Het Grote Gal Spouw Topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Klopt en wil het ook niet weten ook ik vindt het al jammer dat ik er doorheen moet naar spanje. Nu ben jij een rotterdamse ik ook. Omgeving dan, maar de fransen kan ik weinig mee

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Even oprecht en serieus, wat is er dan met die rare Fransen waardoor jij er weinig mee kan?

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik baal ervan dat mijn computer zojuist de geest gegeven heeft terwijl ik de laatste hand aan een enorme h&m bestelling aan het legen was waar ik al een uur mee bezig was. Dus computer kapot en bestelling weg! :( grrrrrrrrr

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik wordt gek van alle muggen hier die volgens mijn man uit een andere dimensie komen :)

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Meid, laten we elkaar geen mietje noemen. Kippiekip komt morgen onder een andere naam weer terug. Zoals 95% van de dames op dit forum die geblokkeerd zijn. Ik maakte een grapje waar Kippiekip zelf waarschijnlijk óók wel de humor van inziet. Ik heb trouwens nooit een issue met Kippie gehad - vaak nog een hoop humor over en weer.
    Iemand hier (ook een multiple nickname changer) noemde mij 'triest', óók zonder reden (ik word waarschijnlijk momenteel ergens in een Facebook groep voor rotte vis uitgemaakt) - boeit mij geen reet. Dat jij niet naar Frankrijk wil is jammer voor jou. Je weet niet wat je mist... :)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dames, laatste waarschuwing!

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja maar dat is ook aan de ene kant het jammere van dit forum,er wordt teveel op je gelet,elk woord wordt gewogen.
    op een ander forum (waar ik de naam niet van noem) kan je nog weleens lekker spuien en onzin uitkramen en daar is dat normaal.
    Maaarrrr, je krijgt dan ook vaak geen serieus antwoord en hier toch wel.

Ik denk dat je op dit forum niet moet spuien maar gewoon mee moet lezen en hier en daar wat bruikbare informatie moet plaatsen, dan kan iedereen rustig slapen!:D

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb je er zoveel mee te maken dan?
    Ik vind Fransen ook niet echt het vriendelijkste volk, maar dat kan me niet schelen, maar het land Frankrijk, echt super!
    Zo mooi, ik zou wel met Papaver willen ruilen hoor!
    Maar dan moet ze wel ff alle enge beesten wegsturen :$.

Maar waar wij vroeger op vakantie gingen, heb ik nooit zoveel beestjes gezien. Hou echt van Normandie..wil er graag weer eens heen..

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik wil ff me gal spouwe over.... oh nee, toch maar niet. Is tegen de regels

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    en ja ze vertikken het om engels te spreken,prima toch,dan had je maar beter op moeten letten bij frans.
    ;)

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb echt een talenknobbel, maar Frans.... Is me nooit gelukt! Wil graag naar euro Disney.. :D

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    +1! Mijn ervaring met de Fransen is dat als ze zien dat jij moeite doet, zij ook erg veel moeite willen doen. En laat ik mij nu toevallig behoorlijk verstaanbaar te maken in het Frans :) Dus vind het helemaal leuk om op vakantie frans te spreken (hopelijk volgend jaar weer!)

14. Papaver

Papaver Niet meer actief

Bedankt meid! Ik ga vanaf morgen met toeters en bellen al het gespuis voor je wegjagen, zodat je met een gerust hart naar Frankrijk kan komen. En geloof me: de Fransen zijn niet overál onvriendelijk!

15. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

In Holland vind je ook nie alleen maar vriendelijke mensen.. Heb er ook zwaar onvriendelijke tussenzitten! Is overal! ;)

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

:D:D:D

Nee dat geloof ik meteen! En echt onvriendelijk vind ik ze ook niet maar ze zijn gewoon niet zoo spraakzaam.
    Ik heb een keer met een ernstig ziek kind gezeten in Frankrijk en toen werd ik echt goed geholpen daar hoor!
    Als we er in het frans niet helemaal uitkwamen werd er gewoon engels gesproken! Nu wil het zo dat ik een aardig woordje frans kan spreken ;).

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ja de Fransen spreken Frans ;) Maar de Engelsen ook alleen maar Engels. En mijn ervaring is dat als jij je best doet de Fransen ook hun best doen voor jou. Steeds meer jonge Fransen spreken Engels en ook op campings etc wordt steeds meer Engels gesproken.

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb van huis uit meegekregen dat de Fransen echt niet aardig waren. Stronteigenwijs als ik ben heb ik er een huis gekocht en ben er gaan wonen. En ja: het is hier niet het paradijs maar m.i is het een stuk beter dan zowel Nederland als Engeland (vlak buiten Londen) waar ik tot vorig jaar heb gewoond...

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

En hier sluit ik me bij aan... :)

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Jaaaa mag ik ook??
    Vandaag belt mijn schoonmoeder op of de man die ik altijd opa heb genoemd is overleden.
    en al is gecremeerd,
    Hij was wel de echte opa van mijn broertje maar nadat hij ruzie kreeg met zijn vader is het contact verwaterd,
    omdat opa en oma er moeite mee hadden om er tussen in te staan.
    Maar zelfs hij wist van niets en ik moest het hem dus vertellen over de telefoon.
    Gaat je even niet in de koude kleren zitten.
    En zijn vader heeft wel even zijn naam erbij vermeld in de advertentie. Hoe hypocriet kan je zijn? ZO ik heb mijn gal kunnen spugen

Deel Deze Pagina