Heb even jullie advies nodig. Sinds een paar maanden is mijn lijf flink veranderd. Ik heb inmiddels een flinke (hang) buik gekregen. Ook bij mijn benen en op mijn romp ben ik aangekomen. Maar vooral mijn buik is echt een probleem. Mijn buik is nu ongeveer net zo groot als toen ik zes/zeven maanden zwanger was. Ik krijg regelmatig de vraag of ik zwanger ben. Los van het feit dat dit voor mij een pijnlijke vraag is (de wens is er wel, maar helaas kan dit niet), voel ik me ook heel stom om dit elke te moeten ontkennen. Ook zit mijn buik me echt in de weg met fietsen, paardrijden, sporten en dat soort dingen. Ik weeg 58 kilo bij 1.63. Ik woog altijd, ook na mijn zwangerschap 50 kilo en zat lekker in mijn vel. Nu voel ik me echt een dikke homp vlees. Walg ontzettend van mezelf. Ik let goed op wat ik eet. Ben meerdere keren bij een diëtiste geweest, maar daar kwam ik ook niet echt verder. Voorheen deed ik aan pilates, maar vanwege financiële redenen ben ik daar mee gestopt. Wel ga ik een keer per week bij de fysio sporten. Heeft iemand tips hoe je WEL kan afvallen en dan het liefst bij de buik?
Met dat gewicht en die lengte vermoed ik eerder dat je buikspieren gewoon de brui er aan hebben gegeven. Ik ben net zo lang en iets zwaarder namelijk. Ga eens met je fysio kijken naar je buikspierplaat en je houding. Als die niet voldoende zijn gaan je darmen flink uitzakken en dan lijk je tonnetje rond terwijl als die spierplaat sterk genoeg is dan zit t netjes daar achter opgesloten. Met houding bedoel ik eventueel inhangen in je rug / holle rug en verkeerde positie van je schouders. Niet alleen tekent dat behoorlijk je figuur, maar als je er lang mee door blijft lopen krijg je er serieus klachten van (si, migraine).
Eerste wat het in mij oproept: stel je geen hoge eisen aan jezelf? Want je gewicht vergeleken je lengte is gewoon prima toch? Een BMI van rond de 21-22. Ik vraag mij dan ook af of het wel vet is of dat het eerder een kwestie is van te weinig spierkracht. De zwangerschap hebben je buikspieren waarschijnlijk opgerekt waardoor dat makkelijker gaat hangen. Afvallen zorgt voor vet verlies, maar niet voor strakkere buikspieren. Gezien je BMI heb je geen overgewicht. Dus op basis van je verhaal zou dagelijks buikspieren trainen en kijken of dit effect heeft.
Als het echt vet is wat je teveel hebt op je buik, is het enige dat echt helpt toch minder calorieën tot je nemen dan je verbrandt.. sporten helpt niet tegen buikvet. Wel goed voor het verbranden van extra calorieën!
Met 58 kg kun je geen homp vlees zijn hoor, hoogstens iets te kritisch wellicht Ik ben 27kg zwaarder en ook geen homp vlees. Die opgezette zwanger lijkende buik herken ik wel. Buikspieren hallo waar ziin jullie? Ik let sinds twee weken wat meer op mijn voeding (geen dieet, nooit gedaan) en drink meer water. Ik kan het verschil al heel goed zien. Een chocolaatje en wijntje minder, vaker wandelen of hardlopen, pepernoten niet kopen en buikspieroefeningen doen kom je al een heel eind mee. Zit je verder wel lekker in je vel? Want ook als je 90+kg zou wegen hoef je nog niet te walgen van je lijf hè?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er met dit gewicht en lengte een mega buik in de weg zit… Is het niet gewoon een kleine lovehandel die jijzelf heel anders ziet?
Slik je nedicatie waar je van aankomt of zijn je darmen wat opgeblazen. Dan kun je zo'n zwangere buik van krijgen. Wat ik me kan herinneren zut je niet zo goed in je vel momenteel. Dat kan ook invloed op je darmen hebben.
Ik begrijp wat je bedoeld. Ben zelf ook 1.63 en weeg tijd rond de 55 kg nu woog ik een poosje geleden 60 kg wat echt op de buik zat. Ik ben minder gaan snoepen en gaan hoela hoepen. Nu moet ik vaker dat ding vd grond rapen dan dat t rondjes draait rond mijn buik maar t werkt echt. Daarbij regelmatig squats waarmee de billen en benen beter in vorm komen. Weeg nu netjes rond de 55 kg en die dikke buik is een mini buikje geworden welke met een corrigerende slip weg te werken is. Ps dikke buik kan ook tgv darmen zijn die van streek zijn of gebruik alcohol. in de avond heb ik sowieso altijd meer last van opgezette buik tov ochtend.
