Dank jullie wel voor het meekijken!! Zou wel leuk zijn! Dan hebben we een knul en een meid! 22 april weten we het zeker! Ik zal jullie zeker vertellen wat het geslacht is!!
Wij hadden vandaag de termijnecho. Ben wel pas 11 weken maar ben benieuwd of jullie al iets zien van de nub
De nub-theorie is niet wetenschappelijk bewezen. Als er echt alleen nog een nub is (en geen ontwikkeling van de geslachtsorganen) is het 50-50. Die hoek van de nub van 30 graden etc. zegt niks over het geslacht (wel volgens de theorie, maar niet volgens de wetenschap). Als de geslachtsorganen zich gaan ontwikkelen, kun je soms vanaf de zijkant het begin van de schaamlippen en clitoris of penis en scrotum zien. Dit is meestal vanaf een week of 13, maar kan ook iets vroeger of iets later zijn; niet bij elk kindje ontwikkelen de geslachtsorganen zich even snel. Vanaf dat moment is een potty shot eigenlijk betrouwbaarder dan een shot van de zijkant. Voor het beste oordeel, heb je twee shots nodig: potty en zijkant. Zo gaan echobureaus die een vroege geslachtsbepaling doen te werk. ik lees hier soms dat een pottyshot bij een termijn van 13 weken niks zegt, maar daar kun je vaak zeker wel wat op zien, afhankelijk van hoe ver de geslachtsorganen van die specifieke baby zich ontwikkeld hebben. Het zegt in ieder geval meer dan een zij-foto van de nub van een week of 12, dat is namelijk gewoon 50-50 (en dus een gok).
Ik ben benieuwd! Ik dacht zelf een piemeltje gezien te hebben tijdens de echo. Ik laat het jullie weten als we het geslacht weten.
Het kan ook de nub zijn geweest die je hebt zien "bungelen". Die wordt vaker aangezien voor een piemel voor de 14 weken (zelfde pottyshot beeld namelijk). De nub staat duidelijk in meisjesstand (maar de nub is nooit 100%)