Hier met 3 kinderen best wat spuug ervaring helaas. (Gelukkig niet over mn hoofd ofzo) De oudste had een keer een ovarit visite gehad dat verkeerd viel. Dat wil je echt niet. Ook een keer hetzelfde met een potje macaroni met kaas. Dat zijn 2 potjes die ze daarna nooit meer heeft gehad. De middelste is/was wagenziek dus daar heb ik vaak een emmer bij moeten houden onderweg. Komkommer wil je ook niet voor een 2e keer zien en vooral niet ruiken. En pap over de vloer als je zelf niet lekker bent is niet aan te raden. Gelukkig kan ik er steeds beter tegen (van mn eigen kinderen dan), want de eerste keren bij mn dochter had ik zelf bijna een bak nodig. Yoshua heeft het (gelukkig) nog niet zo erg gehad.
Ja wel al een aantal keer ondergekotst. Maar dat vind ik nog niet het ergste. Onze peuter had een flinke poepbroek en wilde niet verschoont worden. Hij stribbelde heel erg tegen waardoor alles onder zat.
Spugen word ik niet warm of koud van eigenlijk.. Maar een week of twee geleden was mijn zoon die week wat ziekjes geweest, het ging wat op en af met de koorts. Toen hij lekker in bad zat riep hij ineens dat ie moest poepen en voor ik kon reageren, heel het bad onder de diarree.. Ik heb veel smerigheden mee gemaakt, maar ik ben bang dat ik deze zomaar niet meer zal vergeten. Man, wat een lucht, en en toen kon ik er lekker met mn hand/arm in om de stop eruit te trekken en alles door het putje doen..
Tranen van het lachen rollen over mijn wangen. Bij deze, mijn bijdrage. Normaal gesproken kan ik heel goed tegen spuug - en poeptaferelen. Moet ook wel als je een baan in de zorg hebt (had). 2x dat ik mij kan herinneren dat ik zelf de grootste moeite heb gehad om zelf niet net zo hard mee te gaan doen: De eerste keer werkte ik nog in het verpleeghuis. Ik had nachtdienst en werd gedurende de nacht strontziek, sleepte mezelf door de gangen van het huis, hopende dat de nacht maar snel voorbij mocht zijn. Tijdens 1 van mijn controlerondes, kwam ik op de kamer van een dementerende bewoonster, die lustig aan het verven geweest was met haar ontlasting en braaksel. Het zat overal waar je maar kijken kon. Wanhopig was ik.. Normaal gezien draaide ik mijn hand er niet voor om zoiets alleen op te ruimen maar ik kon wel janken van ellende. Heb het nachthoofd gebeld voor hulp. We zijn er 1,5 uur zoet mee geweest. 1,5 uur dat voor mij aanvoelde als 1,5 maand.. De tweede keer was ik pril zwanger van de jongste. De oudste had ik na een dag werken opgehaald bij mijn schoonouders. Schoonmoeder vertelde al dat dochter sinds de middag niet meer had willen eten en drinken en hangerig was. Er het beste van hopend, naar huis gereden. En ja hoor, met nog 18 km te rijden, spuugt mijn kleine madame zichzelf en de halve auto onder. Ook dit was een gevalletje "waar in vredesnaam te beginnen". Onder invloed van de zwangerschapshormonen alle zeilen bij moeten zetten om zelf niet de andere helft van de auto onder te spugen.. Thuisgekomen aangebeld bij de buurvrouw voor hulp. Ze was net terug van boodschappen doen vertelde ze. Achteraf gezien, had ze vast gewenst de rij bij de kassa wat langer geweest was, vermoed ik
Wat een verhalen! Lig echt dubbel van t lachen! Kan zelf totaal niet tegen overgeven. Ergste situatie bij ons is tot nu toe geweest dat we alledrie ziek waren. Ik was overdag al ziek, onze kleine had heel zijn bed ondergespuugd (wat mijn man opruimde) en toen werd hij snachts ziek. Terwijl mijn man t toilet onder kotste, spuugde onze zoon mijn deel van t bed onder. Heb heel veel moeite moeten doen om t toen zelf binnen te houden!!! Uiteindelijk kon ik kokhalzend het bed verschonen, de wc poetsen want manlief kon echt niet meer en zat met kindlief op de grond Gelukkig was t maar 1 nacht!!!!
Toen mijn dochter bijna 1 jaar Was, hoorde ik haar in de ochtend vrolijk kletsen in bed. Ik heb er nog eventjes naar geluisterd maar omdat ze steeds 'eten' zei dacht ik na een kwartiertje van nou ik ga haar er maar uithalen. Dus ik naar haar kamertje...Ik ruik een zure lucht zodra ik de deur open doe. Ik knip het licht aan en wat zie ik...Mijn dochter zit met een BIG SMILE de nog hele en onverteerde rozijntjes uit haar eigen kots weer op te eten...
Toen zoon ziek was wilde ik hem temperaturen. De luier lag er dus open onder en de thermometer er in. En net op dat moment spuit het er uit. Langs en over de thermometer af geperst, over mijn hand, voorbij de luier, over de commode, op de grond en spetters ervan op de deur van de slaapkamer. Nooit geweten dat dat zo ver kan komen...