Heb je bv ook je bloed al eens laten checken? Qua gewicht en lengte klink je echt niet te zwaar ofzo, dus misschien ben je meer opgeblazen door bv lucht of hou je meer vocht vast? Als ik lucht in m’n darmen heb, voelt mijn buik ook echt weer zo dik en rond als toen ik zwanger was en zit dan fysiek echt in de weg. Vreselijk vervelend gevoel! En inderdaad, opmerkingen als;’Ooh ben je zwanger?’ zijn echt niet leuk
Ik zou met jouw gewicht ook eerder denken aan een opgeblazen buik. Voelt het ook zo aan? Heel erg gespannen en vol zeg maar?
Ter aanvulling; ik zit al langer niet lekker in mijn vel. Heb last van terugkerende depressies. Ik heb zo'n 10 jaar geleden ook dit gewicht gewogen, maar toen was ik topfit. Sportte elke dag en was elke dag veel in beweging. Door mijn ziekte kan dat nu helaas niet meer zo veel. Ik zit nu tussen de 1300 en 1900 caorieen op een dag. Mijn buik voelt wel vaak vol en gespannen ja.
Ik zou ook eerder denken aan opgeblazen buik. Zelf heb ik dat in de laatste week van mijn strip. Hier helpt in ieder geval meer drinken. En voor die week trek ik wat lossere kleding aan. Als ik weet brood heb ik hier ook kast van dus dat eet ik bijna nooit. Eet je voldoende vezels?
Het buikvet is helaas het allerlaatste waar je afvalt. Zei mijn personal trainer gister nog. Ik baal er ook van, want heb hetzelfde euvel als jij. Voor mij dus ook dé reden om met PT te beginnen. Heel prijzig is het wel, dus dat moet je wel kunnen missen zeg maar. Het voordeel echter is dat je na verloop van tijd ook een thuisschema kan krijgen. En nog wel meer voordelen, zoals dat er rekening wordt gehouden met blessures, maar bijv. ook je voedingsschema dat onder de loep genomen wordt (als je dat wilt). Zo sport ik nu 4x in de week: 1x PT, 2x met m’n persoonlijke thuisschema en 1x work-outs in groepsverband (klein groepje: 10 man en wordt ook gegeven door mn PT).
Je hebt bv Rennie Deflatine tegen een opgeblazen gevoel, werkt bij mij heel goed - misschien helpt het jou ook!
Er worden hier goede dingen geopperd maar ben je onlangs wel eens bij de huisarts geweest om te checken of je misschien vitamines mist of dat er wat anders speelt. Buikspieren die er zomaar de brui aan geven daar geloof ik niet zo in. Wel het gebrek aan bewegen waardoor je darmen het wat moeilijker krijgen. Je zou eens kunnen kijken naar rennie voor een opgeblazen gevoel. Als het daarmee weggaat is de kans wel groot dat je bepaalde voedingsstoffen te veel of weinig binnen krijgt. Is het in de ochtend wel normaal? Ze werkte bij mijn wel erg goed, dus ben nu maar een beetje met voeding aan het spelen. sinds deze week een sapcentrifuge. Echt een wonder wat zo’n sapje per dag voor je lijf doet.
Zou ook eens voor een bloedonderzoek gaan. Zo blijkt bij mij dat opgeblazen gevoel te komen door een trage schildklier. Niet iets waar je zo aan denkt. Plaatselijk afvallen gaat je niet lukken in elk geval.
Nee helaas gaan de gezusters als eerste samen met je gezicht. Met mazzel heb je je bovenbenen erbij maar eer kont en buik aan de beurt zijn...pwoaaaah. Nog erger zijn je bovenarmen @Huismuisie buikspieren kunnen met verloop van tijd gewoon verzwakken. Er zit een omslagpunt in van "zwak maar nog oke genoeg om t op zn plaats te houden" naar "oke met de beste wil van de wereld, ik geef t op". Maar TS geeft ook aan terugkerende depressies. Bij een vriendin hebben we gemerkt dat, ookal bleef t eetpatroon en wat ze at bewoog, exact t zelfde. Zodra ze niet lekker in dr vel zat vloog t er gewoon aan. Als een of andere buffermodus.