Het grote NUB topic!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Natasja, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    De bovenste link heeft geen lijntjes als t goed is ;)

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

sorry over het hoofd gezien.

Het is helaas geen perfecte echo. De nub wijst wel wat omhoog, de ruggegraat is helaas niet recht genoeg. Precies bij de billetjes is een kleine kromming in de ruggegraat te zien.

Als ik alleen van de nub uitga zeg ik een jongen. hij staat namelijk omhoog echter door de ruggegraat is de hoek niet goed te bepalen.

60% jongen.

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ok apart, ik zie dus niet dat ie omhoog staat zoals jij zegt ;)

Maar eigenlijk dus gewoon geen goede foto..

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

De eerste foto is zonder lijntjes. Ik kan de NUB niet ontdekken, helaas... Maar ik ben dan ook geen expert ;)

5. meidenhuis

#185 meidenhuis, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2009
    ik heb je foto bewerkt zodat je kunt zien dat als je de ruggegraat echt helemaal doortrekt de nub zeker omhoog wijst. Jij hebt alleen de kromming in de ruggegraat genomen.
    De kromming heb ik dus ook weergeven met een geel/rood lijntje.

Vandaar dat ik dus ook zei dat het een slechte echo is. De rug moet echt recht liggen en dus geen billetjes die in een soort zitpositie staan.

Daarom ook 60% jongen. Normaal gezien ben ik veel zekerder van mijn zaak maar deze is eigenlijk veelste moeilijk om te beoordelen.

6. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hallo experts!
    Wij komen net van de 12 weken echo af..heel leuk!
    Hebben 2 foto'tjes, ik weet niet of je de nub kunt zien ook al heb ik er veel over gelezen..zou kunnen dat het beentje ervoor zit?
    Kunnen jullie er iets van zeggen?

7. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier is de andere..

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Pampilio, ik denk een jongen.

@ Willet, ik denk een meisje.

9. meidenhuis

willet: 90% meisje. Onderste foto zie je duidelijk een nub. Hij lijkt een heel klein beetje de hoogte in te gaan maar zit nog duidelijk onder de 30 graden norm.

(30 graden omhoog of meer is jongen).

10. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Willet: ik ga ook voor een meisje....

11. meidenhuis

@ wonder: wat denk jij van de echo's van pampapillio??? (even mijn bewerkte echo van haar buiten beschouwing)

12. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    oh een meisje?
    wat leuk..spannend hoor:)

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Misschien wel even grappig..

Ik heb mn fotootjes ook op een amerikaans forum gezet waar ze echt hele dagen nubben en ook veel vergelijkingsmateriaal hebben enzo.. (zit ook een echte echoscopiste op) ik denk die hebben er wat meer ervaring mee en zitten ook meer mensen, s kijken wat die zeggen.. (daar krijgen mensen ook gewoon een nub-shot van de gyn. )

En tot nu toe zeggen ze allemaal dat er geen zichtbare nub is! :) hihi

Dus ik denk dat mn foto echt NIETS zegt.. toch maar weer geduld hebben dus ;)

ben benieuwd of er nog iemand komt die t wel een nub vind, of m ergens ziet en wat die dan zegt.. ;)

14. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ja, ik heb er heeeeeeel lang naar zitten turen, maar ik vond het ook heel moeilijk om een nub te ontdekken. Ik zie wel iets zitten, maar twijfel enorm. Als dat iets toch de nub zou zijn, ga ik ook voor een jongen.

Off topic: gelukkig nieuwjaar!!!!!!

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik heb zelf ook nog even verder zitten kijken, zeker nu op t amerikaanse forum iedereen zegt dat er geen nub te zien is..

en ik denk dat ze toch gelijk hebben..

Als ik t me goed herinner namelijk en ik kijk nog s naar deze echofoto zit t rechterbeentje voor waar de NUB zou zitten.. en aangezien je die verder ook duidelijk ziet erboven zouden we al half door t beentje moeten kijken op de foto wil er een nub te zien zijn!

dus ik denk dat de kansen gewoon nog 50/50 zijn en ik gewoon braaf geduld moet hebben ;) ;) (en daar ben ik zooooo goed in.. niet dus! hihi)

16. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Haha, ik zag jouw naam daar Pampilio..heb de mijne daar ook nog eens neergezet..voorlopig zeggen ze 2x meid en eentje zeg dat de nub afgesneden lijkt te zijn? Dat begrijp ik niet helemaal..
    Hmm...een meisje zou wel leuk zijn :)

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Spannend hoor! dat er zoveel meid zeggen..

ach wij wachten gewoon tot de geslachtsbepaling.. en hoeveel mensen er ook zeggen dat t een jongetje lijkt, mn gevoel zegt zo sterk meisje dat ik denk ik ook pas geloof dat t een jongen is als ik echt een piemeltje op een echo zie! :D hahaha

18. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    ik ga me er ook niet teveel op vastpinnen denk ik..het zal toch afwachten zijn tot ik het met eigen ogen zie inderdaad!!Bij de 20=weken echo kun je dat toch ook zien?
    Die heb ik 22 februari..
    Spannend allemaal..moet ik nu jurkjes gaan kopen of stoere broekjes haha!

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou idd wij vinden t ook erg spannend en ik heb dan ook weinig geduld!

En 20 weken echo kan je t ook duidelijk zien ja, maar soms nemen ze er dan de tijd niet voor en als t niet te zien was mag je niet terugkomen want t is een medische echo.. dus misschien dat wij nog een geslachtsbepaling gaan doen :)

20. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    in mijn album onder 7 wkn echo stat echo van 12 wkn en 4 dgn, kunnen jullie al zien wat jullie denken dat t word. dank je

Deel Deze Pagina