Milan is hier de hele week thuis. Ik werk op de huisartsenpost, dus alleen in de avonden, nachten en weekenden. En dan is papa altijd thuis. Ik werk overigens ca 20 uur per week, dus gelukkig zien we elkaar ook nog! Ik werk overigens omdat we het financieel simpelweg nodig hebben!!!
Tess gaat 3 dagdelen in de week naar het kdv, ook als ik vrij ben. Vind het heerlijk als zij dan de ochtend of de middag weg is zodat ik even ongestoord dingen (voor mezelf) kan doen. Op dinsdag gaat ze naar 1 van de 2 oma's tenzij ik vrij ben, dan blijft ze wel thuis. Op donderdag ben ik so wie so altijd vrij. Ik werk omdat ik het heerlijk vind om te werken.
Ik stem voor thuis en kdv. Onze kindjes, tenminste Malou en Ruben zijn 5 maanden geleden voor het eerst naar het kinderdagverblijf gegaan voor 1 dag per week. Op het moment is het hier erg luxe, tenminste vind ik ! Papa en mama zijn beide 7 dagen per week thuis en Malou en Ruben gaan op woensdag naar het kdv toe. Oorspronkelijk is het gekomen om onze ouders bij wie ze tijdelijk ivm ziekte veel waren wat te ontlasten. Dat is er niet meer van gekomen omdat mijn vriend over is gegaan van fulltime studeren en co-schappen naar slechts 2 dagen per week. Toen werd het dus op maandag bij opa/oma, woensdag kdv en de rest van de week bij papa en mama thuis. Straks gaat mijn vriend weer werken&studeren, dan blijven Malou en Ruben naar het kdv gaan en doen we er evt de vrijdag bij. Ik beschouw die dag dat Malou en Ruben op het kdv zijn als een dagje lekker rustig voor mij, vriend en Benthe. Maar vind het ook gewoon fijn voor Malou en Ruben om met andere kindjes te spelen, andere dignen te leren dan thuis, leren dat er ergens anders ook andere regeltjes kunnen gelden. Dan word het waarschijnlijk. Za + Zo bij papa en mama thuis. Ma bij opa en oma. Di bij mama thuis. Wo op het kdv. Do bij mama thuis. Vr bij mama thuis of kdv. Ik ben 6 maanden na de geboorte van Malou en Ruben eerst gaan werken, gewoon omdat ik het fijn vond/vind. Ze gingen in die tijd naar de opa's/oma's mede omdat er geen kdv in de buurt was wat binnen mijn werktijden viel. Toen ivm ziekte moeten stoppen met werk omdat het niet meer ging en afgelopen december geloof ik besloten om gewoon echt te stoppen. Mocht ik weer willen kan ik toch weer een contract krijgen. Dus eerste 6 maanden vrijwillig thuis, daarna vrijwillig aan het werk (dus niet voor de financieen), toen verplicht thuis omdat werken (en voor kindjes zorgen) niet meer ging, en nu dus weer vrijwillig thuis. Lekker warrig verhaal maar hoop dat het een beetje duidelijk is!
Ik werk zelf 2 dagen omdat het financiëel nodig is. Zo niet, zou ik nog 2 dagen gaan werken want ik vind mijn baan leuk en kan echt niet 7 dagen per week thuiszitten. Heb t gewoon nodig om lekker even onder de mensen te zijn en effe ergens anders mee bezig te zijn. Op maandag past mijn moeder op en op vrijdag momenteel nog mijn vriendin. Maar als alles geregeld is gaat mijn zoontje per 1 september op de vrijdag naar gastouder. KDV was nog lang geen plek.
Ik werk omdat het financieel gezien noodzakelijk is. Op zich vind ik het fijn om naast de verzorging van Yelena nog wat anders te doen, maar ik zou graag heel ander werk doen. Weet nog niet wat Yelena gaat niet naar een KDV. Ik draai alleen slaapdiensten en mijn vriend werkt tijdens kantooruren. Als ik om half 2 's middags wegga, past mijn moeder op totdat mijn vriend thuis is. Een enkele keer als mijn vriend later is, gaat Yelena naar mijn moeder toe. Zijn we 's avonds ook eens weg, dan logeert ze daar. Mijn moeder woont hier 10 minuten vandaan. Ik vind het erg fijn dat ik geen KDV hoefde te regelen. Scheelt kosten, gestress 's ochtends/'s avonds, ik maak veel mee van Yelena's ontwikkeling en kan toch blijven werken.
