Het grote huizenjacht topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Lm2, 31 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Wie is er ook op zoek naar een huis en heeft zin om in dit topic frustratie, ongeduld, maar ook vreugde te delen over de bizarre huizenmarkt van dit moment?

    Wij weten heel duidelijk wat onze wensen en mogelijkheden zijn maar het is wachten op het juiste huis én er dan ook nog tussen zien te komen. Vergt vooral een grote dosis geduld merk ik.

    Benieuwd naar jullie verhalen!
     
  2. Sunshine1993

    Sunshine1993 Niet meer actief

    Ik wil mensen vooral een tip geven. Als een standaard woning je niet uit maakt.... Veel woningbouwverenigingen verkopen huizen.

    Wij hebben zo twee keer goedkoop een huis kunnen kopen. Wel moeten verbouwen naar ons zin, maar dit was ook makelijk te betalen door de lage woningprijs. Voordeel is dat het constructief prima huizen zijn en het al verduurzaamd was.
     
    Kindje3 en Lm2 vinden dit leuk.
  3. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Gaat dat ook via Funda? Of via de sites van de woningbouw zelf? Wij zoeken naar 2-onder-1-kap of vrijstaand dus denk niet dat dat via de woningbouw gaat :p. Maar wie weet zijn er hier inderdaad andere die wat aan deze tip hebben!
     
  4. Sunshine1993

    Sunshine1993 Niet meer actief


    2 onder 1 kap komen er nog wel voorbij, maar inderdaad niet via Funda. Maar via de woningstichting zelf.
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Onze woningbouwvereniging heeft daar een eigen site voor, corpowonen.nl
    Dan ben je iets sneller op de hoogte dan via Funda. Daar komen ze ook op, maar een dag later
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Wij zouden ook graag willen verhuizen, komen nu boven net wat ruimte te kort, maar beneden is flink uitgebouwd (al voor wij er kwamen wonen) dus op dat gebied zijn we verwend en we willen er niet op achteruit gaan. Daarnaast hebben we nu een eigen oprit waar voor al mn man heel blij mee is dus ook dat houden we graag.
    Wij zoeken iets in onze eigen woonplaats, liefst 2 onder 1 kap of een hoekhuis, maar het is drama. De huizen die helemaal aan onze eisen voldoen zijn boven ons budget en de huizen die passen binnen ons budget zijn niet ons 'droomplaatje'. Verder hebben we helemaal geen haast om weg te gaan, maar zou voor de kinderen graag wat dichter bij school wonen zodat ze vriendjes op loopafstand hebben. We gaan het wel zien, kijken nu bijna een jaar rond maar naast 2x een bezichtiging verder nog niet gekomen.
    Daarnaast moet het een huis zijn waar we oud in kunnen worden, want met deze huizenmarkt durf ik niet het risico te nemen om over een paar jaar weer te moeten verhuizen. Als de huizenmarkt inzakt zit je met een giga restschuld, daar heb ik geen zin in.
     
  7. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik zou in deze tijd geen ander huis willen kopen, maar gelukkig denkt niet iedereen zo. Anders zat de markt op slot :p
    Maar ik vind de bedragen echt idioot worden.
    Geen tips dus, behalve nieuwbouw. Staat iig de prijs vast :roflmao:
     
    Nina Sanders en Kraanvogel vinden dit leuk.
  8. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Wij zijn de afgelopen 2 jaar al aan het kijken naar een nieuw huis. We hebben aardig wat eisen en het soort huis waar we naar opzoek zijn komt niet heel vaak in de verkoop in onze buurt dus we wachten rustig af. Zitten gelukkig niet in nood dus de tijd om te wachten hebben we!
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik heb een 2-onder-1 kap in de aanbieding, staat nog niet op funda. :D
     
    Zeebra, Ysabella en Bailey07 vinden dit leuk.
  10. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha niet opzoek maar wel leuk om te volgen!! Ik vind het programma ‘kopen zonder kijken’ ook zo leuk om te zien.
     
    Kindje3, Nina Sanders, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Paar deuren verder hebben hun huis gekocht door briefjes in de bus te doen in de huizen waar ze graag zouden willen wonen. Iemand is erop in gegaan en nu wonen ze dus echt prachtig in hun droomhuis!
     
