Hier komt ook na Sinterklaas de kerstboom. Ik heb nieuwe ballen nodig en twijfel of ik voor plastic moet gaan of glas. En ook, welke winkels zijn aanraders voor de kerst. Intratuin is leuk om te kijken maar niet om een hele serie kerstballen te kopen.
Wij zetten hem altijd de dag na Sinterklaas op. We hebben een nep boom, met nep ballen, in de kleuren roze en zwart (mat en glim). 3 jaar geleden alles weer nieuw aangeschaft, de spullen die we hadden hebben we weggegeven aan iemand die het goed kon gebruiken.
Vorig jaar had ik hem half nov al staan omdat ik voor het eerst een kunstboom had gekocht. Ik vond het zo gezellig maar eigenlijk is mijn regel na 5 december. Maar goed ik had ook een regel dat ik altijd echt doe en die heb ik ook verbroken
Ik zit al te puzzelen aangezien de box eigenlijk in de weg staat en de meest recente verschuiving in de woonkamer wat dat betreft wat ongunstig is. Moet nog een kast weg zien te krijgen en de inhoud (o.a. whisky collectie van mn man) elders zien te parkeren.... Had ik de ruimte gehad had hij al gestaan. Zodra t weer omslaat is t kerstboomtijd.
Je veel te koel idd die met afstandsbediening. Te hard zegmaar. Maar verven is een optie. Goed idee. De lichtjes van deze foto vind ik dus ook prachtig!
Hier een grote kunstboom, ik ben allergisch helaas. Deed hem altijd de dag nadat we hier sint hadden gevierd opzetten maar nu zoon van mijn man ook niet meer geloofd kan het zijn dat hij al iets eerder komt te staan. Ik weet het nog niet. Voorgaande jaren wisselde ik af tussen een bonte boom met houten hangertjes die mijn ouders ooit gekregen hebben van mijn opa toen ik een baby was en een iets neutralere boom, 2 jaar terug geinvesteerd in nieuwe ballen/piek/lampjes/etc die we prachtig vinden en wisselen we niet meer af.
Nou, bij mij staat ie nog niet. Schijnt dat je als je de boom vroeger opzet gelukkiger wordt… Kortom; dit wordt een ongezellige tijd voor mij. Want ik heb geen plek voor een boom in dit huis. Hier wordt het dus iets anders: Ik zoek me rot op Allie expres voor 3 grote en 2 kleine zwart wit kerstposters, liefst uit 1 store. Anders heb je kleurverschil. De trap wordt versierd guirlandes, en hier en daar een kleine kerstdecoratie. Maar heel eerlijk, het is dat de schuur propvol staat. En ik er nu niet bij kan, anders had ik al gekeken, wat heb ik nog en wat kan ik nog aanschaffen. Ik had altijd een hele mooie (was toentertijd peperduur) kunstboom. Want ooit moeten kopen, want hoogpolig tapijt op de trap en een echte boom. Die fout maak je maar 1x (gelukkig hadden we nog een ander ingang)
Na sinterklaas komt de boom. We hebben een nepperd (wel een mooie). De ballen zijn blauw en zilver en die hebben we al 22 jaar. Het is trouwens man zn project, daar mag ik me niet mee bemoeien .
Ohh zo jaloers! Ik wil 'm ook opzetten.. Denk dat m'n man hem naar buiten gooit als hij thuis komt en de boom staat al.. Wij zetten hem eind nov. op, paar dagen na mijn man zn verjaardag..
Hier meestal half/eind november, en helaas een neppe. Na heel lang en veel discusieren met man, heeft hij gewonnen ik wil graag een echte, maar hij zag dat niet zitten in een appartement met al die naalden (en dan vooral om hem binnen en buiten te krijgen door de gemeenschappelijke lift en gang) Nu wonen we in een huis, dus geldt zijn argument niet meer dus wie weet krijg ik een echte dit jaar. Al is onze neppe ook wel een heel mooie, en niet zo goedkoop dus ook wel zonde om nu weg te doen. Ik hou niet zo van te drukke en kleurrijke versiering, dus meestal simpel lampjes, kralen, kerstballen in donkere tinten en sterren. Ohhhh ik kijk er al naar uit ik hou echt van die gezellige wintersfeer in huis
Net de ramen buiten gewassen, mn handen jeuken voor de kerstlampjes buiten op te hangen vast. (Een groter gejuich van mn dochter is niet mogelijk, die LEEFT voor Kerst)