Ik heb een sabbatical jaar genomen van mijn studie en ben dus thuis met Kyra. Maar vanaf september ga ik weer verder aan de uni en hoop dan af te studeren. Kyra zal dan naar mijn schoonmoeder gaan. Als ik klaar ben met studeren en een baan vind wil ik graag 4 of 5 dagen gaan werken omdat ik het prettig vind meer ruimte te hebben op financieel gebied. Ik weet dan dat Kyra in goede handen is, en ze is er ook gewend want nu logeren we twee dagen in de week bij mijn schoonouders. Mijn man blijft gewoon fulltime werken, omdat het met zijn baan bijna niet kan om minder te werken.
Ma. bij mama thuis di. 's ochtends bij mama 's middags bij mijn ouders 's avonds thuis bij papa wo. bij mijn ouders do. vrij. en zat. bij mama thuis zo. bij papa thuis. 1x in de maand ben ik ook op zondag vrij, zodat we ook een keer met z'n drietjes een hele dag hebben. Ik moet wel gaan werken voor het geld, anders zou ik er meteen een dag vanaf halen. Maar niet helemaal stoppen, ik ben niet echt leuk en gezellig als ik altijd 'thuis' zit... Vind het ook ontzettend fijn dat ze naar mijn ouders kan.(Mijn moeder is haar gastouder) Ze komt haar lekker ophalen, dus als ze op een woensdagochtend nog slaapt, hoef ik haar niet wakker te maken ofzo.En mijn ouders wonen 2 straten verder, ideaal!
Emiel gaat op maandag, woensdag en vrijdag naar het KDV. Ik werk op deze dagen en mijn man werkt 5 dagen per week. We hebben voor het KDV gekozen omdat wij opa en oma niet als vaste oppas willen maar voor noodgevallen. Nou, die noodgevallen hebben we het laatste jaar wel gehad, voornamelijk omdat Emiel nogal eens ziek is. Dit is absoluut niet gekomen omdat het naar het KDV gaat maar zijn amandelen zijn constant ontstoken. Reden waarom ik werk: Financieel kunnen we het anders niet redden. Als we het wel zouden redden zou ik sowieso blijven werken, ik vind mijn werk leuk, heb niet voor niets geleerd. Ik vind mezelf een leukere moeder als ik werk. Door complicaties bij deze zwangerschap ben ik nu niet meer in staat om te werken maar ik word soms helemaal gek. De muren komen op me af. Ben zelfs maar weer aan een studie begonnen om toch wat om handen te hebben. Emiel blijft wel 3 dagen naar het KDV gaan omdat hij het daar erg leuk vindt.
Ik zit momenteel werkloos thuis, dus alle dagen met mijn dochtertje. Daarvoor werkte ik twee dagen en mijn man 1 dag thuis. Ze ging 1 dag per week naar het kdv (ook een tijdje 2 dagen geweest). Ging prima, maar misschien verschilt dat per kind of ze het 1 dag in de week leuk vinden of echt meerdere dagen nodig hebben. Ik ga na mijn zwangerschap weer solliciteren. Mijn dochtertje heb ik voor de peuterspeelzaal ingeschreven, daar gaat ze over 2 maanden naartoe. Gewoon omdat ik het goed vind dat ze lekker met andere kinderen in een andere omgeving bezig is. Tot een maand of 6 hier geen kdv, voor mijn gevoel zijn ze er dan nog gewoon te jong voor, maar dat is persoonlijk en niet iedereen heeft die keus.
