Hallo allemaal, mijn eerste post hier! Ik ben nu 15 weken zwanger en met ruim 12 weken een echo gehad. Ik vroeg me af of hier een NUB op te zien is? (geen idee hoe ik die kan vinden?) Nu maar hopen dat het me lukt de foto er op te zetten..
Hallo meiden Morgen heb ik een echo met 13 weken en 2 dagen. Nu ben ik natuurlijk al heel nieuwschierig of er een jongetje of meisje in m'n buik groeit! Je moet dus van de zijkant een echo foto hebben om de nub erop te krijgen? Maar zie hier ook foto's voorbij komen van de zijkant en er word geen nub op gezien? Moeten de beentjes dan in een bepaalde stand staan??
De nub-theorie werkt alleen als je baby in de goede houding ligt tijdens de echo. Die houding is namelijk plat op de rug, met de beentjes opgetrokken en het uitsteekseltje goed zichtbaar. Als je dus een echo laat maken, vraag dan aan de echoscopist om een foto te maken als je baby in die houding ligt. Ook is het vanaf de rechterzijkant het duidelijkste.
Xlns, Weet je waarom ik twijfel? Als je er vanuit gaat, dat het lijntje onderaan de ruggegraat van je kleintje is, dan ligt de nub precies in die zelfde llijn, daar kan je een lineaal bij houden! Maar je kleintje zn ' onderkant' ligt ietwat omhoog ( vergeleken met mijn echo en op google afbeeldingn) door de vorm vd echo...dus zou de nub nog zo staan als het kleintje wat meer recht zou liggen op echo?? Lastig.. ik zou vanmiddag direct tegen je zeggen dat t een jongensnubje is...maar toen bekeek ik het meest witte lijntje onder de nub,waarvan ik denk dat dat t ruggegraatje is...en toen twijfelde ik...
Ik ben nu 13 weken en 2 dagen.. De verloskundige had voorzichtig een jongen geroepen.. Omdat de nub wat groter zou zijn.. Ik heb 2 echo foto's 1 van onderzicht met beentje over elkaar gekruist en 1 met het uitsteekseltje wat de verloskundige nijgt naar een piemeltje.. Oja hebben jongens en meisje allebei een even grote nub?