Hoi allemaal, Dit is onze situatie: maandag: oma past bij ons thuis op dinsdag: mamma thuis woensdag: pappa thuis donderdag: s'ochtends oma en s; middags pappa vrijdag: mamma thuis Ik wilde in eerste instantie het liefst stoppen met werken, maar ook voor ons was het financieel niet haalbaar. Ofwel maar kan je geen leuke dingen meer doen. Maar nu ik eenmaal weer aan het werk ben vind ik het heerlijk. gr vruchtje
hallo, momenteel werk ik 12 uur in de week, dat houdt in dat ik de ene week 1 dag werk en de andere week twee dagen. ze gaat elke maandag naar mijn schoonzus en de donderdag om de week naar mijn moeder. Over een aantal weken ga ik met verlof en daarna werk ik alleen nog maar op de maandag. Ik ben van mening dat het voor een kleintje het beste voor de hechting en verdere ontwikkeling is om zoveel mogelijk bij de ouders te zijn. Mijn inziens lijken de verschillende gezichten de drukte van de andere kdr op een kdv erg onrustig voor een kind en sociaal gezien gaan ze zich pas echt ontwikkeling van af een jaar of drie (qua samenspelen), dus zou ze om die reden ook niet direct met andere kinderen moeten spelen. maar goed dat is mijn mening en ik heb geen directe ervaring met hoe mijn dochter het zou doen op een kdv dus het is puur een gevoel. verder spreek ik dan ook vanuit een luxe positie om het voor ons niet financieel nodig is. Dus de uurtjes die ik werk zijn voor mij een puur egoistische keuze!
Wij maken vooralsnog geen gebruik van kdv. Mijn zoontje van ruim 2 gaat nu twee ochtenden in de week naar psz, in oktober worden dat drie ochtenden. Voor de rest is hij lekker thuis bij mij. Mijn meisje is drie maanden en ik wil pas weer gaan werken als zij ongeveer een jaar is, dat heb ik bij mijn zoontje dus ook gedaan. Ik heb het geluk dat ik eigen baas ben en we nu gewoon kunnen rondkomen met het inkomen van manlief. Wij hebben twee oppassen aan huis en als de kleine een jaar is overwegen we een au-pair of we breiden de oppas uren uit. In ieder geval probeer ik te voorkomen dat ze naar het kdv gaan want ik word er zelf een beetje treurig van als ik die kindjes daar zo zie. Een psz is toch heel anders want daar wordt veel meer spelenderwijs geleerd en het kdv is meer een "dump plek" voor werkende ouders. Met alle respect trouwens, want ik ben helemaal voor werkende moeders en ik begrijp dat het soms niet anders kan. Maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelen en vooral natuurlijk waar de kleintjes zich het meest gelukkig bij voelen!
Ik studeer en mijn zoontje gaat 2 hele dagen naar het kdv. Sinds wij uit elkaar zijn wordt hij dan door zijn vader opgehaald en de volgende dag weer gebracht. Daarnaast regel ik oppas als ik op de andere dagen ook colleges heb. Soms is dat een week helemaal niet en soms is het ineens iedere dag. Als ik straks klaar ben wil ik 4 dagen gaan werken en in mijn ideale plaatje heb ik dan een man gevonden die ook 4 dagen werkt zodat we maar 3 dagen oppas nodig hebben. (voor mijn zoontje en de kinderen die ik in de toekomst hopelijk met die man krijg ) Hoe ik het dan ga regelen met de oppas weet ik nog niet, op dit moment vind ik het kdv voor mijn zoontje de beste optie omdat hij alleen is en op die manier toch met andere kindjes in aanraking komt. Ik zou nooit alle dagen thuis willen zijn om dan full-time te moederen. Vorig jaar in de zomervakantie ben ik thuis geweest bij mijn zoontje en ik was heel blij dat de colleges weer begonnen. Daarnaast heb ik het gewoon nodig om ook echt iets voor mezelf te doen en wil ik graag carriere gaan maken.
Ik ben altijd thuis, dus mijn zoontje (uiteraard) ook. Ik zou in principe wel 3 dagen willen gaan werken, maar ik zie het niet zitten om mijn zoontje 3 dagen naar en kdv te brengen. Ik heb ook de pech dat er echt helemaal niemand is die een dagje kan oppassen, en daarbij werkt mijn vriend hartstikke lang (soms wel 60 uur per week) en onregelmatig. Ik kan dus vrij weinig... Ik had eigenlijk dit jaar weer willen gaan studeren, maar op dit moment zie ik geen mogelijkheid.
