Moe moe moe in het eerste trimester, wanneer ook al weer beter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Micera, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben dolgelukkig met mijn kersverse 2e zwangerschap, maar o... wat ben ik moe. De afgelopen twee weekenden moet ik iedere middag echt even slapen. Ik val halverwege de middag bijna om.

Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik parttime, en ik kan me herinneren dat ik toen ook regelmatig op mijn vrije dag even ging liggen. Nu werk ik fulltime, dus heb ik die luxe niet. Bovendien loopt er een dreumes van 14 maanden rond, die ook de nodige aandacht en energie vraagt in het weekend ;)

Ik geloof dat het later in de zwangerschap weer wat beter werd, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer dat was. Hoe verliep dit bij jullie? Wanneer was die extreme vermoeidheid en de noodzaak van middagslaapjes weer over?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben nu 8 weken.
    Was tussen de 4 en 5,5 week ook moe.
    Toen was het weg en nu heb ik het weer sinds een paar dagen.
    Wordt er gek van.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben al de hele zwangerschap gigantisch moe.
    Moet ook echt overdag even een uurtje slaap pakken anders hou ik het bijna niet vol.
    Ik had de hoop dat het na de 12 weken voorbij was maar helaas. Toen het met 20 weken nog zo was heb ik me er maar op voorbereid dat het waarschijnlijk de hele zwangerschap zo blijft.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hetzelfde als bij xhocochippie. Moet ik er wel bij zeggen dat ik iberhaupt al snel vermoeid raak.

5. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    bij mij ging het vanaf 14/15 weken een stuk beter! Dus tweede trimester! Sterkte! probeer gewoon zoveel mogelijk rust tussendoor te pakken, dus na werk effetjes op de bank liggen (niet zitten), vroeger naar bed, ook al lig je wakker, liggen ontspant meer dan zitten. Sterkte!

6. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik voelde me vanaf week 12/13 weer fit!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ben nu iets verder als 12 weken en ook nog steeds vermoeid ik heb soms echt even een uurtje nodig om bij te komen hahaha nou we zien het wel gewoon als het kan even naar je lichaam luisteren ;)

8. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Had er ook last van en bij mij werd het pas minder met 15 weken..
    Nu in het laatste trimester weer zo moe al gedurende 2 weken.

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook!

10. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Echt hondsmoe was ik tot 16 weken, pas vanaf deze week voel ik me beter zonder middagdutje of wat minder slaap.
    Maar alsnog ben ik nu veel sneller moe dan anders en voel ik me ook een stuk slechter als ik moe ben dan voor mijn zwangerschap.
    Ik lust dan ook geen koffie meer inmiddels dus dat zou er ook aan bij kunnen dragen, haha!

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik ben tot 18 weken overmatig moe geweest. Nu gaat het wel beter mits ik niet teveel hooi op mijn vork neem en op tijd naar bed ga

12. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Moeheid trok weg na 13 wkn. Evenals de misselijkheid. Sterkte!

13. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Allereerst gefeliciteerd!
    Ik ben nu 15 weken zwanger van de 3e , en ik ben ook continue vermoeid en helaas nog niet het idee dat het beter word! Gelukkig zijn mijn kindjes 19 en 7 maanden en slapen allebei tussen 12.30 en 15.30 , en ik doe dan ala het lukt 1,5 uurtje met ze mee ! Dat houdt me mometeel wel overeind.. Maar als je fulltime werkt is dat natuurlijk geen optie .. Ik hoop voor je dat je snel weer wat energie krijgt !!!!! Goede zwangerschap verder

14. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Tot de 12 weken extreem moe idd en nu nog wel door ijzer te kort maar merk gwn dat ht daardoor komt als dat weer beter is denk ik dst het over is althans hoop ik haha

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij mij werd het rond de 13-14 weken echt een stuk minder. Voor die tijd (vanaf een weekje of 7) lag ik zodra ik de kans had om half 9 al te slapen op de bank :).

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vitaminen slik ik al bij, maar dat is wel een goede tip. Ik ben blij om te lezen dat het inderdaad na het eerste trimester bij de meeste vrouwen weer wat beter ging. Al hoop ik dat het meevalt, want dat duurt toch nog best een heel aantal weken.

Toegeven is inderdaad het enige wat je er aan kan doen. Het is wel lastig, omdat ik op mijn werk ook moe ben maar daar mensen het nog niet weten. Dat is later in de zwangerschap eenvoudiger.

17. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier ook tot 14 weken en nu begint het weer maar goed ik heb ook nog een dreumes die 6uur op wilt staan... slaap ook zijn dutje mee zodra het kan.

18. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Moeheid trok mer 13 weken weg. Nu sinds 2 weken weer helemaal terug.

Deel Deze Pagina