Nee, die eerste foto is inderdaad een beentje. Op de 2e echo weet ik niet precies welk streepje ik moet kijken (je hebt inderdaad 1 van de streepjes omcirkeld die ik zag) maar alle streepjes die ik zie, wijzen dezelfde richting op als de ruggengraat. Ik zie niks omhoog wijzen
als je naar deze link kijkt, zou ik zeggen een jongen? Nub theory: How to predict your baby's gender at 12 weeks - ParentDish - UK
Hm, ik vind die echofoto op die site niet overduidelijk een jongen. De NUB moet namelijk 30 graden omhoog wijzen t.o.v. de ruggengraat. En dat is bij jou niet zo, voor zover ik kan zien.
hihi nou ik heb eigenlijk ook geen idee nog maar even afwachten dan. Ik zie meer meelezers, misschien hebben zij ook een idee. Dank je voor het meekijken!
Ja ik vond de foto ook wel erg korrelig, maar dat uitsteekseltje bij de onderkant zeg maar, dacht dat dat de nub was, maar t kan dus ook een "korreltje" zijn hihi. ik was daar bijna 12 wk.
kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? ik heb 1 en ander meegelezen, maar snap er niks van,...wat is de nub?? sorry hoor ladies...nieuw hahaha
@ Loe en Fontane, Op jullie echo's kan ik helaas geen nub ontdekken sorry! Loe, het omcirkelde bij jou is ws idd het beentje! Dat is absoluut niet de plek voor de nub en ook ligt het kindje enorm in een kommetje, dus ook al zou er een nub te zien zijn, dan nog is het geen goede positie om een voorspelling te doen. Fontana, ook bij jou zie ik het beentje uitsteken en helaas geen nub.
He balen.......vond t net zo spannend! Bedankt voor het kijken Astrid! We moeten nog even geduld hebben.
@Berretje, het geslacht van het kindje ziet er tot de 14e week voor beide precies hetzelfde uit. In beide gevallen zal je een uitsteeksel zien (de nub). Vanaf de 14e week gaat dit zich vormen tot het geslachtdeel; bij een meisje trekt het naar binnen en vormt erom heen de schaamlipjes en bij een jochie blijft hij uitsteken en word het dus het piemeltje en zal de balzak erbij gaan ontwikkelen. Tussen de 11 en de 14e week zal deze nub een bepaalde stand gaan aannemen. Dit kan je dus alleen zien als je een echo hebt vanaf de zijkant gezien (profiel) waarbij de beentje vaak wegvallen. Als het ruggetje van de beeb recht is (dus niet in een kommetje zoals bij Loe) en de nub heeft dezelfde rechte stand als de ruggegraat, dan is het een meisje. Wijst de nub 30 graden (of meer) naar boven, dan is het een jochie! Dit is allemaal bewezen met een studie (in amerika volgens mij). Helaas lag die van mij met de foto's in een kommetje, maar tijdens de echo zag ik wel volgens mij de nub naar beneden wijzen, dus zou moeten wijzen op een meissie Over 2 dagen weet ik het hopelijk
Hey meiden! Ik kan zelf niks ontdekken aan mijn foto's, maar ben dan ook een echte leek op dit gebied, dus plaats ze toch voor de zekerheid, ben wel nieuwsgierig nl! (Zoals iedereen hier natuurlijk ). Echo's zijn van 12wk+5, maar volgens grootte van het kindje 13wk+5. Bekijk bijlage 62404
De foto's waar de beeb op de kop ligt zijn sowieso niet goed. Op de middelste ligt hij/zij goed, maar kan ik helaas geen NUB ontdekken. Sorry! AstridDi, misschien zie jij er wat in?
Nope helaas, de middelste is idd een goede profielfoto, maar het kindje ligt te krom en bij de kont is het beeld afgedraaid, dus de nub is helaas niet in beeld op de foto van Gwn.
Hoi dames, Dit is mijn echo met 14 wkn 3 dgn. Wie kan hier 'iets' van maken?? Ik denk zelf een jongen, maar dat is puur gebaseerd op de theorie 'rappe mannelijke zaadjes en volhoudende vrouwelijke zaadjes' !
@Lili, prachtige foto's! Maar helaas geen NUB te zien En wat die theorie betreft...dan had ik nu al 2 jongetjes moeten hebben, maar het zijn toch echt meisjes haha!
Nu ff wat anders... Ik had dus de echo met 3 weken en 6 dagen (bijna 14 dus..) en ik meende héél duidelijk de NUB te zien + balzakje... De gyn nam een echo en toonde ons mooi de doorsnede van de beeb, dus van het kontje naar de schedel toe. En toen die dus aan die kont zat en door de beentjes heen ging zag ik echt een pieler-achtig iets met daaraan precies een balzakje. Zou dit mogelijk zijn? Ik weet echt heel goed wat ik gezien heb... maar las ergens dat de balletjes pas later "naar beneden zakken" en nu dus zogezegd nog binnen in het buikje zitten? Wie kan me wat wijzer maken? Ik probeer ff te tekenen wat ik zag... zal straks paint-dingetje plaatsen Liefs!