    Kindje3 en Zeebra vinden dit leuk.
  12. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij krijgen ook regelmatig briefjes in de bus..
    Wij zouden heel graag naar een nieuwbouw wijk willen vlakbij ons huis.. is een nieuw project.. erg mooie ligging! Maar eerste huizen zijn nu de verkoop in gegaan.. vanaf 410.000euro en dan zijn ze even groot als mijn huis…
    Moet dan nog alles in, en van alles aan gebeuren..
    dus wij denken er toch over om te verbouwen..
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Vast niet in mijn woonplaats?
    Zou wel heel toevallig zijn...:roflmao:
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nou, onderschat het meerwerk niet ;) je bent zo 50-100k verder dan de vanafprijs. En qua vraagprijs: ter vergelijk met ons huis 3 jaar geleden en wat nu in de wijk gebouwd wordt, zelfde grond/woon oppervlakte staat dat voor bijna 3 ton meer te koop :|
    Het is echt gekkenwerk, ben blij dat ik niet hoef :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Hier in de stad zijn twee projecten ontzettend vertraagd ivm fouten op allerlei gebieden. Inmiddels zijn de prijzen gewoon verhoogd, dus volgens mij geen garantie
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Zou inderdaad wel heel toevallig zijn. ;) Ik houd het licht vaag: we wonen ten Zuid-Westen van de Veluwe, net nog in Gelderland (buurplaats is provincie Utrecht).

    Maar serieus, we gaan, doordat we door ingewikkelde gezinsomstandigheden ons huis momenteel niet goed funda-waardig opgeruimd krijgen, eerst proberen het te verkopen zonder funda, de makelaar kent in de huidige markt natuurlijk vrij veel zoekende mensen. Als we er geen goede prijs voor kunnen krijgen zo, dan zetten we het alsnog op funda, als we al wat zooi overgehuisd hebben. (Over een paar weken kan dat, dan is ons nieuwe huis af, we gaan waarschijnlijk eind september/begin oktober verhuizen)
    Dus mochten er mensen in onze regio op zoek zijn, kan ik wel wat meer vertellen. :)
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Helaas, wel een mooie omgeving om te wonen vind ik. Wij wonen in een dorp in omgeving Rotterdam dus dat gaat m niet worden.

    Slim dat jullie het zo aanpakken. Met die gekke huizenmarkt heb je dan nog best kans dat je het voor een leuk prijsje kwijt raakt. Succes met de verkoop!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik ben nog vol goede moed. We zijn ivm snelle verhuizing ivm toen nog tijdelijke baan gaan huren, en willen nu ons huis-voor-langere-tijd vinden. We hebben een aardig eisenlijstje, het ideale huis is best nog af en toe te vinden voor een acceptabel bedrag, maar dan staat het niet waar we willen. En als het op de goede plek staat, is het veelal net te klein of te duur. Al hebben we in de afwachtende fase best een keer goede opties voorbij zien komen.

    We hebben geen haast, maar houden onze ogen open. Volgende week oriënterend gesprek met de bank, en dan in contact komen met de juiste mensen. Want veel gaat onderhands, hebben we al gehoord.
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    We hebben net een mooi nieuwbouw huur huis gevonden, maar heeft ook wel eventjes geduurd en ook wat water bij de wijn moeten doen en uiteindelijk zijn we er enorm blij mee… nu nog klussen haha!
     
  20. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons ingeschreven voor 2 nieuwbouwprojecten. Hier is alleen bizar veel animo voor nieuwbouwprojecten dus je moet echt heel veel geluk hebben om er tussen te komen MAAR zojuist is mijn man gebeld dat we waarschijnlijk zijn ingeloot! Hij was alleen aan het werk en moet terugbellen maar ben heel benieuwd!

    We hebben ook wel naar bestaande bouw gekeken maar ik vind dat zo lastig. Overal moet je overbieden en soms is het al amper mogelijk een bezichtiging te krijgen. Niet normaal deze huizenmarkt nu.
     
    femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina