Het grote NUB topic Deel 2!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BLiS, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee, dat is dus niet het geval ;) Je moet het gemiddelde pakken ;)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Niet onzeker zijn, maar gewoon hopen dat je een mooi gezond kindje in je buikkie hebt drijven.

En geloof me, als mama van 2 engeltjes (met 36 en 27 weken), weet ik hoe onbelangrijk het geslacht kan zijn ;)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    ok, even een voorbeeldje van iemand anders.

Deze echo is van ruim 12 weken en zoals je ziet heb ik nu de lijnen getrokken met het onderste gedeelte van de ruggegraat.
    Je zou dus zeggen, duidelijk een meid!

Mee eens ???
    Bekijk bijlage 207108

Maar nee, dit is een jongen !! ;)
    (zoals ik voorspeld had als enige, iedereen dacht idd een meisje).

Als je de gemiddelde stand van de ruggegraat neemt, loopt de nub dus omhoog ;)

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
  5. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    bij deze worden juist wel de uiteinden van de ruggengraat genomen

6. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    dus bij de ene wordt het uitgelegd met uiteinden van ruggengraat en bij andere weer juist niet...

heel verwarrend dus...

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Shirley ik denk toch dat je gewoon tot maandag moet wachten en ook dan in je achterhoofd houden dat de 20 wkn echo in 1e instantie een medische echo is en ik zou het toch veel spannender vinden of het kindje gezond is, geen afwijkingen heeft dan of het een jongetje of meisje is. Daar zou ik niet van wakker liggen. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk.
    Hoop alleen dat als blijkt dat alles goed is en het een jongetje blijkt te zijn je desondanks wel blij kunt zijn, je lijkt zo vast te houden aan een meisje..

Sorry voor het offtopic gaan!

8. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    @rogijuli, ik zal vandaag even een foto van de dvd pakken, die zijn een stuk duidelijker, ik dacht namelijk dat de nub bij mijn echo foto lager zat dan dat jouw rode streep aangeeft, op de echo wijst de echoscopiste de nub aan met een pijl, ik zal even kijken of ik die van de dvd kan halen,

@gezellige taart, ik dacht ook dat het op die manier te zien was,
    op de foto die rogiju;li hier boven heeft gezety als voorbeeld, zou ik jongen hebben gezegd, volgens mij stond die in deel 1, daar wijst de nub omhoog,

ach het blijft gokken, maar vind het wel grappig me er mee bezig te houden

liefs

9. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik heb volgende week met 12 weken en 3 dagen mijn nekplooimeting. Zou ik aan de echoscopiste kunnen vragen om een nub foto? Of staat dat heel raar? Of kan ik vragen of zij het ziet?
    Weet iemand of echoscopisten daar tegenwoordig wat mee doen?

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    #3050 surf, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt: 16 dec 2011
    bedoel je dit? (komt van Ultrasound gender study - how accurate are fetal sex determination first trimester scans - Baby2see)

The fetal gender was assigned as male if the angle of the genital tubercle to a horizontal line through the lumbosacral skin surface (lower portion of the spine) was greater than 30 degrees and female when the genital tubercle was parallel or convergent (less than 10 degrees) to the horizontal line.

het staat vast op verschillende sites weer verschillend...

11. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    nou ik heb even snel wat foto's van de echo film af gehaald, en stiekem blijf ik toch echt een meiden nub zien, wellicht was de andere niet duidelijk genoeg of vertekend,

Rogijuli, ben benieuwd wat je nu denkt...;)
    hij staat namelijk horizontaal met de ruggengraat

ik zal er drie plaatsen voor de duidelijkheid, alle drie van de 12 weken echo

12. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    en dan hier de laatste foto,

Rogijuli, het is niet aanvallend bedoeld hoor, ben alleen echt overtuigd van wat ik zie, maar goed ook ik maak fouten haha, :D

ben benieuwd naar je mening, naar aanleiding van de nieuwe foto's

die andere had ik gescand en deze komen van de dvd af..

liefs

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    @Loontje, ik zie wat je bedoeld, maar zie jij ook dat op deze echo's het kindje op elke echo niet mooi recht op het ruggetje ligt.
    Op de bovenste ligt het van ons weggedraaid, waardoor de stand van de nub niet betrouwbaar is (we kijken meer tegen het ruggetje aan).
    Op de 2e echo en de 3e echo is het lichaampje juist meer naar ons toegedraaid en kijk je zeg maar meer tegen het buikje aan.

14. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    @rogijuli, ik snap je helemaal, ik zal nog even geduld moeten hebben tot volgende week zaterdag haha.... ben ook gewoon te nieuwschierig:D,
    nou ja... alles is welkom, was alleen wel leuk geweest, twee meiden twee jongens haha;), zolang alles maar goed gaat en gezond is, hoor je me verder niet klagen... zwanger zijn is al een wonder op zich..
    bedankt voor je tweede blik op de foto's

liefs

15. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    jullie vinden me vast al helemaal vervelend worden haha,:cool:

maar ik heb even bekeken wat rogijuli zei, en idd je kijkt tegen het ruggetje of tegen de buik aan, dus is het niet goed te zeggen, :(

ben weer even de dvd gaan door spitten en denk dat ik nu een mooie van de zijkant heb, en de nub is ook goed te zien,
    als het nu nog niet duidelijk is dan stop ik ermee hahaha:D

ben benieuwd ... liefs

16. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het een meid vinden op de echo's, dus hoop ook dat het een meid is voor jou!

17. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch als ik goed kijk wijst het einde van de nub iets omhoog. Daarbij is de echo genomen met 12 weken, dus er kan idd nog vanalles gebeuren.
    60/40 meid.

18. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    @gezellige taart, bedankt dat je nog even gekeken heb, ik vind het ook een meid, maar goed jullie hebben er meer kijk op dan ik hahaha,

maar als ik de plaatjes zie bij de gender website dan lijkt dit toch echt (volgens mij ) op een meid,

zijn er nog meer mensen die denken te weten wat het word...
    of het misschien wel zker weten .... dit is wel een heel leuk topic, :D

onze dochter wil een zusje, ze vind zichzelf echt de pineut:p als het weer een jongen is haha, terwijl ze anderhalf jaar terug een broertje wilde, en die kreeg ze ook ....

19. Melissa12

Melissa12 Lid

3 okt 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Loontje23; Ik hoop ook oor je dochtertje dat het een meid wordt, zou leuk zijn voor haar! Laat je het even weten?? Ik ben nu ook nieuwschierig voor jou geworden! hihi

Liefs Melissa

20. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    @melissa12, natuurlijk kom ik jullie vertellen wat het gaat worden,
    voor m'n dochter zou het idd erg leuk zijn, ze is misschien nog wel zenuwachtiger dan ik haha, we mogen het woord jongen niet eens zeggen, want dan kan het nog veranderen zegt ze haha geweldig,

liefs

Deel Deze Pagina