de hele dag wel willen slapen! Maar helaas, ik heb er nog eentje rondlopen.. En volgens mij voelt hij heel goed aan dat mama niet lekker in haar vel zit! Grenzen opzoeken, uitdagen, vervelen..
    Vanochtend begon ik dus spontaan heel hard te huilen, omdat hij mijn telefoon onder de bank had gegooid en ik er helemaal niet meer bij kon. Werd ook heel boos op hem en achteraf voel ik me dan schuldig, maar op dat moment voelde ik me alleen maar heel erg zielig. Pfff. Heerlijk, zwichten in zelfmedelijden.
    Maar goed, ik heb het dus even gehad. Ik ben even klaar met het zwanger zijn, me beperkt voelen.. En vooral die vermoeidheid, bah! Als ik dan denk aan de weken die nog komen gaan, waarin ik elke week een beetje minder kan, een beetje meer moe word en zoontje waarschijnlijk ook net zo 'lastig' is, gaat het me duizelen. Dat worden nog een hoop lange weken..
    Hij heeft nu lekker een broodje en ik laat hem daarna nog even lekker spelen. Stiekem hoop ik dat hij daarna ook een beetje moe geworden is, dan kunnen we allebei lekker naar bed. Ooohh, wat kijk ik uit naar het moment dat mijn man thuiskomt.. Is het al half 6?!

16. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    zo herkenbaar .. peuter hele tijd grenzen zoeken ik ben heel moe alles doet me zeer.. kortademig pijn in me ribben noem maar op t liefst slaap ik de hele dag..
    klaag klaag..

17. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Mag ik ook nog even klagen :p

Ik hoop zoo hard dat baby snel beslist van te komen hoor.
    Aan 33weken spuitjes om baby tegen te houden, aan 36 weken ook binnen gegaan met weeën die ze stop kunnen zetten hebben.

Nu 38 weken en dinsdag had ik ook weeën, naar ziekenhuis gegaan maar als snel stopten ze deze keer vanzelf...
    Begon te huilen als een klein kind uit vermoeidheid en frustratie dat het stopte en ik gewoon naar huis werd gestuurd.

Loop al 2-3weken met 3cm ontsluiting + verweekte en verkorte hals. Hopelijk duurt het echt geen 2weken (of langer meer)

Zo deed ook weer eens deugd. En nu maar weer alle moed bijeen rapen en geduld hebben :D

18. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik wil ook wel even spuien:
    Ik moet zó vaak plassen dat ik er serieus over nadenk om de wc te pimpen zodat mijn tijd daar niet zo saai is.

En ik waggel :p Niet charmant en ik moet nog even.

Oh en ik ben zo moe :( Kan heel de dag wel slapen en zoon is net lekker druk en wil juist heel de dag rennen en door de kamer racen. Samen...
    Ik heb het huishouden ook een beetje laten versloffen.

19. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ik wil gráág ook even klagen!

Ik word echt gek van mijn opgezette voeten :( Gisterenavond last gehad van weeën, zette alleen niet door grrr...mijn vriend zei ook nog leuk: laat je straks nog even de hond uit...'Ja hallo, je ziet toch dat ik niet voor niks op de bank lig met weeën', meteen boos omdat ik de hond niet uitliet...pfff mannen!!

20. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Vandaag bij de huisarts geweest omdat ik een slijmbeurs ontsteking heb in mijn heup. Wat een gedoe om er iets voor te krijgen. De huisarts gaat overleggen, met de apotheker en andere huisartsen, om te kijken wat ik aan medicatie kan krijgen. Dus ik mag vanmiddag weer terug.

Deel Deze Pagina