wij hebben 2 dochters. de jongste wordt binnenkort 1 jaar. nou komt het.... ik heb geen idee meer wat te geven. de oudste heeft immers alles al en dat kan zo door naar de jongste. speelgoed en kleding zat. ik zou dus ook niet weten wat ik aan familie zou moeten vragen....behalve een opgroeiboek. hoe hebben andere moeders dit opgelost? Ik wil namelijk wel graag wat geven.
ik heb bij de jongste geld gevraagd voor in de spaarpot of op de spaarrekening. 1e verjaardag snappen ze toch niks van, en ook nog speelgoed genoeg op zolder. een enkeling heeft toch heel eigenwijs wat bij de speelgoedwinkel gekocht maar de meeste hebben wel gewoon geld gegeven zelf wisten we ook niks, maar later toch nieuwe oorbelletjes gegeven omdat ze vlak na de verjaardag pas van haar knopjes af kon blijven. dochter had ook een kettinkje gekregen van piccolo ook erg leuk!
Een eigen stoeltje? Dekbedovertrek Een bon van hema oid Ondergoed setje Eigen pop Rietjesbeker Pyjama Tandenborstel bijvoorbeeld van woezel en pip Voorleesboek Cd van monique Smit je hebt al 2 delen erg leuk bijvoorbeeld in de auto. Zit ook een boek bij. Zwitsal zeeppompje voor onder de douche Nachtlampje Haarklipjes/strikjes/elastiekjes Zijn maar wat ideetjes! Succes
Tot nog toe heb ik altijd nog wel nieuwe dingen kunnen bedenken. Met 1 jaar was dat lastiger, maar naarmate ze ouder worden wordt het steeds makkelijker, omdat het toch verschillende kindjes zijn, met verschillende karakters en interesses ed. Ook gaat er wel eens wat kapot of is het voor de jongste ook gewoon leuk om iets eens nieuw te krijgen. Ik zou vooral voor variatie gaan, dus bv. een nieuw speelgoedje (en geen 20), een speeltje voor in bad of badschuim oid (en geen 20), een nieuw setje kleding (en gen 20), een nieuw boekje (en geen 20 ) en verder bv. kaartjes voor één of andere voorstelling, de dierentuin of een binnenspeeltuin, een abonnement op het een of ander (dierentuin, zwembad, binnenspeeltuin, ...), cadeaukaarten, geld, ...
Ik vond dat ook lastig toen mijn jongste 1 werd... De dingetjes die NiekeKris opnoemt idd. Het is zo 'gemakkelijk' om alles van de oudste door te schuiven naar de jongste. Ik doe dat ook hoor, maar ik wil ervoor waken dat ze niet alleen maar 2e hands spulletjes krijgt. Iets nieuws kopen voor haar vind ik ook heel leuk. Iets van een boekje, of een leuk knuffeltje (onze dochters zijn allebei dol op knuffels). Wat persoonlijke dingetjes, die echt van haar zijn. Van ons heeft ze een abbo op Ballorig gekregen. Dat vindt ze echt het allerleukst .