Het grote NUB topic Deel 2!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BLiS, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal ik heb vandaag weer een echo gehad en zag echt iets beneden wat mijn dochters niet hadden kunnen jullie via de nub voor me kijken of ik gelijk heb of me verbeelding aant spelen is hahaha hoop dat dit een goede foto er voor is!

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    kaloo, mm moeilijk, ik gok toch meisje...
    (vind het altijd moeilijk vanaf wanneer je langs de ruggegraat moet kijken)

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @kaloo: hier ook geen expert maar ik zeg een jongen! :) als wat ik denk dat de NUB is m ook echt is vind ik m toch wel duidelijk naar boven wijzen in vergelijking met de ruggegraat..

Ben benieuwd wat de experts zeggen ;)

4. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ook haha maar ik heb er nog een zet em er zo wel ff op!

5. Snoopy73

Snoopy73 Actief lid

12 apr 2010
    103
    0
    16
    Omgeving Eindhoven
    Hallo allemaal,

Vandaag pretecho gehad en inderdaad RoGiJuli, je had helemaal gelijk!!!
    Het is overduidelijk een jongetje!! ;)
    De echo laat niets te wensen over, haha.......

Groetjes,
    Snoopy

6. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey snoopy gefeliciteerd!

ik probeer steeds nog een foto te uploaden maar me computer loopt steeds vast ga het vanavond nog een keer proberen en anders morgen

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Gefeliciteerd! leuk dat ze gelijk had! :D wil je je NUB foto nog even in het uitslagen en bewezen geslacht topic plaatsen misschien? ;) leuk om te vergelijken :)

8. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    gelukt hier is er nog een wat denken jullie?

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Again, als wat de NUB is wat ik denk dat t is zeg ik echt een knul!! :D

10. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

@ RoGiJuLi, vandaag nekplooimeting gehad en onverwachts kregen wij uitzicht op.....jaja je had gelijk...een jongen!

11. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ gelukkig 11 wilde de gyn. het jou wel vertellen? die van mij was heel kortaf dat de alleen de nekplooi meten en dat ik voor het geslacht moest wachten tot de 20 weken!
    maar als ik jou foto zie van de nub zeg ik ook duidelijk een jongen! dan wordt die van mij vast een meid!

12. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    het wordt echt vaak goed voorspeld door de experts hier :)

Hopelijk klopt het bij mij ook
    2 x meisje :)

op mijn verjaardag gaan we een pretecho doen, maar hebben eignelijk afgesproken er niet naar te vragen :(

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    in je banner staat dat je pas 12 weken bent.. dan weet je t toch nog niet zeker? ;) of zit ik nou mis..

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    @Nogeenkeeralles, een meisje!

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    #655 RoGiJuLi, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
    @SNoopy !! Gefeliciteerd met jullie boy :D:D En leuk dat ik het goed had!

@Gelukkig11, In een ander topic zeg je dat dit het piemeltje is, maar dit is niet waar hoor !!! Dit is de nub (die er zowel bij meisjes als jongetjes zit tussen 12 en 14 weken).
    Wel leuk dat je een goed zicht had op de nub, maarruhh de theorie is niet 100% veilig hoor! Dus ik zou het nog niet met zekerheid zeggen, totdat je een piemeltje (na 16 weken) in zicht hebt gezien :D

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    @Kaloo, overduidelijk een jochie!

17. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roGiJuli dankje wel voor je mening ik hoop stiekem op een jongetje maar mijn gevoel gaat uit na een meid maar over 3 weekjes zullen we het zeker weten hahaha

18. Gelukkig11

Nou ik kreeg onverwachts een inwendige echo. Lag ik daar met benen en een doos dat nog wilder begroeid dan het Amazonegebied (uiteraard vandaag alles in een keer eraf, wil dit niet nog een keer meemaken). En alsof het niet genoeg was, ging hij ook porren met het ding en duwen op mijn buik om de baby in een betere ligging te krijgen. Erg genant! Het minste wat hij kon doen was een beetje extra geven tijdens de nekplooi :) Het hele kind lag het hele onderzoek in een onmogelijke positie en dit was eigenlijk het enig wat pontificaal aanwezig was. Kon ook eigenlijk niet missen ;).

19. Gelukkig11

Ach ik vertrouw op jouw ervaring en op de ervaring van de echoscopist (maar voor de zekerheid nog niet in handtekening vermeld wat het is). Als het een meisje zou zijn, geen probleem overigens, wat zou dat uitsteekseltje dan in hemelsnaam moeten zijn?

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Veel echoscopisten maken nog de fout en denken dat het een piemeltje is, maar dat is de de NUB!

Die is bij jongens en meisjes gelijk tot ong. 14 weken zwangerschap. Dan wordt het bij jongetjes gevormd tot een piemeltje en balzakje en bij meisjes klapt t als t ware naar onderen naar t lijfje en vormt t de schaamlipjes.

Hierdoor kan je door ook na die 14 weken pas echt zeggen wat het geslacht is, dan is t pas echt gevormd!

Voor die tijd is t alleen van binnen al aanwezig en genetisch bepaald natuurlijk..

Nou moet ik zeggen dat ik ook op deze foto t idee heb dat de nub erg omhoog wijst bij jouw ukje en dat zou wijzen op een knul. wellicht bedoelde de echoscopist dat ook wel? :) en ik zie dat rogijuli ook al een jongen voorspelde en die zit er niet vaak naast! ;)

Deel Deze Pagina