Ja, in de Randstad. Het zit helemaal op slot. Aankoopmakelaar was volgens een makelaar ook niet aan te raden, want het is echt wat de gek er voor geeft en dat kunnen ze ook niet inschatten.
Niet helemaal waar. Mijn aankoopmakelaar heeft uitgebreid onderzoek gedaan van wat de woningen hier in de buurt hebben opgebracht en die vergeleken met de woning die ik nu heb gekocht. Op basis daarvan en omdat zij net voor de sluitingstermijn de verkopende makelaar heeft gebeld en wat heeft gevist heb ik een bieding kunnen doen waardoor ik nu het huis heb. Zonder aankoopmakelaar zou ik nu nog zeker zoekende zijn geweest. Nu is het tweede huis wat ik heb bezichtigd én tevens het tweede huis waarop ik heb geboden van mij.
Leuk topic! Wij doen vandaag een bod op een prachtig huis! Vraagprijs is 495.000 en we gaan overbieden met 57.000. Aangezien het hele huis wel echt verbouwd moet gaan worden en we het direct volledig willen laten isoleren en gastvrij willen maken is dit de max wat we kunnen overbieden. Ons huis gaat voor zo'n 2 ton meer weg als dat we het gekocht hebben. Dus overwaarde hebben we gelukkig wel. Nu maar hopen dat 57 genoeg We hebben er een hard hoofd in. Sommige huizen hier gaan voor 90 boven de vraagprijs weg...
Heel veel succes! Het kan schelen dat er wat aan gedaan moet worden, veel mensen willen toch een huis dat al af is. Hoewel we ook wel hebben gemerkt dat er ook op die huizen soms veel overboden wordt. Ons huis hebben we wel onder de vraagprijs kunnen kopen en het is echt een schitterend huis, maar dat was wel lastig te zien, haha. (De tuin was enorm verwilderd en het huis slecht onderhouden de afgelopen jaren door de leeftijd van de bewoners)
Helaas! We zijn door 2 anderen overboden. De makelaar kon natuurlijk niet vertellen met hoeveel maar ze zei dat het erg dicht op elkaar zat en dat het geen 10.000 verschil was.
O, wat jammer! Vooral omdat het zo dicht op elkaar zat. Als er heel veel verschil is, dan heb je tenminste niet dat “wat als” gevoel. Hopelijk komt er snel nog zo’n huis op jullie pad. Voordeel is dat je nu wel weet dat het zeker niet onmogelijk is.
Grrr, we zouden vandaag een huis bezichtigen, maar die is al verkocht aan iemand die gisteren een bezichtiging had en een bod heeft gedaan. Het is soms om hopeloos van te worden.