38 weken, inleiden. Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schoentje24, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames, ik ben vanacht in het zkh geweest (ik ben daar onder behandeling bij de gyni en als er wat is dan moet ik de verloskamers bellen) vanwege me niet goed voelen. Ze vermoeden een beginnende zw vergiftiging, aangezien bij de laatste controle mn bloeddruk wat te hoog.was en ik steeds meer vocht vasthoudt + misselijk ben en hoofdpijn. Vannacht wederom aan de ctg scan, bebi doet t super, mama een wat verhoogde bloeddruk en een continu pijnlijk geboel bij mn maag. Urine getest en het is nog allemaal binnen de perken, oftewel nog geen vergiftiging maar misschien wel een aan het worden. ik had al veel gerommel en mn nachten zijn rg kort door veel harde pijnlijke buiken. Na inwendig onderzoek bleek ik 1cm ontsluiting te hebben.

De gynaecoloog heeft overlgd met zijn collega en gaven ons eigelijk de optie om voor inleiden te gaan. Reden was dat het nu nog goed met mij en de bebi gaat, en het is veilig om de kleine geboren te laten worden (ben er zelf ook echt aan toe, voel me ellendig). Voorstel: maandag ballonetje plaatsen.
    We kregen even bedenktijd en een boekje mee. Samen hebben we besloten er voor te gaan, maar mocht ik vandaag er geen goed gevoel bij hebben dan blazen we het alsnog af.

Lang verhaal, maar heeeeeel graag wil ik jullie reacties horen... Wat zouden jullie doen?

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Doen!!!
    het gaat nu nog goed met jou en de beeb! Je bent er klaar voor! Hebt 1 cm ontsluiting..
    waarom wachten? Misschien is wachten op moeilijkheden!
    dus ik zeg doen!! Succes :)

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ohja misschien belangrijk om te melden, de kleine ligt goed op groei en wordt op 3000g geschat. (ong. 6 pond). Daarnaast heb ik al de hele zwangerschap spanning, miskraam bij 8wk maar waarschijnlijk van een tweeling want baby zat er nog, afwijking in baarmoeder waardoor.ze niet wilde draaien en het eigelik n keizersnede werd, lag ze toch goed, toen weer niet, draaipoging maar toen was ze weer gedraaid.. Het gaat gewoon allemaal niet zo heel makkelijk bij ons... Moest ik ff erbij vermelden

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    nog meer redenen om het wel te doen lijkt mij :)

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Daar heb je gelijk in! Ik wordt er exciting van! Ik twijfel alleen of dit de juiste keuze is.. Straks is de meting wat onnauwkeurig en is onze kleine meid veel te klein ofzo..

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    tsja.. ZE kunnen indd nooit een exacte meting doen! Ons kindje zit al de hele zwangerschap onder het gemiddelde! Maar ik maak me daar niet druk om.. ZE kunnen het toch niet precies meten! En ik heb zoiets van, als het spontaan begint bij 38 weken of eerder dan komt het ook.. En die laatste 2 weken zullen het naar mijn idee ook niet meer doen!
    ik zelf wordt ook ingeleid bij 38 weken ivm nierstuwing! En ik heb er zooooo veel zin in! Gewoon rustig naar het zh, thuis kin je alles klaar maken, en je weet gewoon vandaag gaat het gebeuren! Ik vind dat zelf erg fijn!

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Dat is waar, je gaat er wel anders heen. En ik moest toch in het zkh bevallen. Jij moet nog wel even een paar weekjes volhouden, maar dan is tot 38wk wel een fijn vooruitzicht! Nierstuwing is echt geen pretje, heb er 2 dagen een beetje kennis mee gemaakt gelukkig ging madame toen anders liggen en toen ging het weg.

8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ja ik ging ook al in het zh bevallen! Ik lig nu ook al 5 dagen in het zh..
    kijk er echt zo naar uit om onze kleine krummel vast te houden!
    ik heb nierstuwing aan beide nieren.. En indd fijn vooruitzicht dat het niet nog 9 weken gaat duren! 6-7 klinkt toch al mooier :p

succes met je beslissing! En Anders success morgen! Kom op!!

