Oh heerlijk weer die kerst tijd! Op kerst avond word het all you need is love kijken met hapjes. En tussendoor cadeautjes uitpakken. 1e kerstdag gezellig met mijn ouders uiteten. 2e kerstdag eigenlijk nog geen idee, denk als het goed weer is dat we dan even gaan wandelen in het bos en savonds eten laten bezorgen.
Hier dit jaaar weer geen boom want we hebben weer een baby dus de box staat in de weg. Wil wel een groot kerststuk op de eettafel hebben. Verder geen idee wat de planning is. Ik ben jarig met kerst (vreselijk). 2 kids onder de 15 maanden. Gescheiden ouders en dat plannen in 2 dagen. Misschien dit jaar lekker rustig aan en wie wilt komen is welkom. Geen verplichtingen. Volgend jaar weer
Normaal zetten we de boom het weekend na Sint neer. Ieder jaar puzzelen we met de familie: 1x mijn ouders, 1x schoonmoeder, 1x schoonvaders. Bij mijn ouders gourmetten (ga dit jaar voorstellen dat rond lunch te doen). Bij mn schoonmoeder koffie drinken. Met mn schoonvaders uit eten (hoop ook daarvan een lunch te kunnen maken).
O heerlijk kerst!! Al hebben we dit jaar wel een heel bijzondere kerst, want ik ben de 21e uitgerekend! Grote kans dat ik dus in mijn kraambed lig. Normaal zetten wij altijd na sinterklaas de kerstboom op, ik denk dit jaar ook gewoon! 1e kerstdag is vaak lekker rustig thuis met cadeautjes onder de boom en 2e kerstdag eten we meestal bij mijn schoonouders. Bij mijn ouders hebben we ergens een weekend om kerst heen vaak een gezellig avondje met lekker eten. Dit jaar zal het dus even afwachten gaan worden hoe of wat! Spannend!
Wij hebben geen plannen dit jaar. Ben 8 december uitgerekend, dus hangt er een beetje vanaf wanneer de baby komt. Als ik met kerst nog in het kraambed lig doen we sowieso niks bijzonders. Alleen lekker eten. Als ik weer uit bed ben en een stuk opgeknapt kijken we wel of we ergens heen gaan. Normaal gesproken vieren we 1e kerstdag gewoon met ons gezin en 2e kerstdag met ouders en schoonouders.
Ik hou ook van kerst! Maar dit jaar... Eerste kerstdag, werken. Tweede kerstdag, werken. In de vrije uurtjes 1e kerstdag bij mijn ouders eten met de hele familie. Inclusief cadeautjes Tweede kerstdag in de vrije uurtjes, thuis op de bank denk ik. En film mathilde kijken we hier elk jaar.. Oud&nieuw ben ik vrij, gaan we dan wat leuks te doen!
Wij zetten eind november de boom al op. Nu al zoveel zin in. De kindjes mogen elk jaar in Harrods een kerstbal uitzoeken die dan een prominente plek in de boom krijgt, maar niemand mag helpen met optuigen, de boom is mijn taak Met kerst vliegen we altijd naar Nederland. Daar verblijven we bij mijn ouders. Kerstavond gaan we altijd naar vrienden, spelletjes spelen en daarna stappen. Kerstochtend uitgebreid ontbijt met cadeautjes onder de boom. De rest van de dag sta ik in de keuken want ik verzorg altijd een 8 gangen diner voor onze beide ouders. Mijn vriend en ouders doen dan altijd wat leuks met de kinderen overdag. Tweede kerstdag gaan we met de hele schoonfamilie uit eten in een goed restaurant. Overdag doen we altijd iets leuks met het gezin. Ben nu al bezig om het menu voor eerste kerstdag samen te stellen, vind dat zo leuk om mee bezig te zijn.
Oh jij bent er ook zo'n een. Ik nl ook. Alleen mogen ze hier lekker hun gang gaan aangezien ze het heel leuk vinden. Wat de kinderen niet weten is dat zodra ze op bed liggen ik de boom helemaal opnieuw optuig, want werkelijk, het ziet er echt niet uit als ze er klaar mee zijn En trots dat ze op 'hun boom zijn de volgende ochtend
Wij doen elk jaar met de hele familie een wens op een wensballon. Al een aantal jaren wensen wij een kindje. Dat lijkt gelukt dus dit word sowieso een hele mooie kerst! Verder versieren wij het huis en word het vooral lekker eten met veel familie. Heb er zin in!
