Ik zou graag jullie mening willen hebben. Mijn schoonfamilie (gezin van mijn man) bestaat uit 14 personen. Ik kan met allemaal prima opschieten en we hebben het altijd best gezellig met zijn allen. Regelmatig gaan we een weekendje weg en das ook leuk maar ik heb na het weekend wel het gevoel dat ik aan mijn "tax" zit. Nu zijn s-ouders 40 jaar getrouwt en willen een week met het gezin op vakantie ergens in het buitenland op een all-in resort (vreselijk!) En eigenlijk zie ik dat echt totaal niet zitten. We zijn allemaal geheel anders qua interesses en idee van vakantie hebben. Bovendien zijn wij de enigste met een kind en hebben dus een totaal ander ritme. Ze hebben wel gezegt dat alles daar vrijblijvend is en dat er alleen verwaxcht word dat er gezamelijk gegeten word maar ik heb er mijn vraagtekens bij. De rest is laaiend enthousiast en dat maakt het lastiger. Wat vinden jullie? Moet ik me niet aanstellen en meegaan?
Ik vind van niet.. ik ken het dillema. Wij gaan ook regelmatig weekendjes weg en zit daarna echt aan mijn tax. Het zou dan geen dag langer moeten duren. Gelukkig denkt mijn man er ook zo over dus wij gaan nooit met zijn allen op vakantie. Afgelopen zomer is de hele schoonfamilie naar frankrijk geweest. Wij werden ook verwacht maar mijn man heeft eerlijk gezegt dat hij een heel druk jaar achter de rug heeft en gewoon met ons gezinnetje op vakantie wilde. De schoonfamilie was wel teleurgesteld maar ze begrepen het wel. Mijn voordeel is wel dat mijn man er hetzelfde over denkt als ik... Lastig he, maar ik vind echt dat je aan jezelf moet denken.Het is niet de bedoeling dat jij straks uitgeblust bent na een vakantie. Hoe denkt je man erover? En kun je niet uitleggen waarom je het niet ziet zitten, dat je liever wacht tot jullie kindje wat groter is (bijvoorbeeld?)
Nee ik zou dat niet doen, vaak zitten die All inclusive hotels in de midle of nowhere dus je kan niet zeggen ik ga ff weg .. Je zit dus continue op elkaars lip .. Ik zou eerst overleggen met je man en aangeven hoe je er over denkt maar ik zou er niet aan moeten denken, zeker niet als je al aangeeft dat je niet de zelfde interesse enzo hebt ..
ik heb een paar jaar terug hetzelfde gehad en mij is het juist enorm meegevallen. tegen alle verwachtingen in hebben we een topweek gehad. en wij zaten ook in zo'n verschrikkelijk all in resort. dat jullie een kind hebben kun je in je voordeel gebruiken: je kunt zeggen dat je even gaat rusten of wat anders gaat doen in het belang van je zoontje of dochtertje. dat begrijpen ze vast wel en scheelt voor jullie weer.
tja ik denk dat het per persoon verschilt wat ie zal doen. Ligt aan wat voor relatie je hebt met schoonfamilie. Hier hele goede relatie dus ik zou het zeker doen. En als ik jouw verhaal zo lees zou ik ook zeggen : doen. Idd kan je xtra eigentijd krijgen door je kindje. Hebben ze geen brochure van waar ze heen gaan? Misschien is het wel heel leuk! En toch misschien wel wat te doen in de buurt. En het is maar een weekje Kijk als je nou altijd slaande ruzie met ze had dan zou ik het niet doen. Maar als je goed met ze overweg kunt dan is het wel leuk dat je erbij bent voor hun 40 jarig huwelijk.
ik doe het niet meer. Weekend weg oke maar week niet meer. hebben het in 2006 gedaan en toen was ik 11 weken zwanger en kotsmisselijk. het is nooit hardop gezegd maar het werd me niet in dank afgenomen dat we bepaalde dingen niet konden bezichtingen wegens slechte wegen. vooraf werd ook gezegd dat we konden doen wat we wilden, maar uiteindelijk "moesten" we toch alles samen doen..... hele middag strand liggen was gewoon not done met mijn zonneallergie maar als ik zei dat ik bij het hotel wilde blijven, kreeg ik als reactie: ik kan toch in de schaduw liggen. ik kreeg niet echt een keuze in elk geval.... uiteindelijk was het heel gezellig hoor maar op momenten.... pfffff
ik zou van tevoren wel even kijken waar je heen gaat en wat er nog meer is. dan kan je genoeg ontsnappingen plannen (dagje naar stadje in de buurt op 20 minuten rijden, kerkjes bekijken, boswandeling maken, speeltuin bezoeken) Als je genoeg alleentijd plant moet het lukken!
Ik zou het denk ik wel doen mits er van tevoren goede afspraken gemaakt zijn met zijn allen zodat je ook echt idd je eigen ding kunt doen. En van tevoren goed kijken waar ze heen willen gaan en idd niet in de middel of nowhere zitten (of er moet goed vervoer zijn naar andere locaties).
