Het grote KVD vs Thuis topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyDaisy, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

KDV of Thuis? wat is jou situatie?

1. KDV

2. Thuis

3. Combinatie van KDV en Thuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier wel een mama die fulltime werkt.. Papa werkt max 4 dagen in de week maar ook regelmatig 3.

Nathan gaat nu

maandag: hele dag naar de gastouder
    dinsdag: papa thuis
    woensdag: ochtendje bij de gastouder, middag mama vrij (onderwijs:D)
    donderdag: gastouder
    vrijdag: papa thuis of gastouder of heel soms mama adv dag..

Alle vakanties (en in het onderwijs zijn dat er nog best veel;)) is nathan lekker thuis bij mama..

De reden dat ik fulltime werk is vooral omdat het financieel aantrekkelijker was dat ik fulltime werk dan dat mijn man dat zou doen.

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh en vind mijn werk ook erg leuk natuurlijk anders zou ik het niet gedaan hebben denk ik.

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier thuis oppas,, oma past elke middag op wanneer ik werk :)
    Kost niks en ze doet het graag :)

Liefsz

4. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik werk 4 dagen (32 uur).
    Maandag: papadag of omadag (om de week)
    Dinsdag: mamadag
    Woensdag: KDV
    Donderdag: KDV
    Vrijdag: KDV

Als ik het voor het kiezen had, dan zou ik liever 3 dagen willen werken maar dat kan momenteel financieel niet.

5. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Als we het financieel zouden redden zou ik zeker thuis blijven bij de kleine, maar de hypotheek moet ook betaald worden en we willen ook leuke dingen blijven doen.

maar nu is de situatie als volgt:
    ma kdv;
    di kdv;
    wo mamadag;
    do papadag;
    vr kdv.

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #46 Deurtje, 7 jul 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
    Leuk topic om te lezen.

Ik werk momenteel 2 dagen dmv ouderschapsverlof. Vanaf november werk ik 3 dagen.
    1 dag in de week past mijn moeder op, 1 dag in de week mijn schoonmoeder en vanaf november gaat Thije ook 1 dag per week naar het KDV.

Ik moet wel zeggen dat ik er steeds meer over zit te denken om mijn baan op te zeggen. Denk dat ik me thuis ook prima kan vermaken met Thije. Het enige waar ik erg bang voor ben is dat ik dan over een paar jaar niet meer op een goed niveau (HBO) terug kan komen in het arbeidsproces.

Manlief heeft overigens een eigen zaak en werkt fulltime-plus ;)

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

thuis
    ik werk niet ivm chronische ziek,
    Mijn man werkt 25 uur in de week..
    we redden het meer dan prima :)

8. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik ben ook een full time mama.
    Mijn man blijft gewoon fulltime werken, omdat het met zijn baan niet kan om minder te werken.

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Hier ook de combinatie van kdv, oppas door oma's en thuis...
    op dit moment is het zo geregeld:
    ma: mama thuis
    di: oma 1
    wo: oma 2
    do: kdv
    vr: mama thuis

Het bevalt mij prima zo! Ik ben op dit moment nog met mijn studie bezig. Maar ik ben in ferbruari klaar en ga dan werken. Ik heb daar verschillende motivaties voor. Voor mijn persoonlijke ontwikkeling vind ik het goed om te werken en ervaringen op te doen, en natuurlijk ook werken aan een carriere. Ik wil dan 3 a 4 dagen gaan werken straks(afhankelijk van de baan). Verder vind ik het ook in het belang van het kind dat ze in een andere omgeving zich kunnen ontwikkelen. Ze leren dat op een andere plek andere regels gelden en dat ze ook andere mensen kunnen vertrouwen dan alleen papa en mama. Ik zie dit direct terug in mijn dochter, ze is ontzettend vrij in haar doen en laten en legt makkelijk sociale contacten (deels zit dit natuurlijk ook in het karakter van een kind)

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hoe kunnen jullie het redden zeg met je man die maar 25uur werkt??? Oh ja, jij krijgt waarschijnlijk uitkering of niet? Wel lekker zoveel samen.

IK ben fulltime thuis, mede door een psychisch probleem maar voornamelijk omdat ik graag fulltime bij kyan ben, die eerste jaren zijn zo bijzonder, die ontwikkeling, daar zou ik geen minuut van willen missen

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Onze weekindeling tot eind augustus is:

Maandag: mama thuis
    Dinsdag: KDV
    Woensdag: KDV
    Donderdag: mama thuis
    Vrijdag: papa thuis

M.i.v. 1 september is mama woensdag thuis en gaat Patrick de donderdag naar het KDV (wel handig als hij straks met school woensdagmiddag thuis is).

