Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Okee, geen duidelijke titel wellicht maar zo zie ik hem wel vaker voorbij komen. Wist me ook geen duidelijke korte titel te bedenken.

Het verhaal is als volgt;

Vriendlief heeft een hele goede vriend. Al járen. Die vriend is verhuisd naar de andere kant van het land. Limburg.
    Gezien wij zelf in de Haarlemmermeer wonen is dat dus een behoorlijk eindje uit de weg.
    De vriend heeft hier in de buurt ook familie wonen en komt dus zo heel af en toe ook eens even snel op bezoek.
    Laatste keer dat vriendlief hem zag was ongeveer een half jaar terug.

Paar weken terug belt de vrouw van goede vriend mijn vriend op. (snappen we het nog? :D)
    Vriend is binnenkort jarig en ze organiseert een surprise-party. Of wij ook willen komen. Ja tuurlijk, hartstikke leuk.
    Mijn vriend helemaal blij, wilde namelijk al een lange tijd naar Limburg toe maar het kwam er telkens niet van vanwege zijn flex-werk. (oproepbasis, 0-uren contract. errug handig... not)

Het feest is 21 december.
    En ik zie het totaal niet zitten.
    Mijn vriend wil heel graag dat ik en Tygo mee gaan. Begrijp ik wel, want niemand kent ons nog en iedereen wil mij en Tygo graag ontmoeten. Allemaal leuk en aardig, mar het is drie uur rijden met een 2-jarige...
    Behalve dát.. Is het niet een overdag-feestje waarbij je weer rond een uur of 18:00 thuis kunt zijn. Nee, we gaan uit eten.
    Precies in het jengel uur. Argumenten van vriendlief:
    - 'maar er zijn ook andere kindjes! Kan ie leuk mee spelen!'
    - 'we zijn ook naar Beekse Bergen geweest, toen heeft hij ook al die tijd in de auto gezeten zonder protest!'
    - 'ik zou het zelf heel leuk vinden als jullie meegaan, wil jullie heel graag voorstellen!' (lief :) )
    - 'Als Tygo een beetje hangerig en jengelig wordt neem ik hem wel voor mijn rekening'

mijn argumenten na enig onderzoek:
    - andere kinderen zijn rond de 9/10/11 en dus geen leuke speelkameraadjes voor Tygo. (zijn vast leuke kids hoor, maar Tygo heeft er niks mee. Speelt liever met leeftijdsgenootjes)
    - Beekse bergen was anderhalf uur rijden, daarna heerlijk lopen en leuke dingen doen. Terug reis was appeltje-eitje gezien hij in slaap viel. Nu gaan we 3 uur rijden en is er voor Tygo eigenlijk geen zak aan.
    - ik wil heel graag mee, maar eigenlijk liever niet samen met Tygo. Vind het niks voor hem maar ook niet voor mijzelf. Ik ken er niemand behalve die vriend en mijn eigen vriend, wil zelf ook wel een babbeltje maken.
    - Tygo voor zijn rekening nemen is lief bedoelt, maar dat geloof ik niet. Hij is op dat moment zo bezig met oude vrienden bijkletsen dat hij Tygo echt niet heel de tijd op de arm neemt. daarnaast wil Tygo alleen maar slapen tegen het eind van de avond en dan moeten we dus nog zo'n ellenlange rit naar huis.

Anyway; ik bood dus aan om Tygo lekker bij opa en oma te laten logeren. dan hebben wij eindelijk even een avondje samen, kunnen we gewoon naar limburg, het desnoods laat maken maar kan ik zelf ook een beetje mensen leren kennen.
    vriendlief vind dat echter helemaal niet leuk en gaat dan nog liever alleen. (en bedankt ;))
    maargoed, ik heb nu gezegd er nog even over na te moeten denken maar ik kom er niet uit.
    Aan de ene kant denk ik 'mja, Tygo heeft in dit geval even 1 keertje niks te zeggen' omdat we dit soort dingen dus nooit doen en ook niet meer zo snel voor zal komen. Aan de andere kant denk ik 'ik heb er gewoon geen zin in om 3 uur te moeten rijden, vervolgens met jengel-uurtje in een restaurant te zitten waar ik niemand ken en alleen maar bezig ben met Tygo om daarna weer 3 uur terug te moeten rijden'.

Ik weet het niet zo goed dus. Wat zouden jullie doen?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou hem lekker thuis laten bij opa en oma. En als ik dan niet meer mee hoefde, fine with me, blijf ik ook thuis:p

Ik snap wel dat hij jullie beide graag mee wil hebben maar ik zou eerder dan tygo thuis laten, lijkt me alleen maar gedoe;)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Eerlijk? Ik zou thuisblijven, als mijn man zegt dat hij nog liever zonder mij ging als Tygo niet mee mocht.

Had hij dat niet gezegd had ik hem ook bij opa en oma uit logeren gebracht. Zo hebben jullie allebei er wat aan, kun je eens met iemand anders praten zonder dat 1 van beiden op je kindje moet letten.

Maar gezien wat jouw vriend tegen je zei, was ik thuisgebleven.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, lastig! Is het misschien een idee om er een weekendje van te maken? In Limburg e.o. (Duitsland/Belgie) is nu genoeg te doen met kerst enzo. Ik snap je vriend wel en ik zou het zelf in zijn situatie erg leuk vinden om jullie voor te stellen! Maar 6 uur in auto is wel erg veel voor kindje. Als jullie nou bijv al in ochtend gaan en dan een hotel pakken daar? Dan kan hij 's avonds ook lekker (op tijd!) naar bed.