Hahahaha dit topic! Geweldig!! Het was 4u 's nachts en zoontje van 6 maanden wou een nachtvoeding. Hij had een dikke plasluier dus ging hem verschonen. Hup, luiertje uit, wil ik een nieuwe nemen, zijn de luiers op. Dus, ik leg het verschoonkussen met halfblote baby erop in zijn bedje en ga snel beneden een luier halen. Kom ik terug boven, heeft hij gepoept! Hij poept echt NOOIT 's nachts en ja hoor, nu wel! Het zat overal.. z'n beentjes, handjes, kleertjes, spijlen van het bed, het zat in z'n haar, op z'n knuffel, het hele verschoonkussen.. En dan die geur! Bah bah bah! Maar het was m'n eigen schuld
Mijn oudste toen hij een jaar of 2 was, zat op zaterdagmorgen heel rustig te spelen op zijn kamertje....dachten wij. Toen we naar hem toegingen schrok ik me wild....Hij had een poepluier gehad, die afgedaan en alles zat onder...maar dan ook écht alles....Zijn pyama, zijn handjes, zijn mondje en uiteraard zijn kamertje, zijn bed, kast....alles!!! Heb hem met 2 vingers vastgepakt en naar zijn vader gedirigeerd zodat hij hem onder de douche kon zetten en ben zijn kamer gaan poetsen. Die lucht heeft er, zelfs na het poetsen en raam open wel 2 dagen gehangen
Haha wat een vreselijk ranzige verhalen! Afgelopen zomer vakantie zaten we op zaterdagavond lekker patat te eten. Ongemerkt zat mijn dochter van net drie in dr neus te graven. Dus ze zegt hier mam een stukje patat. En ja daar leek het op en jullie raden wat ik toen deed. Ik kan veel hebben van mijn kids maar vond dit wel heel vies!!
Ooooh naar aanleiding vh patatpurkje 😂 ik heb nog een heel vieze. Zoonlief had een wiebeltand. Hij zat te smikkelen van zijn pizza en ineens was die tand eruit! Snapte niet waar deze tand was gebleven dus dacht dat hij het had door geslikt. Hij lust de korstjes van zijn pizza niet en laat ik die nu lekker vinden dus ik neem een hapje van zijn pizza en bijt op iets hards... Het rolt rond in mijn mond. Spuug het uit en daar lag de tand. Glanzend. Met wat rood aan de binnenkant. Bloed of pizzasaus?! Ik heb toen heel hard naar de wc moeten rennen, zo vies
Haha ja kots opvangen... hier ook eens bij de oudste die nog in de kinderstoel zat de boel opgevangen in haar eigen bordje....
Dat je de wc nog gered hebt!! En je wuuh wuuh woorden alleen al zorgt voor een kots reflex 🙈 Hier valt het nog mee allemaal. Oudste heeft in november voor het eerst buikgriep gehad en kotste 4x haarzelf en haar bed onder. Viel mij mee, geen wuuh wuuh gehad bij het opruimen. Jongste dochter sliep naast mij toen ze net geboren was. 'S ochtends vroeg haar luier verschoond op bed. Dus zit zelf met haar tussen mijn benen. Begint ze te poepen. Dus gauw luier dicht. Ze lijkt klaar dus doe hem weer open en ja hoor gaat weer verder. Na even te wachten dacht ik weer dat ze klaar was. Dus luier weg en wil een nieuwe eronder doen maar ze was dus nog niet klaar. De vaart en de hoeveelheid 😳 Ik zat helemaal onder, mijn bed en de muur ook. Maar poep vind ik echt minder erg. Heb hierom eerst heel hard gelachen en toen pas bedacht hoe ik dit moest gaan schoonmaken.
Hier dochter na het eten op schoot, ze was al niet fit die dag. Hoorde haar buik borrelen, ze was witjes en keek heel vreemd. En daar kwam de kots...naar de gootsteen rennen had geen zin meer, want dan was de hele keuken onder gekotst. Er stonden pannen en borden op tafel, maar de borden buiten bereik en de pan zat nog restje macaroni in wat ik in de vriezer wou doen. Toen maar over de tafel laten kotsen
oke nou even een hilarisch verhaal van mijn kant Van de zomer waren wij op vakantie en wij zouden net onszelf trakteren op een ijsje op een terras, toen we toch wel een verdacht luchtje roken bij onze zoon die toen 9 maanden oud was.. Dus oke eerst even verschonen. NOU DAT HEBBEN WE GEWETEN! We tilden het mannetje uit de kinderstoel en de diarree liep letterlijk langs zijn benen........ en dom dom dom hadden wij op dat moment even geen schoon goed mee (normaal altijd wel, zul je net zien). Gelukkig hadden we wel luiers. Oke nou er zit niks anders op dan een nieuwe rompertje en korte broekje te kopen. Helaas het was september dus einde zomer... alle korte broekjes op. Bij de Zeeman wisten we er nog 1 onderin de bak vandaan te vissen. En ondertussen overal stront en die lucht... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Volgende uitdaging: een verschoningsmat vinden! Vreemde stad dus was even zoeken. 5 restaurants/winkels later, hadden we eindelijk geluk bij het restaurant waar we in eerste instantie iets wilden gaan drinken (hoe ironisch). Het was een piepklein hokje in het damestoilet boven de wc. En onze zoon wilde niet stilliggen... op een gegeven moment rolde hij in zijn eigen ontlasting en dat hele verschoningsmatje zat onder de poep... en ik wist niet of ik moest lachen of huilen. Wat een verschrikking. Wij in de weer met doekjes (denk dat ik een heel pak heb verbruikt) en ondertussen liep het personeel met scheve gezichten langs de wc. Want die geur..... Nou na een minuut of 15 was alles weer opgeruimd (gelukkig moest er net even niemand naar de wc) en hebben we maar een HEEL grote bestelling gedaan als bedankje.......
Dag 1 zindelijkheidstest. De vloer onder geplast en gepoept. Waar blijft dat vragen om een luier? Het kan hem echt niet 'bommen'.