Het grote "hoeveel geld geef je bij....." Topic

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
  2. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn zus doe ik €50, vrienden €25

3. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

familie geef ik meer. dacht zelf aan 50 euro maar ik zie veel meiden die 25 geven. Misschien dan toch mijn cadeau aanpassen plus een bloemetje ofzo.

4. PeAn

PeAn Niet meer actief

25 euro vind ik hiervoor een prima bedrag.

5. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Ik zou voor me zus ook 50,00 euro geven en een bosje bloemen of iets wat ze/hij lekker vind.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja dat hangt van allerlei dingen af...
    je band met je zus. Hoeveel jullie te besteden hebben etc etc..
    Zelf zou ik mijn zus nooit geld geven maar wel een mooi cadeau samen met mijn broer en zijn vrouw w.s.
    Ik zou er ongeveer 30 euro aan uitgeven denk ik

7. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Omdat het bij de feestjes buitenshuis meestal toch iets gezelliger is, dan met zijn allen in een kringetje in de woonkamer zitten. En dat ik daar dus iets meer bijdrage aan wil leveren. Dus een stukje als cadeau en een stukje als bijdrage voor de locatie/rekening. Extra bijdrage voor een nog leukere avond.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Omdat 12,5 jaar een 'officieel' jubileum is, dat is 10 jaar niet.

9. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind een broer of zus toch wel heel anders dan een vriend/kennis etc. Zou minimaal 50 geven, maar waarschijnlijk meer.

10. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ik zou mijn zusje ook minimaal €50,- geven!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit soort dingen hangt altijd van een aantal factoren af vind ik....

1. wat kan je zelf missen, het moet niet ten koste gaan van noodzakelijke uitgaven voor het gezin.

2. je band met diegene, hoe dierbaar is hij of zij voor jou. Voor mijn beste vriendin bvb is mijn budget ongelimiteerd, sommige familie daarentegen geef ik liever geen rooie cent aan uit. 😁

3. hoeveel moeite doen ze zelf om een leuk feest te geven en het iedereen naar de zin te maken met o.a. voldoende en lekker eten en drankjes. En ja locatie KAN daar dus ook een rol in spelen. Ik zal meer geven voor een feest op een landgoed/kasteel met 10-gangen diner dan kringetje thuis met een afgepast stukje taart. 😉

4. hoe gul is diegene zelf in een soortgelijke situatie, aan knieperds/vrekken geef ik zelf ook niet veel geld uit.....die tijden zijn voorbij. Het gaat mij overigens niet om de waarde van een cadeau maar de moeite die ervoor gedaan is en het hart waarmee het gegeven wordt. Maar je hebt vaak genoeg van die opportunisten die verwachten dat ik wel met een super duur cadeau aankom zetten en dan zelf met een tweedehands (!!!) doosje bonbons aan komen kakken, daar trap ik dus niet meer in. 😏

In jouw situatie TS, als je een lieve zus/zwager hebt én je kan het missen...minimaal Eur 50,- en een mooie bos bloemen. Plus een lieve persoonlijke kaart, dat is nog het allermooiste.

12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Ik zou 20,- en een mooi bosje bloemen oid geven

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zou €25,- en een fles wijn/bos bloemen oid geven.

14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Een cadeau voor een meisje die 12 wordt! Hoe veel geld uitgeven? (Wij zaten te denken aan een boek van een serie die zij spaart, is €14,95).

En een ander verhaal: mijn schoonzus heeft een aquarium en wil een andere (grotere) kopen. Wij weten dat ze net uit de schuldsanering is en heeft daarom al heel lang niks meer aan haar huis kunnen doen. Ze heeft nu een groepsapp gemaakt met de vraag of wij geld willen geven voor een nieuw aquarium. Maar dat vinden wij eigenlijk harstikke zonde. Ze heeft ook nog drie kids die in dat huis wonen. Wij zaten daarom ook te denken aan een cadeaubon voor de Praxis, Gamma o.i.d. Maar is dat wel netjes? Omdat ze natuurlijk wel heeft aangegeven wat ze graag wil hebben...

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    1e geval, boek van €14,95 zou ik ook wel doen.

2e geval, juist omdat ze in de schuldsanering heeft gezeten denk ik dat ze gelukkiger wordt van een mooi nieuw aquarium dan van een vers geverfde muur (omdat je al zo lang alleen maar noodzakelijke dingen hebt kunnen doen lijkt me iets niet noodzakelijks heel erg fijn). Ik zou dus een bijdrage geven voor wat ze zelf aangeeft.

16. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    Mijn vriend was gisteren jarig en hij heeft wat leuke dingen gehad zoals een trui van mijn en dochter en een fles drank van de buren en een vuurkorf van opa en kleding van oma en van vrienden een plantje en de kinderen hadden een mooie tekening gehad en opa had bovendien ook nog 2 lekkere salades meegenomen en stokbrood bij ons in de familie en vrienden kring maakt het niet zoveel uit wat er gegeven word wij vinden het belangrijker dat mensen komen ow ja hij heeft ook nog 20 euro gehad

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Helemaal dit!

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik hou persoonlijk niet van enveloppen, zeker niet voor broers/zussen. Geloof ook niet dat ze dat leuk zouden vinden. Ik zou voor een persoonlijke kado gaan of een belefenis bon oid.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf vragen aan 't meisje of haar ouders wat ze wil hebben.
    Een serie die ze spaart ... veel kans dat ze 't boek dat je koopt dan al heeft.

Qua schoonzussen zit ik hier meestal rond de 50 euro. Eventueel opsplitten in 25 euro voor 't aquarium en 25 euro een bon?
    Of als je toevallig zelf hobbyklusser bent, zelf aan 't huis gaan helpen?
    Als ik zelf net uit de schuldsanering zou komen, zou mijn huis schilderen niet mijn eerste prioriteit zijn. Tenzij er echt zware vochtproblemen zijn ofzo.

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    We hebben al direct nagevraagd welke ze wel en niet had, kreeg direct een lijstje door dus dat zit wel goed, haha.

Even over m'n schoonzus... We kunnen niet goed met elkaar opschieten. En 50 euro vind ik erg veel geld (gaan zelf verhuizen en een kleine op komst, wat nogal onverwachts is geweest, en daarbij zit ik nog op school). Schoonzus in kwestie heeft al vaak aangegeven iets aan d'r huisje te willen doen, maar ze had natuurlijk de centjes er niet voor. Daarom zitten wij nu dus ook een beetje in dubio... :( (idd ook oa vochtproblemen in de badkamer en beneden een stukje in de keuken).

Deel Deze Pagina