Goede morgen dames Ik ben benieuwd naar wat voor ras(sen) er in mijn hond zit. Niemand weet het echt, er werden wel rassen genoemd; Corgi, labrador, herder, net zag ik al een duchshund terrier voorbij komen. DNA test had geen nut volgens de dierenarts omdat hij uit Slowakije komt en daar de honden veel gemixed worden, of zo Dus het is alleen maar gissen, maar ben benieuwd wat jullie denken
Lijkt wel een mixje van een teckel (Hoe hij zo erbij staat) En een Jack Russell, aan t kopje te zien...
Ik denk niet eens dat je kan spreken van een kruising tussen rassen. Weet niet of hij van straat komt, maar de kans dat er dan als recente voorouder een rashond in zit, is dan toch wel nihil. Aan zijn bouw te zien zit er iig iets van een hond in met dwerggroei. Staart zou je zeggen terriër. De kleur wijst meer richting brak of herder. Dus volgens mij een overheerlijke, onvervalste, onherleidbare klikoterriër!
Als de kleurstelling anders zou zijn, wit met zwart en bruin, dan zou het de Boerenfox van mijn ouders kunnen zijn.
Het is echt bijna onmogelijk om dit te raden. Zeker bij kruisingen. Iedere voorouder kan een andere soort (ras)hond zijn en het hangt er maar net vanaf welke genen het sterkste zijn dat dit in uiterlijke kenmerken tot uiting komt.
De kans dat zijn ouders rashonden waren is natuurlijk nihil. Ik zou het dus gewoon een vuilnisbakkenrasje noemen haha.
Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat dit een redelijk zuivere Vubara is. Zeker als hij uit roemenië komt....
Waarom zou een dna test geen zin hebben?! Dat je geen directe rassen krijgt is logisch maar ook rashonden zijn ooit gemaakt uit kruisingen met bepaalde types erin. Dus je krijgt gewoon een leuke mix van mogelijke rassen aan het dna te zien. Ik zou er gewoon eentje bestellen en dat opsturen dan heb je een idee wat erin zit. Ik snap.overigens nooit zo waarom je wil weten "wat" er in een mix zit.
Ik vind het gewoon leuk om te horen wat anderen denken wat er aan rassen in kan zitten, hij is een mengelmoes aan rassen maar wat er evht in zit xullen we nooit te weten komen. De dierenarts zei dat hij het zonde van ons geld is als we dat zouden laten testen juist omdat er waarschijnlijk zoveel door elkaar zit, oid zei hij. Its just for the fun
Hahaha, dat is hier een vrij gebruikelijke naam voor kruisingen van onherleidbare kruisingen. Overigens kan het wel nut hebben te weten uit welke rassen een hond voorkomt, maar dan meer vooraf. Dan kun je een beetje raden welke behoeften/kenmerken de hond zal hebben, bv terriër, herder etc. Nu is het meer leuk dan behoefte denk ik.
Dat je dat wilt weten uit interesse en nieuwsgierigheid, dat snap ik. Maar waarom zou je er in hemelsnaam een DNA-test tegenaan gooien? Wat ga je doen met de uitslag? Het is niet gratis, dus ik neem aan dat de uitslag iets voor je zal betekenen? Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat er vanalles wat in zit en dat het daardoor een vuilnisbakkenrasje is geworden. Ook een rashond dus
lol zuivere vubara. Weet je wel wat dat is? Dat is een poepchique naam voor vuilnisbakkenras. Dat is net zoiets als "Wij hebben een echt rasboomer"