Het grote NUB topic Deel 2!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BLiS, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik ga me dus totaal niet in de discussie mengen maar heb er wel wat extra over te zeggen.. ;) (dus ik geloof dat ik me er toch instort eigenlijk :))

Dat het met 14 weken vroeg is klopt, maar als je op verschillende fora (vooral op amerikaanse wordt t vaker gedaan) en op google zoekt naar voorbeelden ze je wel een DUIDELIJK verschil met 14 weken, er wordt afgeraden in de 14e week een geslachtsbepaling te doen vooral als mensen niet weten waar ze naar kijken/zoeken..

Vooral een recht en duidelijk pottyshot en een doorsnede van het onderkantje van de zijkant gezien (profieltje precies in t midden) zie je bij jongens echt een balzakje en een minipiemeltje. de een zegt tis een rechtopstaande NUB met een "scrotumbump" een ander ziet er een piemel en scrotum in, maar net hoe je t noemen wilt.
    Bij meiden zie je dan een dubbele bult zeg maar.. de billen en in dezelfde vorm erboven hetgene dat de clitoris wordt/is (is dan nog flink gezwollen) ook dit lijkt soms op een dikke nub.

Maarrrr ik denk dat zeker in een land als nederland waar bij de eerste fout je kop eraf gebeten wordt :) mensen niet gaan adverteren met "geslachtsbepaling vanaf 14 weken" als ze daarin maar een slagingspercentage van 6 of 7 op de 10 hebben. dan zullen ze t niet neerzetten maar misschien soms een gokje wagen, of een voorzichtige uitspraak doen (ook al weten ze t voor zichzelf best zeker)

Ik zou zelf ook niet bij het eerste de beste echobureau die eigenlijk pas geslachtsbepalingen doen vanaf 16 of 18 weken uitgaan op wat ze zeggen met 14. :)

Dusja, ik denk dat als zon iemand zegt 100% dat hij of zij weet waar die t over heeft en zou hij of zij dat roepen en het nog 20% van de keren (of meer) fout hebben zijn ze binnen een jaar failliet in een land als deze..;)

Ik denk ook dat er in nederland een groot verschil zit in echoscopie.
    Zo ben ik ervan overtuigd dat je experts hebt en mensen die t leuk kunnen, wees eerlijk. vele van ons hier zouden zon echoapparaat met een dag onder de knie hebben en weten een voetje, gezichtje mondje en blaasje te herkennen.. en ook wat de billen zijn en wat ertussen hoort. ;) Maar als het moeilijk wordt qua ligging doe ik echt geen uitspraken hoor! ;) en ik denk dat er daarin ook een groot verschil is in wie doet je echo.

Mijn mening is dan ook dat je voor een geslachtsbepaling het beste naar een (GOED) echobureau kunt gaan, heb jij je 20 weken echo in t ziekenhuis zal ik daar minder op vertrouwen omdat ik daar de meeste fouten bij hoor in de zin van geslachtsbepalingen. die mensen zien een hazenlip vanaf een KM afstand en daar zijn ze voor opgeleid, wat het verschil is tussen een jongen en meisje zal ze in de meeste gevallen veel minder interesseren.
    Een echoscopist die puur de hele dag leuke plaatjes maakt en piemeltjes zoekt zal daarin veel beter zijn!

De betere echobureau's van het land zitten mensen die zich JUIST daarin interesseren en daarin ligt denk ik het grote verschil. Ook wordt alles met de jaren beter. daar waar het geslacht vinden 15 jaar terug misschien nog onmogelijk was in de zwangerschap op de bakerspraatjes na is t in de afgelopen 10 jaar gegaan "we gokken met 20 weken echo" naar "we geven 100% zekerheid boven de 16 weken" en misschien is t over 10 jaar normaal dat we met de termijnecho een NUBbepaling krijgen en wordt er dan al gevraagd "wilde jullie het geslacht weten?"

Dussss ik snap dat het vroeg is maar ik denk dat Trishka dat al wist toen ze t plande en ik snap dat het dan niet leuk voelt als iedereen eigenlijk de geslachtsbepaling van tafel veegt door te zeggen "kan net zo goed een piemel zijn".. ook al is het duidelijk totaal niet zo bedoelt! :) ik snap wel dat het even zo overkwam..