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Doen!
    Ik zou het zelf ook wel willen ;)
    Maar dan omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen, ivm placenta die bij de eerste niet volledig afkwam. Onze tweede is binnen 3 kwartier geboren, zonder aankondiging vooraf ;) Ik ben bang dat het nu weer zo snel gaat, maar dan in de supermarkt ofzo haha. Dan maar liever inleiden in het ziekenhuis 2 weken van te voren :)

Succes meid!

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Doen
    Als t zich uitbreid tot HELLP heb je echt een probleem

11. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien het nu nog goed gaat met jou en de beeb... zou ik het zeker doen!
    Je geeft zelf ook aan er klaar voor te zijn!
    Hebt 1 cm... dus zeker niet afblazen!

Ik ben nu 32 weken en zou willen dat ze mij inleiding aanboden met 38 weken hihi:)

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Doen, zo te lezen zijn jij en de beeb er klaar voor.
    Ik word waarschijnlijk ook ingeleid met 38 weken, maar dan ivm psychische klachten.
    Bij zl ook ingeleid met 38 weken

13. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen!!
    Heb ook ze vergiftiging gehad en was zo te horen al wat zieker...
    Ingeleid met 37.4 en baby keurig op gewicht!
    Echt doe het, nu gaat het nog goed met jullie!

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Ik begrijp eigenlijk niet dat je daar een keuze in hebt, maar dat zal dan erg verschillen per ziekenhuis..
    Ik had bij mijn dochter ook te hoge bloeddruk en moest op het laatst ook medicatie slikken.
    De situatie was echt nog niet te ernstig, anders hadden ze me wel opgenomen, maar het is hier protocol dat ze altijd inleiden na 37 weken met hoge bloeddruk.. Ik had dus niet echt een keuze. Wel om twee dagen uitstel gevraagd ivm verjaardag van mijn moeder en dat was geen probleem.

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zou het gewoon doen nu gaat alles nog goed met jullie en je weet niet hoe het er over een paar dagen voorstaat.
    Snap ook niet dat jullie mogen kiezen van het ziekenhuis.

16. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Oke ik weet ook niet of ik een echte keuze heb. Denk dat ik kon kiezen, nu maandag of anders die.week (mocht de bloeddruk hoog blijven). Ik denk dat we er maar gewoon voor moeten gaan. Hoop dat t niet al te lang duurt vanaf maandag... Kan ook dagen duren. Zegt het wat dat ik al 1cm ontsluiting heb? Hoef geen gelletjes meer, want er kan al een ballon in.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Toen ze mij gingen inleiden zat alles dicht, dus kreeg eerst gel wat zorgde voor 1 cm. Dat was genoeg om de vliezen door te prikken en vervolgens ging ik aan het infuus.
    Maar hoor wel vaak dat de methodes per ziekenhuis erg verschillend zijn.

18. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een veter gehad, kreeg meteen weeën en binnen 1 uur 3 cm ontsluiting....
    Wel spoedkeizersnede geworden, maar dat lag niet aan het inleiden hahaha:)

19. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Doen!! Helemaal als het een dreigende zw vergiftiging aan het worden is.Jullie gezondheid gaat boven alles!

Ik ben ook al meerdere malen opgenomen vanwege bloedverlies, pijnlijke harde buiken en een verweekte baarmoedermond. Ze gaan mij ook inleiden in week 38 en ik kijk er stiekem al naar uit! Trek de (mentale) stress niet nog eens ruim 7 weken. Zit er al compleet doorheen.

Succes maandag! You can do it!

xxx

20. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bedankt voor jullie reacties dames, stelt me gerust dat iedereen eigenlijk van mening is dat het goed is om te doen. Ik vind het super spannend, hoop dat ik wat kan slapen vannacht. Anders heb ik er geen puf voor!! Alle anderen die ook binnekort ingeleid moeten worden, of gewoon natuurlijk moeten bevallen, heel veel succes!

Deel Deze Pagina