Hallo allemaal, Momenteel is onze situatie: maandag: mama thuis dinsdag: naar opa en oma woensdag: mama thuis donderdag: naar oma vrijdag: mama thuis zaterdag: mama om de week thuis, anders papa thuis zondag: mama om de week thuis, anders papa thuis Omdat ik om de weekenden werk werk ik 3 dagen in de week gem. en heb 2 dagen oppas nodig. Vanaf 1 oktober: maandag: opa en oma dinsdag: mama thuis woensdag: mama thuis donderdag: naar oma vrijdag: naar tante zaterdag: mama thuis zondag: mama thuis. Ik heb er voor gekozen om vanaf 1 oktober niet meer in de weekenden te werken. Betekend wel 1 x meer oppas nodig, omdat in de weekenden mijn man thuis was, maar blijf 3 dagen werken en 4 dagen thuis bij de kleine. Ja soms denk ik, kon ik maar thuis blijven, had ik maar een geldboompje in de tuin. Dan baal ik ervan om hem weg te brengen. Maar er zijn ook momenten dat ik het alleen maar fijn vind niet altijd alleen maar moeder te zijn. Het maakt je leven zo klein. Heb enkele jaren geleden nog een opleiding afgerond en daar kan ik nu wel iets mee doen. Als ik een geldboompje zou hebben, zou ik wel minder gaan werken, of vrijwiligers werk gaan doen.
hier 7 dagen thuis. het is financieel niet noodzakelijk om te werken. en ik vind het fijn dat ik bij mijn kleine kan zijn. wel ben ik bezig om mijn ondernemers papieren te halen om een eigenzaak over te nemen.maar dat kan ook goed van it huis anders had ik het niet gedaan
Mijn vriend werkt 5 dagen (36 uur) ik werk 3 dagen (27 uur) Onze zoon gaat iedere maandag naar oma, iedere donderdag & vrijdag naar het kdv. De andere dagen ben ik vrij. Dit werkt voor ons prima. Hij vind het heel leuk bij oma en op het kdv geniet hij enorm! Sochtend breng ik hem daar om 9.00 uur en om 16.00 uur haalt mijn vriend hem weer op. Geen extreem lange dagen dus. Mijn reden om te werken: De financiele reden is de grootste reden dat ik werk. Maar ik geniet ook heel erg als ik aan het werk ben! Ik werk op een kdv, dus heb veel kinderen om mij heen die ik veel liefde kan geven.. Ik vind het de leukste baan die ik voor mij nu kan bedenken!!!!
ik ben heel de week thuis, maar niet vrijwillig. zit sinds mijn zwangerschapspaverlof in de ww omdat ze mijn contract niet hebben verlengd. ben hard op zoek naar een baantje voor zon 15 uur per week. beetje voor de centjes en beetje voor even wat anders. maar he thuis ook heel goed naar mn zin met marinte en verveel me echt geen moment. ben s'avonds vaak bekaf omdat ik de hele dag aan het rennen ben geweest.
Hier: 1 dag opa en oma elke week 1 dag oma om de week 1 dag kdv elke week rest: mama thuis reden dat ik werk: financiën en ik wil later graag vaster werk hebebn, dus wil er wel inrollen en ervaring opdoen
Ik ben lekker thuis bij onze zoon. Gezien onze financiële situatie is het voor mij niet noodzakelijk om te gaan werken. Wij vinden het een luxe. Ik verveel me zeker niet! Er is altijd wel wat te doen in en rond huis, ontspannen dingen doen, lekker wandelen/fietsen, op de koffie bij vriendinnen enz.... zelfs de wintermaanden zijn me erg meegevallen om fulltime thuis te zijn. Ik geniet er iedere dag van! Nu ben ik zwanger van onze 2e en het komt me ook heel erg goed uit, dat ik 's middags ff lekker kan gaan liggen als onze zoon slaapt! Evt. met een goed boek op de bank (maar dan vallen mijn ogen vanzelf dicht! haha) Ik heb respect voor iedereen met kinderen, hoe ieder ook in zijn/haar situatie zit. Of ze nu werken of niet! Buitenstaanders hebben vaak hun oordeel snel klaar, of je werkt te veel of juist te weinig. Als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt!!!!