Ik word al gillend gek na een halve dag met mijn schoonfamilie. Wat een verschrikkelijke lui zijn dat toch Ik zou het eerlijk zeggen. Wij hebben ook besloten niet meer mee te gaan met familie-uitjes omdat het tot nu toe elke keer een fiasco is. We zijn te verschillend en niemand kan zich blijkbaar aanpassen. Op de koffie willen we best komen, maar de uitjes mogen ze wat ons betreft achterweg laten. Op vakantie met mijn schoonouders... gelukkig niet
Maar kijk, dit maakt het dus makkelijker. In jouw geval zou ik ook zeggen "no way" Maar hier kan ik het dus prima vinden met de hele familie alleen vraag ik me af of een week niet "to much" is.
als je het goed met ze kan vinden, zou ik gewoon gaan. Als de band goed is kan je toch zeggen, wij gaan even naar de kamer de kleine moet slapen. ik zou gewoon meegaan en genieten van je vakantie. Ik denk dat als jezelf erop in stelt we gaan gezellig een weekje weg in plaats van van te voren al te bedenken van dat kan me wel eens teveel worden of zoiets doen vind ik niet leuk..
Ok, je kunt het goed met ze vinden. Maar als je er tegenop ziet om met ze op vakantie te gaan, dan zou ik toch subtiel zeggen dat een week te lang is voor je omdat je erg gesteld bent op je privacy. Of inderdaad gaan en duidelijk aangeven dat je ook soms wat tijd voor jezelf wil hebben.
Klinkt bekend...bij ons was dat ook zo 'doe vooral waar je zin in hebt'...nou, de praktijk was wel anders! Was geen hol aan, dat doe ik nooit meer. Denk dat er alleen ruzie van zou komen.
Ik zou gaan maar ik moet zeggen dat ik gewend ben om een deel van mijn vakanties met mijn schoonfamilie te 'vieren' (weinig keus als je 9 uur vliegen om elkaar te zien, dat is dus wel een beetje een ander verhaal). Ik ben er niet altijd blij mee, maar wij gaan altijd optijd zelf wat doen, dan blijft het wel zo gezellig. Wat is alleen samen eten? Avond eten of alle maaltijden want dat is nogal een verschil en geeft voor de rest van de dag niet bepaald veel vrijheid. Kan je niet ook buiten het resort dingen doen? Het ligt er ook nogal aan hoe je man hierin staat. Sommige hier geven aan dat de familie toch 'verwacht' dat je vanalles mee doet, maar alles jullie allebei 'vriendelijk doch beleefd' aangeven dat jullie dat niet doen, dan hoeft dat verder ook geen discussie te leveren toch? Dus ja duidelijk je grenzen aangeven, of dat nu is dat jullie helemaal niet mee gaan of dat je daar ook andere dingen gaat doen.
Ik moet er echt niet aan denken zeg! Hubbie is weer anders die vind alles prima. Ik dus totaal niet! Ik zou zeggen praat er met je man over dat je het gewoon niet ziet zitten wie weet komen jullie dan tot een oplossing.
Ik heb nog nooit een all inclusive hotel gehad in the midle of nowhere. Altijd in of bij t centrum. Wij gaan wel eens met schoonouders 1 week weg. Heb er geen moeite mee, zolang ze zich niet overal mee bemoeit, dat gebeurt natuurlijk wel soms en dan zeg ik (of manlief) dat en houdt ze ermee op. Maar t ligt eraan in welke luxe positie je bevindt denk ik. Als dit de enige vakantie wordt voor je gezin zou ik niet gaan. Is het een extra vakantie erbij dan zou ik gaan. Wij gaan meestal n paar keer per jaar weg en dan vind ik n weekje met zijn ouders ertussen niet erg.
Ik zou zeggen: gewoon proberen! Het verschil tussen een weekend en een week is dat mensen bij een weekend het gevoel hebben dat het maar heeeeeeel kort is en dat alle tijd dus 'optimaal benut' moet worden dmv quality time met z'n allen. Bij een hele week hebben veel mensen dat gevoel veel minder en zijn ze echt makkelijker in iedereen z'n eigen gang laten gaan. Als je best een leuke relatie met ze hebt, zou ik het echt gewoon proberen. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je heeeeeel blij bent als je weer naar huis mag...?
ik zou idd even informeren wat er in de buurt allemaal te doen is. Als dat goed klinkt voor jullie zou ik aan de hele fam. duidelijk uitleggen wat het schema van je dochter is en hoe jullie daar vorm aan willen geven tijdens de vakantie. Dat er bepaalde dingen zijn waar jullie veel waarde aan hechten (m.b.t je dochter)en of er mensen zijn die daar moeite mee hebben. Dat kun je op zo'n moment al goed zien dan. Zo weet je zeker dat alles besproken is dat niemand voor verrassingen komt. Ik doe het nooit meer, maar een andere situatie dan bij jullie. Ik heb een schoonzus met kinderen die het al heel vervelend vond dat er bij ons ook 1 kwam, want nu moesten haar kinderen opa en oma delen. 1 weekend geprobeerd, pastte zich totaal niet aan en is uitgelopen in een megaruzie, hoeven haar nu niet meer te zien gelukkig.