Dames, het was vanmorgen 6.45 uur! We wisten niet wat ons overkwam. Dochter werd wakker en riep direct dat de 6 er op stond en we moesten komen kijken. Ze glom van trots. En wij ook. Heerlijk!
Wat goed zeg! Ga je haar nu weer om 20u naar bed doen? Hier is er altijd eentje om 6u wakker. Ik ben er nu wel aan gewend maar leuj is anders. We zetten in het weekend de oudste nu wel beneden met een krentenbol voor de tv.
goh wat ben ik blij om te lezen dat ik toch niet helemaal een ontaarde moeder ben. onze dochter gaat ook om 8 uur naar bed (soms half 9) en word altijd rond 7 uur wakker. ze is altijd al een slechte slaper geweest. in ieder geval.. ze heeft niet veel slaap nodig. vrienden van ons hebben 2 kinderen maar de oudste ligt soms al om 6!!! uur op bed. maar over het algemeen om half 7 en kan dan doorslapen tot na 9 uur. Ik heb me zo vaak afgevraagd wat ik toch fout doe? maar als ik de oudste eerder op bed leg word ze om een uur of 4 wakker snachts en dan gaat ze echt niet meer slapen. blij om te lezen dat we dan toch niet de enige zijn.
Hier werkte hem later naar bed brengen. Eerst was het 20.00 en tegen 5.00 was meneer klaar wakker. Nu is het 20.30 ( slaapt vaak pas tegen 20.45) en maak hem om 8.00 wakker door de weeks. In het weekend haalt hij soms ook 8.30 maar later dan die tijd wordt het nooit. Vind het een prima tijd om wakker te worden.
hier ook een jongentje wat om 20.00/20.15 pas naar bed gaat en om half 8/7.45 uiterlijk half 9 wakker word.
Fijn hoor! Nu volhouden Hier ook een uitslapen vandaag trouwens... 9.15 kwam ze pas uit bed. Wel er 2x uitgeweest voor dr vannacht... (waarvan ze 1x in de gang op de grond zat omdat ze ZOOOOO nodig moest plassen dat ze niet meer kon lopen.. Zucht Maar dat slapen was wel echt even heel lekker
Overigens.. Bij later naar bed gaan... Wordt onze favoriete kleuter juist eerder wakker... Dus gaat lekker tussen 7 en half 8 erin
Hier maakt het helemaal niets uit hoelaat ze naar bed gaat, laatst sliep ze een keer pas om 21.30 maar stond om 6 uur weer langs ons bed. En als ze om 07.30 slaapt hetzelfde.. haha.
Hier mogen de kindjes best al wakker worden voor 7 uur maar niet de kamer uit. Ze gaan dan spelen ofzo tot het 7 uur is en dan mogen ze me Pas roepen. Mijn dochter kon al vroeg klok lezen en mijn zoontje volgt mijn dochter . Mijn dochter slaapt nu redelijk goed tot 7 uur half 8 maar zoontje is vaak al vroeger wakker. Slapen doe ik dan niet meer maar wel lekker rustig wakker worden in me bedje, heerlijk. We hadden eerst ook die Nijntje wekker maar die maakte haar op den duur wakker wat ook niet de bedoeling was. Nu dus gewoon een grote klok en duidelijk zeggen grote op 12 en kleine op 7. Eventueel een klok er langs hangen met de tijd erop en als bijde klokken het zelfde aangeven mag je van de kamer
Hier maakt het trouwens niet uit hoelaat ze slapen. Meestal gaan ze 7 uur naar bed weekend half 8 en gaan dan boven nog een filmpje kijken ( dochtertje want zoontje heeft nog geen tv tenzij hij bij zijn zus logeerd) en ze slaapt dan dus vaak pas half 9. Als we een feestje hebben of een andere rede dat ze laat slapen dan zijn ze vaak nog vroeger wakker
Vanmorgen was het 6.05uur. Weer netjes dus en ze was weer supertrots. Morgen gaan we op vakantie en nemen we alles mee zodat we op vakantie ook kunnen oefenen. Hier maakt later op bed gaan trouwens ook niet zoveel uit.
Dank je XD! Ja, ben blij dat ze het snapt. Zo lopen we allemaal met minder dikke wallen onder de ogen haha ! Nu hopen dat ze het op vakantie ook door zet.
Top zeg!! Hier lijkt ze het ook te begrijpen, vanochtend was ze pas om 8 uur wakker! Fijne vakantie, trouwens!
Hier maakt later naar bed gaan voor de ochtend erop vaak ook niets uit. Maar ik merk wel dat ze dan bijv de avond erop sneller inslaapt of dat ze het in een paar dagen erop enigszins inhaalt. Ik denk dus dat je het sowieso minstens een week ofzo moet volhouden om echt te zien of tijden zich gaan verplaatsen.