Nub is Engels voor bobbel/uitsteeksel. De nub (uitsteeksel) ontwikkelt zich vanaf de 9e zwangerschapsweek bij zowel een meisje als een jongen hetzelfde. De nub zit op de plek waar zich later het geslachtsorgaan ontwikkeld word (vanaf de 14e week). Tussen de 12 en 14 weken kan de nub een bepaalde stand hebben genomen (ten opzichte van de stand van de ruggegraat). Staat/wijst de nub omlaag of in dezelfde stand als de ruggegraat dan is de baby een meisje. Staat/wijst de nub omhoog ten opzichte van de ruggegraat dan is de baby een jongen. Vanaf de 14e week gaat de Nub zich verder ontwikkelen. Als het een meisje is, trekt de nub zich in tot clitorus en vormen de schaamlipjes erom heen. Als het een jongen is, groeit hij iets verder uit tot piemel en ontwikkeld zich eronder een balzak. Een uitsteeksel tussen de benen op een echo waarbij de baby 12-14 weken is, is dus altijd een nub en niet een piemel (zoals vaak word gedacht).
Oke bedankt voor de uitleg ik zie zelf geen uitsteeksels op de echo's haha maar dat zal wel aan mij liggen.
Over welke echo's heb je het ??? Een goede nub zie je het beste op een echo die vanaf de zijkant is genomen. Dan zie je dus alleen het hoofdje en rompje en soms de opgetrokken beentjes
Over welke foto heb je het ?? Als ik geen foto zie kan ik ook geen nub aanwijzen ?? Of moet ik ff een foto van hier in het topic voor je laten zien?
Nou, hier heb je er 1tje! Rode lijn is stand van de ruggegraat Blauwe lijn is stand van de nub (de lijn heb ik deels onder de nub gezet). De gele pijl wijst naar een soort van pijlvormig uitsteeksel (soms is het alleen een streepje, soms met een 2tandig vormpje op het eind, of soms zoals deze) Dat uitsteeksel is de nub! Bekijk bijlage 189919
helaas dames... ondanks dat ik (wederom) een "meisjesnub-foto" had..... is net tijdens de pretecho heel duidelijk het tegenbewijs geleverd.... Deze meisjesnub, heeft weer een piemel... maaruhh maakt niet uit hoor... alles had het fout... chinese kalender, zouttest, bakerpraatjes...... ligt waarschijnlijk gewoon aan mij..... lag bij mn geboorte al dwars...
haha das mijn echo, die was volgens jou heel duidelijk he rogi zaterdag weet ik het!!! seth haha ach hoop dingen zijn natuurlkijk ook onzin vind ik.
Kanonne seth, volgens mij ben jij een zeer zeldzaam exemplaar . Hoe kan dat nou toch?? Echt een giga meiden nub, maar toch een jongen. Jij bent echt de uitzondering op de nub theorie
Ik heb gisteren ook een echo gehad. Heb gevraagd naar de Nub en ze zeiden dat ze daar niet aan deden omdat ze het niet geloofden. Maar dat ze de theorie wel kent en dat het volgens haar een meisje zou zijn. Natuurlijk wil ik dat van jullie ook nog even horen haha Een meisje lijkt mij zo leuk namelijk
Dames! Ik ben heel benieuwd! Wat jullie denken! En of er wat te zien is natuurlijk dit is met 12 weken en 4 dagen. Groetjes! Bekijk bijlage 190149
dames wat kunnen jullie uit mijn echo halen wat denken jullie ik ben hier 13 weken Bekijk bijlage 190195 Bekijk bijlage 190196