Hoi meiden, Misschien dat een van jullie dit weet. Mijn man had een nieuwe fiets..Met nadruk op had..Want afgelopen week is er brand geweest in het bedrijf en is alles verloren gegaan, inclusief zijn mountainbike. Nu heb ik onze verzekeringsmaatschappij gebeld en gevraagd om advies, toen kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die denk ik geen zin had om te werken vandaag, want het enige wat zij heel kortaf zei is nee dan heeft hij pech, want het adres waar de fiets heeft gestaan is het niet het risico adres. Nu vraag ik mij af, en zal zo nog wel ff goed de polisvoorwaarden doorlezen, volgens mij is toch zoveel procent van je inboedel ook buitenshuis verzekerd? Zijn er meiden die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Vind het echt heel sneu voor mn man die was echt trots op zn fiets.
Alleen als je een aparte fietsverzekering hebt dan valt het er onder. Maar valt het niet onder de verzekering van het bedrijf? Dat lijkt me namelijk wel. Een fiets is op een inboedel niet meeverzekerd buiten jullie huis.
lijkt mij ook dat als het opgefikt is bij het bedrijf dat de fiets dan vergoed word uit de brandverzeekring van dat bedrijf...
ik denk ook dat dit onder de brandverzekering van dat pand waar hij instond moet vallen.. En anders zou ik idd de polis nog eens nalezen, sommige dingen zijn wel ook buitenshuis verzekerd (bijv. telefoon of laptop) dus misschien de fiets ook wel? En zeker als iemand al zo bot reageerd aan de telefoon zou ik t even nazoeken want dat zegt natuurlijk niks!
de mvr aan de telefoon had waarschijnlijk gelijk je spullen zijn op het risicoadres verzekerd tenzij je hier nog een extra aanvullende verzekering bij hebt !! en je baas moet de fiets opgeven aan zijn verzekering en zo kun je nog proberen om er iets voor terug te krijgen ! als je de bon nog hebt deze kopieeren en mee laten nemen in de schade .. ik zou hem dan ook zelf ff opsturen weet je zeker dat het in behandeling nemen .. succes oh en ik werk ook als tp bij interpolis dus vandaar dat ik weet dat het bij hun niet verzekerd zou zijn ..
de fiets valt onder de inboedel van het bedrijf, dus zal vergoed worden door de brandverzekering van het bedrijf