Bij ons is de situatie als volgt: maandag: kdv dinsdag: kdv woensdag: thuis met mama donderdag: kdv vrijdag: kdv Vier dagen kdv-opvang dus. Ik had al besloten dat ik vier dagen zou gaan werken, toen papa met het bericht kwam echt niet minder te willen gaan werken. Tja, toen heb ik heel diep adem gehaald, toch voet bij stuk gehouden en onze dochter vier dagen naar de opvang gebracht, en aangekeken hoe het gaat. Gelukkig vindt ze het geweldig daar en zijn wij ook tevreden over het kdv. Het voordeel van onze situatie vind ik dat ze niet elke dag in een andere situatie terecht komt, met steeds weer andere opvangers/verzorgers (1 dag ouder, 1 dag kdv, 1 dag grootouders, etc). Het nadeel: onze dochter is zó gewend aan spelen met andere kindjes, dat ze zich moeilijk alleen kan vermaken als ze thuis is én dan heel veel aandacht vraagt. Mijn eerlijke mening: drie dagen opvang doordeweek lijkt mij ideaal. Ik ben alleen (nog) niet zover dat ik daarvoor minder wil gaan werken.
Finn gaat naar een gastouder, en die stond niet in de poll Ik werk 24 uur in de zorg dus het verschilt nogal hoeveel dagen hij gaat en hoeveel uren. Over het algemeen 2 hele dagen en 1x voor 2 uurtjes. Ben erg tevreden over onze gastouder. Ze is erg flexibel qua tijden en heeft de zelfde regels als thuis. Finn heeft er goed naa z'n zin en er zijn nog meer kindjes van zijn leeftijd om mee te spelen. reden om te werken: financieel nodig Als het kon bleef ik wel thuis bij hem, maar helaas gaat dat gewoon niet.
Onze situatie: Ik werk 3á4 dagen, mijn man werkt 4 dagen. Mijn man di t/m vrijdag overdag. Ik vooral 's avonds en in het weekend. Onze kleine gaat dus niet naar het kdv, want er is altijd wel iemand thuis. Wil hem wel met de tijd naar de peuterspeelzaal laten gaan, zodat ie toch contacten kan maken met andere kindjes.
Tot nu toe nog lekker thuis met de kleine. ben wel op zoek naar werk. op dit moment heb ik een ww-uitkering en moet vanaf september weer werken. maar werk vinden is erg lastig tegenwoordig! het liefst zou ik 3 dagen in de week werken, en dan gaat Soraya 3 dagen naar mijn schoonmoeder. Mijn man werkt 5 dagen per week.
Mn lief werkt 4 dagen, ik werk 2 dagen. We werken allebei vanwege het geld (als we 28 milj zouden winnen, zouden we niet voor een baas werken , maar misschien wel studeren, promoveren, schrijven, etc). Ik overigens ook omdat ik het leuk vind en groei (mn lief ook hoor ). De zomervakantie is bijna begonnen, daarna is de situatie als volgt (ong hetzelfde als nu): ma: mijn ma komt hierheen di: meisje naar mn schoonouders (daar zijn ook neef en nicht), per jan 10 gaat meisje in de ochtend naar PSZ wo: ik thuis do: ik thuis (per jan '10 ochtend naar PSZ) vr-zo: beiden thuis Nu werk ik op vrijdag, dan is lief dus alleen met Mirre. Maar we vinden het gezelliger om meer dagen met zn 3tjes (en tzt 4tjes) te zijn. En de oma's/opa's vinden het heel leuk om 1 dag per week op te passen. We hebben trouwens niets tegen het KDV hoor (al zou ik daar zelf liever niet voor kiezen als mn kindje 3 maanden is, maar vanaf 6 maanden geen probleem).
Beide kids gaan 3 dagen naar het kdv. Ik werk 3 dagen, manlief 5 dagen. Buiten dat ik hard heb gestudeerd om een leuke en goed betaalde baan te krijgen en het financiel ook moet doen, zie ik dat de kinderen het echt heel erg naar hun zin hebben en het heel goed is voor hun ontwikkeling. Ik denk dat het alleen maar voor ons gezin heel positief is dat ze daar naar toen gaan. Ik wordt niet gelukkig als ik alleen maar fulltime moet zorgen en verder niks kan doen wat van mij is. De dagen dat ik met ze samen ben, draait om hun en alleen om hun. Als ik dat 5 dagen zou moeten doen, dan kan je me over een jaar opvegen. Daarnaast denk ik wel dat er verschil is tussen het hebben van een kind en twee. Met de eerste had ik ook gedachtes om niet meer te werken, maar dat is er nooit van gekomen. Ik ben heel tevreden zo. Misschien dat in de toekomst mijn man ook een dag minder gaat werken, dat zou ideaal zijn
