Eerste kerstdag met mijn ouders en we gaan gourmetten. Tweede kerstdag met ons gezin en dan gaan we een mengeling doen van koude en warme tapas met als nagerecht pavlova met vers fruit, zelfgemaakt ijs en slagroom.
Ik heb heerlijk verlof nu dus kijk best wel uit naar de kerst. Mijn man is alleen eerste en tweede kerstdag vrij voor de rest van de week werkt hij. Eerste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Daar gaan we voor het eerst een pizzarette uitproberen. Tweede kerstdag zijn we als gezin thuis. Mijn man wil gaan koken. Allerlei kleine hapjes en als avondeten veluwse ham. We willen met de kids nog een kerstfilm kijken. Heb deze kerst niet veel behoefte om weg te sjouwen, dus heerlijk coconnen met mijn gezin
Kerstavond met hapjes en een borrel in pyama All You Need Is Love 1e Kerstdag elk jaar naar Disney On Ice en uit eten bij een Steakhouse met het gezin 2e Kerstdag dit jaar gourmetten bij mijn schoonouders. Voor het eerst dit jaar zelf niet in de keuken. Lijkt me best lekker maar ook wennen aangezien ik graag kook en hapjes maak voor iedereen
Kerstavond gaan we pizza halen van mamma mia en dan gezellig met zijn viertjes kerstfilm kijken. Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders maar ik maak wel stoofpeertjes en een salade.(neem ik dus mee) Tweede kerstdag gaan we uit eten met de schoonfamilie.
Eerste kerstdag komt er een cateraar hier, we zijn met z’n 15en ( familie ) en ik ga echt niet koken dan iedereen neemt lekkere toetjes mee. Tweede kerstdag is het kliekjes dag en komen er vrienden langs en gaan we kerstfilms kijken.
Kerstavond gourmetten we met ons gezin. Beginnen lekker op tijd, want s avonds gaan we nog op visite. 1e kerstdag maakt mn schoonmoeder een warm en koudbuffet. 2e kerstdag koken we allemaal 1 van de 3 gangen. Dus wat het voor en hoofdgerecht wordt weet ik niet, dit wordt het toetje:
Eerste kerstdag vieren we met mijn ouders. Smorgens lekker ontbijten met ons gezin en smiddags komen mijn ouders. Als voorgerecht doe ik tomatensoep en wat broodjes ed erbij met smeersels. Hoofdgerecht wordt een beenhammetje uit de oven, aardappelkroketjes, schorseneren en sperziebonen. (Lekker standaard) En als dessert maak ik mochoutaartjes in glaasjes. Tweede kerstdag gaan we brunchen bij mijn schoonouders en aan het einde van de middag gaan we gourmetten. Normaal gesproken kookt mijn schoonvader uitgebreid, maar hij heeft een paar weken geleden een nieuwe knie gehad en lang in de keuken gaat hem niet worden. Ook moet ik van 19.00 tot 22.00 werken. Gelukkig is het bij ons allemaal gezellig al ben ik altijd weer blij als hetbjanuari is en we weer rust hebben.
1ste kerstdag Kip rollade met gevulde courgette en aardappel bolletjes 2de kerstdag Frietjes van de snackbar
Plannen zijn weer gewijzigd. Eerste kerstdag Gourmetten bij schoonouders Tweede kerstdag Eten bij broer & schoonzus.
Kerstavond: Gourmet. Moet die dag nog werken en dit vraagt de minste voorbereiding. We vieren dit normaal enkel met ons 4, maar het is de eerste Kerst voor mijn schoonvader alleen. Dit jaar komt hij er dus ook bij. 1ste Kerstdag: Ons gezin, mijn schoonvader, mijn ouders en nog mijn nichtje. Eerst aperitief met bladerdeeghapjes Voorgerecht: gegratineerd Jacobsschelpen Hoofdgerecht: Roastbeef met aardappelpeertjes, boontjes in Spekmantel, champignons en saus. Dessert: Kersttiramisu gemaakt met spekuloos en marsepein. 2de Kerstdag: gezellig in onze slobbertruien de resten van de vorige 2 dagen eten... Nee, geen bezoek, moet de caravan voorbereiden omdat we 28/12 op vakantie vertrekken.
Dit jaar vieren we beide kerstdagen ergens anders, dat is volgens mij nog nooit voorgekomen. Ik vind het wel best, eigenlijk Kerstavond vieren we eigenlijk nooit, we gaan wel altijd naar de kerstnachtdienst, maar dit jaar moet ik werken tot 's avonds laat. 1e kerstdag naar mijn broertje, tenminste, dat is de planning, zijn ketel is kapot gegaan, dus misschien zitten we alsnog met mijn hele familie in ons huis. 2e kerstdag bij mijn schoonouders, iedereen maakt wat gerechtjes klaar, het is vooral elkaar ontmoeten i.p.v. flink eten, we zien elkaar allemaal niet zo veel. Ik maak een stuk of 40 kleine hartige taartjes
Kerstavond chinezen met vrienden 1e Kerstdag met mijn familie diner 2e Kerstdag fonduen met mijn schoonfamilie
1e kerstdag lekker gourmetten en 2e kerstdag koken we met elkaar. De oudste bedenkt en maakt (met onze hulp) het voorgerecht en de jongste het hoofdgerecht (haar eerste keuze was: friet, bloemkool en een gehaktbal, ik probeer haar nog richting de rollade te krijgen)
1e kerstdag met mijn ouders en schoonmoeder ‘S middags lekker spelletjes spelen en ‘s avonds gezellig eten vitello tonnato, rundvleessoep, zalm met spruitjes en citroenboontjes en roompudding of ijs toe 2e kerstdag lekker alleen met ons gezin, kerstfilms kijken en ‘s avonds op uitdrukkelijk verzoek van oudste gourmetten
Misschien iets nuanceren. 24-12 moet ik werken maar wil rond 17 thuis zijn. We doen lekker makkelijk. Kipkorns in de airfryer en mijn man maakt er een goed gevulde salade bij. S avonds kerstfilm en flesje bubbels ofzo. Eerste kerstdag met man en zoontje opstaan, ipv een uitgebreid ontbijt gaan we voor een licht ontbijt want s middags met zn drietjes heel uitgebreid brunchen buiten de deur. Als t niet gaat zijn we zo weer thuis want het is in de buurt. ‘S avonds maken we een frisse tonijnsalade en die doen we op een broodje. Verwacht niet mega veel trek meer te hebben. Tweede kerstdag dus ontbijten met lekker vers fruit, kwark, yoghurt, feeststolletje, carpacccio, sapjes, gekookt eitje… al wil ik het wel gezond houden dus voor mij denk ik geen kerstbrood. S avonds onze traditie. Zelf zalm wellington maken. 27-12 moet ik helaas gewoon weer werken. Wij kiezen heel bewust voor ons gezin nu. Alle familie afspraken en bezoekjes plannen we buiten kerst om. Het medische traject icm mijn nieuwe baan en de aankoop en verbouwing van ons nieuwe huis valt ons zwaar. We hebben niet veel tijd met elkaar en zeker omdat ik niet echt vakantie heb (oudejaarsdag en op de vrijdagen ben ik wel vrij maar tussendoor niet) (bewuste keuze, kan het verlof volgend jaar goed gebruiken) kiezen we nu echt even voor quality time met onze aap!