Wij hebben besloten dat 2 dagen opvang de max. was en ik wou min. 3 dagen blijven werken. Gelukkig kon mijn man op vrijdagochtend ouderschapsverlof opnemen, zodat hij de hele vrijdag thuis is. En waarom ik min. 3 dagen wil werken? Omdat ik thuis helemaal gek zou worden! Ik zou niet weten wat ik de hele dag thuis zou moeten doen! En de extra verdienste is weer leuk voor de extra dingetjes.

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Maandag; papa (om de week)
    Dinsdag; thuis
    Woensdag; thuis
    Donderdag; KDV
    Vrijdag; thuis
    Zaterdag; papa (om de week)
    Zondag; papa (om de week)

Papa werkt 36 uur (4x9)
    Ik werk gemiddeld 20 uur p.w. De oneven weken werk ik 32 uur (zoals hierboven) en de even weken werk ik 8 uur en werk ik dus alleen de donderdag.
    Benthe gaat dus 1 dag naar het KDV, ik heb trouwens nooit wenproblemen gehad omdat ze maar 1 dag gaat, alleen het slapen ging daar in het begin moeizaam.
    Opa en oma's zijn hier geen optie (wonen te ver weg en andere opa wordt em ook niet)
    Ik werk ook om het financiele plaatje, voor de extra'tjes zeg maar. En ik werk omdat ik het erg fijn vind om mezelf ook op een andere manier nuttig te kunnen maken, even met hele andere dingen bezig zijn.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk nu 2 dagen (ben geminderd ivm Pfeiffer), wil dit ook het liefst zo houden.Vind het wel prima zo. Ik hou van mijn werk (kdv), maar als ik kon/mocht kiezen zou ik gastouder (willen) worden.

Mijn man werkt gem. 50 uur per week en ik dus 18 uur. We kunnen rondkomen, we ziiten niet ruim en niet krap.

Hier zien de dagen er als volgt uit;
    Maandag bij mama thuis
    Dinsdag bij mama thuis
    Woensdag KDV
    Donderdag bij opa (en oma)
    Vrijdag KDV

Dit houdt in dat ik vrijdag's Justin wegbreng en tijd voor mezelf (en jaah wow het huishouden) heb. Ik heb het ook vaak echt wel nodig na 2 lange dagen werken. Dan merk ik gewoon dat de Pfeiffer nog niet helemaal weg is.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja Justin word vrijdags laat gebracht en op tijd gehaald hoor. Soms al voor zijn middagslaapje. Voel me dan toch op de 1 of andere manier 'schuldig' dat ik thuis ben en hem wegbreng.

15. Nelll

Nelll Lid

3 jun 2008
    9
    0
    0
    gelderland
    #55 Nelll, 7 jul 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
    Ik werk thuis als gastouder. drie dagen in de week lopen er hier zo'n 4 oppaskindjes rond en onze dochter zit er bij tussen.

Wel gaat Jolie vaak op de donderdag naar opa en oma (is ook drukste opvangdag) Dit puur voor de gezelligheid en haar nichtjes komen dan ook na schooltijd bij opa en oma.

papa is bijna elke woensdag thuis en zo hebben Jolie en papa toch een beetje papa-dag.

Ik vind het op deze manier ideaal voor ons. Ik heb echt van mijn hobby werk gemaakt en ik vind het heerlijk om Jolie thuis te hebben en fijn om een inkomen te hebben.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nelll mag ik vragen wat jij hiermee verdient NETTO? desnoods in een pb'tje. En via een gastouderburo of als zelfstandige?

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nou ben ik nog wel benieuwd of jullie kindjes dan ook echt de hele dag naar het kdv gaan of alleen een dag deel?

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ons schema:

Maandag 8u-14uu: Valerie naar de gastouder
    Dinsdag 8u-14u: Valerie naar de gastouder
    Woensdag 8u-14u: Valerie naar de gastouder

Donderdag en vrijdag ben ik vrij.
    Verder heb ik veel vakantie's, ik werk in het onderwijs.
    Papa is door zijn werk (militair) alleen in de weekenden thuis.
    Daarom wil ik ook niet teveel werken, door de week moet ik immers alles alleen doen.
    Ik werk voor de leuke extratjes

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

klopt ik heb een wajong uitkering,
    en mijn man is ingedeeld in een hoge schaal met zijn werk, dus verdient gewoon goed met 25 uur
    het is inderdaad wel fijn dat we zoveel samen kunnen zijn

20. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij hebben er voor gekozen om Anoeska niet naar een kdv te brengen. Gelukkig kan ze op de middagen dat ik werk bij oma spelen. Ik heb zelf op een kdv gewerkt en daar waren de dingen niet erg goed geregeld vind ik. Er werd ook tegen ouders gelogen als ze op hun kennismakingsgesprek kwamen. Waarschijnlijk gaat het er niet overal zo aan toe. Maar voor mij was dit wel een goede reden om niet naar een kdv te gaan.

Zo ziet onze week eruit:
    maandagmiddag naar oma
    dinsdag thuis
    woensdag thuis
    donderdagmiddag bij oma
    vrijdag thuis

Deel Deze Pagina