Maaarrr dan is nu toch opgelost? Trishka zweeft verder op dr roze wolk en wij gaan hier lekker NUB-en als er nog s echo's komen waar WEL duidelijk een nub op te zien is..... :D

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hoi,

pam heeft t denk ik goed verwoord, en natuurlijk weet ik dat jullie t niet slecht bedoelen, dat wilde ik nog ff extra zeggen.

zullen we gewoon ophouden met deze discussie en weer lekker nubben gaan bespieden? is veeeeeeeel leuker!

3. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) goedemorgen allemaa :)
    tis jammer dat ik geen goed nub foto heb, want ik vind het een leuk onderwerp en lees over het algemeen graag mee :). overigens heeft er een foto van mijn ukkie hier gestaan en werd drie keer een meid gezegd...voor ons zal het een verrassing blijven tot de geboorte, gaan er namelijk neit naar vragen bij een 20 weken echo of eventueel pretecho,

hopen dat er nog veel foto;s geplaatst zullen worden :)

4. Mystic Rose

Mystic Rose Nieuw lid

13 aug 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan je hier iets op zien? ik vermoed van niet...

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zie wel iets maar vind het eigenlijk te onduidelijk om er iets over te zeggen, ook zit het kindje iets teveel rechtop..

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    @Mystic Rose, helaas ik zie geen duidelijke nub.

7. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    een jongen!

8. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    met 14 weken was het bij mij duidelijk een jongen op de echo..

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @iris: ja soms is dat idd duidelijk te zien!

10. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden!

Zelf heb ik helemaal geen verstand van NUB's maar ik lees altijd wel met veel plezier mee!!
    Nu hebben we vrijdag een echo gehad met ruim 14 weken maar helaas was het even snel en hebben we één hele wazige foto mee gehad... :(

Maar ik dacht, goh misschien staat hier wel precies de NUB op (je weet nooit toch ;)). Dus ik wil'm jullie toch graag showen.
    Het beebje ligt overigens met zijn/haar hoofdje links voor de kijker en helemaal rechts een voetje (geloof ik :p).

Ik hoor graag of jullie expert-tuurders er iets op kunnen zien!
    Dankjewel!!

Liefs Laar

11. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En hier nog eentje. Duidelijker zijn ze helaas hier ook in het 'echt' niet!
    De vorige echo was met 8 weken en 6 dagen dus dat is sowieso nog te kort om iets op te zien.

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Lara: ik zie geen duidelijke NUB maar met 14 weken is die er waarschijnlijk ook niet meer, soms zijn er wel geslachtsaanwijzingen te zien bij een profiel maar ook die zie ik helaas niet!

13. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Pampilio, hartstikke bedankt voor je reactie! :D Was ook een long shot maar niet geschoten... ;) Jammer dat er niks te zien is op deze foto!
    Als ik ruim 17 weken ben hebben we een geslachtsbepaling dus hopelijk zien ze het dan...

Mocht iemand anders een (onderbouwd) gokje willen wagen... Graag! :)

14. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lara85 puur op de gok zou ik zeggen meisje omdat ik denk een hamburgertje te zien maar moet er ff bij zeggen dat ik geen expert ben is dus puur een gokje!

@ de meiden die voor mij hadden gekeken een paar weken terug jullie hadden allemaal gelijk het is een jongen !!!! ( weet eigenlijk niet meer of ik hier al gereageerd had dat jullie gelijk hadden?)

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik wil nog even zeggen dat hier met 12 weken unaniem gezien is dat ik een meisje zou krijgen, en zo geschiedde...

Knap hoor, meiden, ik zie het nog steeds niet :).

Suus

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Kaloo, bedankt voor het meekijken!! :D
    Het 'hamburgertje' zag ik bij onze dochter inderdaad ook heel duidelijk op de ehco's, maar kan ik hier nog niet echt ontdekken :)
    Denk toch dat we nog 2,5 week zullen moeten wachten! ;)

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Enig idee welke pagina je foto staat?? ben benieuwd of ik ook gegokt had! :D

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @kaloo: ik heb t even teruggezocht en ik had ook jongen gezegd! :D Leuk dat het klopte! gefeliciteerd met de komende knul! :D

19. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Hallo,

Ik heb de nekplooitmeting gehad. De baby is hier 12 weken en 2 dagen Ik meen op de volgende 2 foto's een nub te zien, maar ik weet niet zeker of het wel een nub is en of het dan een meisje of jongen is. Kijken jullie mee?

20. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    En de volgende foto...

Deel Deze Pagina