Op 15 april ben ik bevallen van mijn tweede zoontje. Het was een snelle bevallingen en binnen een paar dagen kwam ik er al achter dat er van onder het eea niet goed was. Mijn baarmoeder is verzakt (mond bij uitgang), mijn blaas tweede graads en mijn darmen iets. Nu heeft de gyn gezegd dat er binnen een jaar verbetering kan komen, maar die zijn tot op heden miniem. Het blijft zeg maar allemaal nu binnenboord, maar dat is het ook. Het is nu 4,5 maand na de bevalling en ikzelf zie het niet meer gebeuren dat de boel nog bijtrekt. Ik ben dan ook erg bang dat ik hier de rest v m'n leven mee moet blijven lopen en heb d'r nare dromen van. Wie heeft er na de bevalling ook een verzakking gekregen en wat heb je er aan gedaan? Is het idd veel verbeterd het eerste jaar nd bevalling? Kan er na ruim vier maanden nog verbetering komen of gebeurt dit t meest in de eerste maanden? Sorry, erg veel vragen, maar ik weet het allemaal niet meer.
Hier zowel een voor als achterwand verzakking. Na zo'n 9 maanden was het ietsje verbeterd. Ontzwangeren duurt ongeveer 9 maanden en door de zwangerschapshormonen blijft alles wat slapper. Tijdens menstruaties word het weer erger. Ik heb wel vanaf 4 maanden na de bevallling bekkenbodem therapepie gehad. Oefeningen en neuro feedback. Aan de computer aangesloten en dan oefeningen doen. Zo kan je op het scherm precies zien wat je doet met je bekkenbodem en of je het goed doet. Volgens fysio was er na een 2e zwangerschap een grote kans dat het erger zou worden. Ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen.....
Poeh, das ook wel even spannend ja. Wj willen geen kinderen meer, hebben 2 gezonde jongens, maar als het zo blijft ziet het ernaar uit dat de enige oplossing om het te verhelpen operatief is. Daar ben ik zo bang voor. Een ring blijft op dit moment niet zitten.