Goedemorgen allemaal, Wat ben ik blij dat er zoveel goed onderbouwde reacties zijn gekomen! Ik zie dat tot nu toe de keuze thuis de meeste stemmen heeft gekregen, met combinatie KDV en Thuis zeer kort daarop. Er was een vraag in 1 van de reacties dat de combinatie kdv en thuis toch altijd zou gelden? Nee, er zullen best wel een aantal moeders zijn die om wat voor reden dan ook full-time werken, en geen andere keuze hebben dan hun kind 5 dagen naar het kdv te brengen. Niet iedereen heeft (schoon)ouders of andere familie of kennissen om op terug te vallen. Daarom deze keuze apart.
Maar valt me op dat -zoals ik ook al veel op het nieuws enzo hoor- maar weinig vrouwen echt 5 dagen werken (of studeren). Schijnt in andere (westerse?) landen veel meer te zijn, dat vrouwen wel echt fulltime werken... wij nederlandse vrouwen worden vaak vanuit die landen als een beetje gemakkelijk en weinig ambitieus bekeken, schijnt... Overigens, dat vind ik zelf altijd nog wel een mooi verhaal: mijn manager is een vrouw. Zij heeft 4 kids en haar man heeft een hoge functie bij een energiebedrijf. Zij doet haar managersfunctie in 28 uur (in haar eentje dus, geen duobaan) en haalt om-en-om met haar man de kids uit school, (en gaat dan dus echt om 3 uur weg ). Zij werkte hiervoor als manager bij een heel groot bekend telecombedrijf , waar de mannen vaak riepen dat je echt geen manager kon zijn als je niet fulltime werkte. Maar ze vertelt ook dat diezelfde mannen na afloop van een vergadering nogal eens gebeld werden door hun vrouw of zij de kids konden ophalen... Terwijl ze dan met de benen op tafel oude-jongens-krentenbrood-l*l-verhalen aan het ophangen waren tegen elkaar, zeiden ze dus doodleuk tegen vrouwlief dat ze ECHT niet weg konden van de zaak.... Mijn manager zegt dus altijd: Hoezo... geen carriere kunnen maken in deeltijd? Kan prima, als je zelf maar wilt! Vrouw naar mijn hart!
Onze situatie: 1 dag KDV (waar ze t enorm naar haar zin heeft) 2 dagen ben ik thuis 1 dag is mijn partner thuis 1 dag past oma op. Ideale verdeling. Heel evt. ga ik volgend jaar een halve dag meer werken en zal ze dus 1,5 dag naar t KDV gaan; voor haar geen straf. Ik vind zelf 2 dagen KDV wel t maximum...
Ik ben 5 dagen thuis en werk 2 dagen. Sterre gaat 2 dagen naar het kdv. Ik werk, omdat ik 2 dagen iets anders wil doen, ik verheug me op mijn werk en op mijn dagen met Sterre, ik vind het heerlijk zo. Ik vind het ook fijn dat Sterre naar het kdv gaat, omdat ze daar met andere kinderen is, dat vindt ze erg leuk. Van 'mijn' geld kopen we leuke dingen, mijn man zijn 2e motor, ik ben net een weekendje weg geweest met mijn moeder. Ik vind het fijn dat we geen zorgen hebben om geld, als ik die 2 dagen niet zou werken zou het makkelijk gaan, maar zouden we wel op moeten letten. Met 800 netto meer in de maand is het leven net wat makkelijker en leuker
Wij zijn lekker samen thuis. Papa werkt 40 uur. We hebben natuurlijk niet veel te besteden maar we redden het wel. Ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven. Ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn kind zou moeten opvoeden! Dan zou ik allemaal leuke dingetjes missen die ze doet. Toen ik zwanger was werd er heel vaak tegen mijn moeder gezegd van: "Oma kan dan mooi gaan oppassen" zo van: alsof die geen leven heeft... Nee, ik mis het werk totaal niet (doktersassistente). Misschien later als ze wat groter is. Maar voor het geld hoef en wil ik het niet doen.