De kerst vond ik ook altijd een super gezellige tijd. Heerlijk thuis bij de kerstboom met warme chocolademelk. Fantastisch! De afgelopen jaren is dit jammer genoeg wat veranderd voor mij en voelt het als 1 grote verplichting Mijn schoonouders verwachten dat we daar minimaal 1 dag komen en ook blijven slapen omdat we niet om de hoek wonen. Ze maken altijd eten klaar waarvan ze weten dat ik het totaal niet lekker vind. Dus vaak gewoon aardappels met vlees en veel groente. Ik ben gek op pasta’s en rijst gerechten maar helaas. In de laatste 10 jaar heb ik die daar nog niet gezien. Dit jaar ben ik op 3 december uitgeteld en toch verwachten ze dat we komen. Ik heb toch wel genoeg tijd om bij te komen wordt er dan gezegd want mijn schoonmoeder was ook zo weer op de been. Alsof we nu al kunnen weten hoe het allemaal zal gaan Gelukkig is mijn familie heel makkelijk! Kerst is nooit een verplichting geweest en dit jaar al helemaal niet. Daarom hield ik zo van kerst. Lekker naar de mensen toe gaan die je graag wil zien. En als je dit niet wil is het ook goed. Mijn moeder is pas opnieuw getrouwd en vorig jaar hebben mijn man en haar man hout gehakt voor in de kachel samen Een super leuk gezicht en dit jaar willen ze dat weer doen als we überhaupt komen. En er staan de hele dag hapjes op tafel dus je kan pakken en eten wanneer je wil. Dus niet vast tafelen maar lekker je eigen gang gaan. Mijn opa is jarig op kerstavond maar dat wordt ons toch te druk om daar ook naar toe te gaan met een baby. Die slaan we dus dit jaar over en gaan we lekker thuis genieten op kerstavond. Alleen ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Dit is onze eerste keer thuis met kerstavond Iedereen geniet van jullie kerstbomen en heel veel plezier met optuigen! Ik doe dit jaar helaas niet mee
Dat gerecht klinkt wel heel lekker! Heb je daar een recept van? Of na kerst is ook goed, want ik ben toch geen held in de keuken. Dus met kerst probeer ik het niet uit
Oeh kerst, I love it! Zo'n zin in al. Hier begint de "kerstgekte" op 6 dec. Dan zetten we (ik ) de boom op en vanaf dan komen er langzaam steeds meer cadeautjes onder de boom te liggen. Wij hebben ook als traditie dat de kinderen elk jaar een mooie bal voor in de boom uit mogen zoeken, ze zijn inmiddels 7 en 9, dus er hangen al aardig wat bonte versieringen in . 1e kerstdag gaan we altijd bij mijn schoonouders eten, met ML's kant van de familie. Meestal gaan we dan gourmetten omdat de kinderen dat zo leuk vinden. Tweede kerstdag kook ik altijd voor mijn familie. Drukke boel dan bij ons thuis, maar wel supergezellig! Ik ben ook al begonnen met het nadenken over de outfits. Voor ZL en ML heb ik al stof gekocht om een overhemd te maken. Voor mezelf en DL weet ik het nog niet zo goed. Desnoods doe ik een jurkje aan die ik nog heb hangen, heb er aardig wat verzameld de afgelopen jaren. Maar iets nieuws vind ik er eigenlijk wel bij horen.
Hier is kerst vooral langs gaan bij familie. Vooral veel kletsen,speletjes spelen en eten. dat laatste vind ik een uitdaging aangezien we normaal allemaal wat te eten meenemen maar nu zijn er een paar mensen die de keuze hebben gemaakt om veganistisch te eten(helemaal prima hoor),en dat naast mensen die juist wel graag vlees en zuivel eten en weer andere die veel groeten zoals tomaat en paprika ect niet lusten en ik geen zin heb om 4 verschillende gerechten klaar te maken. Helemaal aangezien mn schoonmoeder geen oven heeft en ik het dus moet klaarmaken/opwarmen op het fornuis. De kerstboom komt er ook pas 6 december. Eerder mag van mij niet zolang de kinderen sinterklaas vieren. Vind het altijd mooi als die er weer staat maar ben ook blij als er weer ruimte in de kamer is als die opgeruimt is.
Wij zetten 6 december de kerstboom op. Het liefst zouden we dat al veel eerder doen, maar omdat we een echte willen is vroeg beginnen niet erg handig. Wij houden van veel kleurtjes. Ik heb ooit als student met mijn verjaardag of afstuderen of iets dergelijks aan iedereen gevraagd me een mooie, lelijke of bijzondere kerstbal te geven. Sindsdien koop ik er zelf jaarlijks 1 of 2 bij. Sinds we kinderen hebben, mag ook elk kind elk jaar een bal uitkiezen. De meiden (en mama ) kijken er nu al naar uit. Mijn man, als interieurliefhebber, heeft er een hekel aan. Wij hebben dus zoiets. (Ook pinterest) Tip voor bijzondere ballen: vondels, &klevering en de bijenkorf! Verder doen we niet aan cadeautjes, dat is alleen voor Sinterklaas. We eten een dag met mijn familie en een dag met schoonfamilie. Gelukkig zijn die beiden erg gezellig. En Kerst altijd een feestje, omdat mijn zusje dan een week naar Nederland komt. Ze is zwanger, dus dit jaar kijk ik daar extra naar uit!
Onze kerst zullen jullie wel saai vinden.. Geen kerstboom, geen kado's en geen kerstfilms. Wel 2 dagen vol met gezelligheid, uitgebreid eten met elkaar, gezelschapsspellen en kerkdiensten. En mijn man is 2e kerstdag jarig, dus extra feestelijk.
I <3 kerst! Wat leuk die traditie van kerstballen! Dit ga ik bij mijn vriend voorleggen, super leuk idee
Voigt travel. Ja het is echt supergaaf! We zijn er 5 jaar geleden al eens geweest. Helaas kunnen we niet elk jaar (het is nogal een aanslag op je portomonne...)