Het grote kerstbomentopic

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    #81 Adje, 12 okt 2022
    Laatst bewerkt: 12 okt 2022
    Hier gaat de boom meestal op na 5 december, zodra ik zin/tijd heb. Tijdens corona heb ik heb wel eerder opgezet, want ik had zo’n behoefte aan extra gezelligheid in huis. Dus nu heb ik besloten dat ik geen regels verbind aan het wanneer, maar gewoon wanneer ik er zin in heb.
    Alleen kan ik me er dan niks bij voorstellen om hem nu al te hebben staan. Ik moet er wel echt het kerstgevoel bij hebben, en de dagen zijn nog te lang, de zon schijnt te vaak en er is niks om ons heen wat al kerst uistraalt, dus dat matcht niet in mijn hoofd. Het gaat voor mij ook om het totaal plaatje.

Toevallig heb ik vorige week wel super schattige kerstboom ornamenten gekocht, omdat ze in de aanbieding waren. Ik ben nogal van het bakken, dus het zijn kleine mini tulbandjes van Nordic Ware. Heb er maar 3 want zelfs afgeprijsd, zijn ze nog hartstikke duur (vind ik).
    9805D93B-3607-43CB-A162-57D3975EFAAD.jpeg

En lichtjes hebben sinds een aantal jaar van twinkly. Super leuk omdat je ieder lampje in principe apart kan besturen en een kleur kan geven. Dus ik pas de kleur van de boom dan aan, aan mijn bui, of aan het tijdstip van de dag.

miepje77 en Cobon vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij zetten altijd de dag na pakjesavond de kerstboom neer. Altijd een kunstboom, ik vind in mei nog naalden vinden echt niet fijn. En met de katten vind ik kunst ook veiliger.

Mijn oudste dochter vraagt al een week of twee wanneer we naar de Intratuin gaan naar de kerstafdeling. :roflmao: Ze mogen ieder jaar iets uitkiezen voor in de kerstboom, het wordt dus een bont geheel. :) De basis was/is altijd zilver/wit/rood en dan dus alles erbij wat we door de jaren heen verzameld hebben.

We hebben ook nog het e.e.a. aan verlichting voor buiten nodig, dus daar kunnen we dan ook meteen voor kijken.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Altijd een kunstboom hier. Sinds vorig jaar een nieuwe (en per ongeluk een kleinere gekocht) omdat ik de top van de oude afgebroken had. Al deze jaren ook dezelfde versiering, roden en zilverkleurige ballen en zilverkleurige slingers. Lampjes zijn wit licht maar regelbaar om ze te laten kniperen of aan te laten en nog een paar tussenstanden. De boom is staat denk ik max 4 weken. Normaal gezien haalde ik hem op 26 december al weg maar vorig jaar laten staan tot 2 januari of verzoek van de kinderen. Lichtjes zo weinig mogelijk aan (ik vond het al verspilling van electriciteit voor de prijzen zo omhoog gingen). Er moet altijd ergens een licht uit als de lampjes in de boom aan gaan. Dit jaar zullen dat er dus 2 worden.

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zet dit jaar geen kerstboom neer. Geen zin om hoogzwanger dat ding te moeten optuigen en daarna pas bevallen weer alles op te ruimen haha.
    Ik haal wel zo'n klein boompje bij de AH dit jaar :oops::oops:

bozoe vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Dat had ik 2 jaar terug ook. Dochter is dan wel van november, maar ik had er gewoon geen zin in om met een newborn ook nog achter een kerstboom aan te moeten gaan. Had toen zo'n kleine kunstkerstboom gekocht in mijn verlof en heb die samen met mijn zoontje versierd.
    Nu zetten we dat boompje voor de kinderen neer om te versieren :) en ik regel zelf de echte boom (ik krijg kortsluiting wanneer de kinderen de boom willen versieren):oops: daarom één voor hunzelf.

bozoe vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    De jongste is ziek en ze baalt enorm. Morgen viert haar hartsvriendin haar kinderfeestje. Dus we hebben besloten, we zetten de boom bij dr vader neer.
    En ik ga passen en meten of er toch niet een kleine nep boom op haar kamer past

7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    ben even niet online geweest. Word er helemaal enthousiast van, thx voor de tag!

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Vorige week in een mopperbui. Man was hele ochtend en middag weg en dacht: waar word ik nou echt vrolijk van? In mijn eentje 100x trap op en af (als man thuis is tilt hij alles in de dozen naar beneden) en dit is het resultaat tot nu toe.
    Vanmiddag gaat de versiering erin!

Bijgevoegde bestanden:

bozoe en Cobon vinden dit leuk.
  9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Nou wat een ellende, we hebben gisteren dus een nepboom (goedkopere versie) op haar kamer in mijn huis gezet. Dat ging nog goed:
    En toen kwam de ellende:
    De lampjes deden het niet meer, bij de Action warm wit gehaald. Nou dat is niet echt warm wit.
    Kerstballen: ze wilde graag een regenboog boom, met de felle kleurtjes. Niet bij Action, wibra, snel doorgefietst voor Groenrijk. nou die tuincentrum is nog helemaal niet klaar voor kerst. Ze hopen op eind oktober. Mopperend kind, dus hop door Jsyk en 5 min voor sluitingstijd de Blokker in.
    En ja, daar hadden ze de kleurtjes. Oké wel glas ballen. Dan maar voorzichtig zijn.

Ze zeggen dat je vroeg je boom zetten een geluksgevoel geeft. Nou hier enkel nog maar stress en legere bankrekening.

Maar goed 1 boom staat.. en voor de volgende boom… nou daar moet ik nog eerst wat moed voor verzamelen. Want ja, vast weer nw lampjes en nw ballen.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Coppelmans heeft regenboog kerstballen toevallig dat me dochter ze mooi vond

Eenkadootje vindt dit leuk.
  11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik ben blijkbaar niet de enige die de drang moeilijk kan weerstaan. Ik zie op social media ook al mensen voorbijkomen die hun boom hebben staan. We gaan vanmiddag naar de Intratuin kerstshow, grote kans dat de boom deze vakantie toch al wordt neergezet :roflmao:

Mim89 en Cobon vinden dit leuk.
  12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Het eindresultaat :)

Bijgevoegde bestanden:

Mim89, Spectre en Cobon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina