Los 1 eetlepel maizena op in een halve liter lauw water en mix dit goed door elkaar. Doe dit in een lege spuitfles (bv. een lege fles van de glassex). Spuit een aantal keer op het raam en wrijf het in met een vaatdoek. Daarna afnemen met een microvezeldoek en je ramen zijn streeploos schoon.
Om bepaalde dingen mee te bleken waar ik geen sunlight zeep, baking soda of gewone soda voor kan gebruiken. We hebben zo'n antislipvloer in de badkamer en daar komen helaas vaak zwarte strepen (van slippers) op, dat soort dingen dus. Komt gelukkig niet heel vaak voor dat ik het gebruik, sowieso probeer ik altijd eerst een alternatief zoals bovengenoemd te gebruiken. Met zo'n 2-literfles doe ik dan ook wel een jaar.
Mijn tip voor schone wasmachine gooi er een vaatwastablet in op 90 graden wasmachine weer mooi schoon
Een grote badmat. Heb zelf ook badmat op de wc vloer ipv zo een klein wcmatje. Koop er altijd twee in voor wc een voor toilet heb n ruime toilet en ook donkere tegels maar wel matte.
Ik gebruik vaak Mr.Proper gele fles! Heerlijk geurtje! Vooral voor de keuken en het toilet. Andere flessen hebben een vrij sterke geur. Gebruiken jullie Proper en zo ja waarvoor?
een hele grote wasmachine kopen... met mijn 5kg (of7???) trommeltje hou ik het ook bijna niet bij... mn nichtje heeft een enorme en heeft de was altijd netjes haha
Hier helpt een schema erg goed, zeker met 4 kids! Veel dingen gebeuren hier elke dag, zoals de 2 toiletten, maar ook elke dag stofzuigen en dweilen. Met de was ophangen, vouw ik het alvast de goede kant op, dan kan je het direct vouwen als het droog is en dat doe ik dan vaak als de jongste 's middags naar bed gaat, dan pak ik de was gelijk. Ik gebruik de foamspray van Cillit Bang voor de badkamer en dat werkt echt super!
Ik doe beetje over ee vaat heen in de vaatwasser. Me vaatdoekjes altijd im bakje met chloor doe ik tafel mee afnemen en dweil soms ook mee de wc helemaal gebruik het overal voor beetje verslaving demk ik hahaah
Heb een 5 kilo haha en wel,grotere droger maar het is ook meer de was weer netjes in kast krijgen vind dat vouwen ook vreselijk. En werk zelf ook nog 4 dagen. Meestal maandag ga ik heel dag wasjes draaien en dan dinsdag alles vouwen rest vd week weinig tijd voor een wasje
vraag over mijn vaatwasser. die maakt niet meer helemaal goed schoon. blijven in sommige glazen wat restjes achter. we spoelen alles goed af vantevoren maar lijkt dat dat niet helpt. is mijn vaatwasser aan zijn einde? heb hem nu bijna 10jaar. laten hem 1x in de week (soms vaker) leeg draaien en regelmatig zet ik het programma op Spoelen en daarna pas het normale programma. ook dit helpt niet altijd helaas. of ligt het aan de tabletten? gebruiken die dure krengen van Finish. zijn bijna op en dan gaan we die van lidl gebruiken
Al een helemaal goed schoongemaakt van binnen? Is hij wel warm als je hem open doet? Anders zou het verwarmingselement kapot kunnen zijn. Glansspoelmiddel en zout al bijgevuld? of misschien zitten je sproeiarmen verstopt. Google eens kom je veel mogelijke oorzaken en oplossingen tegen die je even kan proberen. Ik gebruik zelf ook altijd de finish tabletten en nooit problemen mee.
Ik heb een hele gekke tip voor de verkeurde was. Ik had voor m'n dochter een prijzig witte Baby's Only teddy dekentje gekocht; m'n moeder was zo slim om hem te wassen met een rode handdoek. Hij werd dus lelijk roze en ik kreeg hem niet meer wit. Had uit noodzaak een nieuwe gekocht en die lelijk verkleurde deken aan m'n moeder gegeven. Nu had ze op tv een rare tip gezien en uitgeprobeerd. Resultaat: een spierwit dekentje. De tip was om witte eierschalen fijn te stampen, dat met het dekentje een nachtje in een emmer warme water weken.
Oh daar heb ik een betere tip voor! Kunstgebit tabletten. Klinkt raar, maar werkt als een tierelier. Paar uur in een emmer water weken met 2 á 3 tabletten en dan in de wasmachine met waspoeder wassen.
gebruikte ik eerder ook, totdat we nieuwe tegels kregen. Heb nu mat zwarte tegels en daar komen hele witte kringen op als ik cilit (of een ander merk) gebruik.
ja hijs erg warm als ik m open doe. glasspoelmiddel check. zout? sproeiarmen maak ik elke week schoon. zit vaak een rijstkorrel in ofzo. filter onderin maak ik ook met flinke regelmaat schoon
zout moet je op de bodem van de vaatwasser bij vullen. ik doe ook 1 x in de maand ongeveer zo'n reinigingszakje erin en dan aanzetten met een lege machine. witte rompers zet ik altijd in een emmer chloor, nachtje laten staan en dan wassen, worden ze ook mooi wit van.
Wij hebben sinds 2 weken een nieuwe vaatwasser. Zo, nu weet ik wat een schone vaat is! Onze oude was inmiddels ook al 10jaar oud. Aangekoekte ovenschaal en bv aardappel of rijst kookpannen kwamen niet meer goed schoon uit de vaatwasser. Ook het bestek was niet echt schoon te noemen. Nu is alles weer goed schoon (en droog) De man waar wij onze nieuwe vaatwasser hebben gekocht, gaf aan dat na 8jaar een vaatwasser minder kan gaan worden.