1 week is 1x oma-dag 1x papa-dag 1x mama-dag 2x kdv 2x even kijken hoe het gaat (weekends afhankelijk of ik wel of niet werk, maar meestal blijft mijn man dan bij de kleine en anders oma) ik werk gemiddeld 25 uur per week, gemiddeld verspreid over 4 dagen (ik werk onregelmatig). Soms heb ik ook een hele week vrij bijvoorbeeld. Ik ben sinds 1 maand aan het werk en ik zit veel lekkerder in m`n vel. Ik krijg veel waardering op m`n werk van collega`s en m`n manager, en ook onze bewoners zijn super! Daar geniet ik van. En als ik dan thuis kom en kleintje in m`n armen sluit krijg ik een glimlach van oor tot oor. Heerlijk. Verlof was ook heel leuk, maar niet voor altijd. Ik heb het idee dat ik nu veel meer geniet van het moeder zijn, en dat ik er meer energie insteek omdat het niet vanzelfsprekend is dat ik hem altijd zie. oja, hij gaat pas sinds 1 week naar KDV, vond hem er eerst wat jong/kwetsbaar voor. Hij vindt het KDV erg leuk, als dat niet zo was dan had ik hem er niet naartoe laten gaan. groetjes
Bas gaat 3 dagen naar kdv. We hadden wel de oma's op willen laten passen, maar helaas is het allemaal anders gelopen. Mijn eigen moeder is 2,5 jaar geleden overleden en mijn schoonmoeder heeft een verzakking aan haar blaas gehad (waaraan ze geopereerd is). Hierdoor mag ze niet meer dan 5 kilo tillen. Tja een baby is al snel 5 kilo dus helaas. Ik ga werken omdat het financieel moet, maar ook omdat ik het leuk vind. Eerst dacht ik leuk verlof, maar na die 4 maanden heb je het echt wel gezien en wil je gewoon weer werken (wel minder dan eerst). Ik werk nu 2 dagen per week terwijl Bas 3 dagen naar kdv gaat. Dit omdat ik eerst een vast contract wil hebben voordat ik die 3de dag eraf haal. Je hebt er bij kdv eerder een dag af als er weer bij als je een nieuwe baan moet zoeken. Ik heb nu een jaarcontract en na dat jaar wordt het (bij goed functioneren) al vast. Dit weet je meestal toch wel op tijd dus Bas gaat niet zo heel erg lang 3 dagen kdv. Ik vind die dag wel ff lekker om alleen thuis te zijn. Dan doe ik de boodschappen, poets ik het huis e.d. Dat zal straks wel weer wennen zijn als ik die dag niet meer heb.
Hier is op maandag en woensdag papa thuis (werkt op zaterdag) Op dinsdag gaat Roy naar het KDV Op donderdag naar oma Vrijdag en zaterdag ben ik thuis Op zondag zijn papa en mama allebei thuis. Mijn vriend en ik werken allebei 4 dagen, verschoven over de week, zodat we grotendeels de opvoeding zelf kunnen doen. Dat vinden we belangrijk. Financieel gezien hebben we het gewoon nodig dat we in totaal 8 dagen werken. Ik vind het ook niet erg dat hij 1 dag in de week naar het KDV gaat en 1 dag in de week naar oma. Ik vind het heerlijk om bij mijn mannetje te zijn, maar ik vind werken ook helemaal niet erg. Papa wilde ook graag bij ons mannetje zijn, dus hebben we het verdeeld. Gr. Marieke
Vanaf 12 weken ging ze elke week een halve tot hele dag naar het KDV. Ik was thuis ivm ouderschapsverlof enzo, maar vond het belangrijk dat ze alvast ging wennen. Vanaf een half jaar ging ze 3 dagen in de week omdat ik toen officieel weer aan het werk zou gaan. Maar heb nog een tijdje thuis gezeten ivm geen opdracht. Nu werk ik weer en gaat ze 3 dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn moeder. De dinsdag ben ik zelf altijd thuis. In eerste instantie was mijn motivatie dat ik puur en alleen ging werken ivm de financien, maar ik heb het jaar dat ik thuiszat (vooral het laatste half jaar) gemerkt dat fulltime thuiszitten niks voor mij is. Ik ging ten de muren op tegen t einde en was erg blij toen ik weer aan het werk kon. Ik denk dat het mij een leukere mama maakt als ik wel werk. Al moet ik zeggen dat ik wel graag 3 dgn ipv 4 dgn zou gaan werken, maar dat is helaas niet mogenlijk in deze branche.
Ik ben 2 dagen per week bij Louise en mijn vriend 1 dag. De andere 2 dagen gaat ze naar het kdv. En in het weekend zijn we met zijn drietjes thuis. Ik vind het een heerlijke combi zo. Reden om te werken: financien, plezier, collega's, mezelf 'nuttig' maken op een andere manier dan thuis. Reden om niet te werken zou zijn dat ik dan niets mis van Louise maar ik zou ook tegen de muren omhoog vliegen om 7 dagen per week thuis te zijn.
Ma: oma Di: kdv Wo: kdv Do: ik vrij: kdv Ik werk ten eerste omdat ik het leuk vind! Ik ben geen thuismama, dan word ik echt ongelukkig (heb ik meegemaakt, dus praat uit ervaring). Verder ben ik ook wel kostwinner, dus ik "moet" ook wel blijven werken. Ik werk dus 32 uur. Mijn man werkt 40uur
Mijn dochter gaat met mij mee naar het kdv! Ik werk er namelijk zelf... ze zit wel op een andere groep! Ze gaat de 3 dagen dat ik werk ook mee! Vind het heerlijk dat ik haar kan zien tussendoor... Reden dat ik werk is dat het financieel moet! Ook is het wel goed om uit huis te zijn... Maar zou het ook niet erg vinden om minder te werken alleen gaat dat niet!