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik zou Tygo ook naar opa en oma brengen. Hoezo vindt jouw man dan niet leuk? Is toch fijn om weer eens met zijn teetjes weg te zijn? Ik snap je iig volledig

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou hem naar opa en oma brengen of lekker zelf thuis blijven.
    3 uur in de auto l is best lang.
    Volgende dag zitten jullie met een huilend jengelend kind omdat hij uit het ritme is.

Tenmiste zo zijn mijn ervaringen.

7. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik zou hem wel meenemen, maar wel onder de voorwaarde dat je partner hem inderdaad onder de hoede neemt in ieder geval in zijn jengel uurtje. En als hij er dan niet bij stilstaat dat Tygo "vervelend" is, Tygo dus bij papa neerzetten. Zo doe ik het ook als wij voor dit soort vraagstukken staan. Vaders hebben er nou eenmaal minder oog voor, maar dan zijn wij moeders er weer super goed in om hen daaraan te herinneren ;)

Moet dan ook wel bij zeggen dat onze dochter zichzelf super goed kan vermaken met speelgoed en anders met volwassenen. Het zal ook van het karakter van je kindje afhangen. Als wij ver moeten rijden geven we haar speelgoed achterin waarmee ze zich kan vermaken en soms valt ze dan nog in slaap. We nemen haar dan ook eigenlijk overal mee naartoe, behalve als het geen kindvriendelijke omgeving is, door bijvoorbeeld roken of overmatig alcoholgebruik in de omgeving. Zij slaapt ook overal, dat maakt het ook een stuk makkelijker..

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik zou sowieso Tygo niet meenemen, hij heeft helemaal niks aan 6 uur auto-zitten om ergens een hapje te gaan eten.

Zelf zou ik wel meegaan met mijn man en dan leuke foto's meenemen van zoon-lief zodat ik hem bij interesse zou kunnen laten zien. Iedereen zal begrijpen dat je hem geen 6 uur auto-rijden aandoet voor een etentje.

Ik zou ook een hotelletje plannen in Limburg, zodat het meer de moeite waard is en we niet dezelfde dag weer 3 uur terug zouden moeten rijden. Dan liever een nachtje overblijven en na het ontbijt weer rustig naar huis.

Maaaaaar......ik zou het niet kunnen waarderen als mijn man nog liever zonder mij dan met mij zou gaan en hem dit dan ook niet in dank afnemen. Als hij er echt zo in zou staan, dan ging ik zelf echt ook niet mee en bleef ik met mijn zoontje thuis.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Tygo naar opa en oma brengen! Lekker avondje voor jullie tweetjes!

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn eerste reactie zou ook dit zijn...

En anders zoontje naar opa&oma en dan zelfs misschien een overnachting reserveren...

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Had zoontje bij opa en oma gebracht en zelf een lekker weekend weg van gemaakt hihi :)

12. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Nachtje bij opa en oma laten en zelf een overnachting in Limburg nemen en de volgende dag uitgerust op pad gaan

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou Tygo thuis laten of met zijn drieën overnachten en de volgende dag pas terug rijden.

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou zeggen, dan gaat je man met Tygo en blijf jij lekker thuis. Maar dat is alleen om je man een hak te zetten door zijn opmerking (als Tygo niet mee kan gaat hij liever alleen). Bovendien is dat wel sneu voor Tygo die dan 6 uur in een auto moet zitten voor een feestje waar hij niets mee heeft.

Of ik zou dus (1) thuisblijven met Tygo, (2) Tygo naar opa en oma en samen naar Limburg, (3) hotelletje in de buurt boeken en er een weekendje weg van maken. Met een lichte voorkeur voor nummer 3 maar ik ben gek op weekendjes weg.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik begrijp na alles wat jullie hebben meegemaakt wel dat je vriend er trots op is dat het nu lekker loopt in zijn leven en dat hij zijn vrienden graag wil laten zien wie hem door de moeilijke maanden hebben heengesleept. Hij is trots op Tygo en wil hem showen, lief to h? En tja, beetje man eigen om niet in te zien dat zo'n autorit en etentje niet heel leuk zijn voor een kind.
    Zelf zou ik voor een keer Tygo gewoon meenemen, neem wat speelgoed mee, misschien slaapt Tygo wel in de auto en er is daar vast genoeg afleiding voor Tygo.

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou het wel proberen! Met een overnachting erbij, dan kun jij op tijd met kind lekker het hotel in.
    Ik zou wel even je vriend "terugpakken/laten weten" om wat hij gezegd heeft, dat komt gewoon naar over vind ik!

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou thuisblijven.. Want alleen met 'mij' zijn is blijkbaar niet gezellig. ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha, ja, ik ben ook zo hoor...... Ben een kreng op zijn tijd :)

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou wel gaan, en je zoontje meenemen..ik snap namelijk best dat je vriend dit wilt.
    Mijn ervaring is wel dat grotere kinderen het hartstikke leuk vinden om zich over zo'n kleintje te ontfermen!
    Ik denk dat je geen kind aan hem hebt, en dus op de terugweg, heerlijk in slaap valt.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ach, dat zei hij toch alleen maar uit frustratie omdat hij zo graag wil dat zijn vriendin èn haar zoon meegaan naar dat feest.
    Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen hoor.

Deel Deze Pagina