wat is normaal qua spelen binnen de bebouwde kom?

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Beetje lullige vraag wellicht, maar ik ben opgegroeid op een boerderij. Altijd alle ruimte en de buren een eind verderop. Wel mochten we niet gillen, want dat zouden de buren kunnen horen. Ik heb dus geen enkel idee wat normale normen en waarden zijn bij het spelen binnen de bebouwde kom, ben echt wel heel benieuwd hoe jullie hierover denken;

Wat mij betreft zijn speeltuinen gewoon herrieplekken en daar mag mijn kind gewoon gillen en spelen. Maar in de tuin zeg ik er altijd wat van als ze gilt of heel hard zingt ofzo. Ik zeg dan ook dat dat niet leuk is voor de buren. Normaal geluid vind ik echter wel goed hoor, ik praat zelf ook gewoon hardop.

Nu heb ik een vrij conservatieve buurvrouw met 2 lieve kindjes, en zij vangt nogal wat kinderen uit de buurt op en die kinderen mogen dus wel gewoon gillen en herrie maken. Ik ga er niks van zeggen hoor, maar ik vraag me wel af of dit gewoon "kan". Wij wonen in een kinderrijke buurt, maar als dat niet zo is heeft de halve straat toch last van die gillende kids? Gisteren liepen ze zelft met voetbalfluitjes door de steeg te rennen. Ik had dat nooit gemogen van mijn vader als wij zo gewoond hadden!

Anyway, ben benieuwd naar de reakties, misschien zit ik er wel helemaal naast...
    Ik schaam me iig wel de ogen uit mn kop als onze hond een keer blaft, ik zorg liever niet voor overlast!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

overdag vind ik dat dat gewoon moet kunnen,
    wat ik wel irritant vind is kinderen die na 10 uur ´s avonds nog lopen te gillen op straat.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kinderen horen herrie te maken, dat doen ze nou eenmaal. MAAR ( een dikke vette maar ) er zit wel een limiet aan.