Het grote opschep-topic (met een knipoogje)...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

kan lekker nog beter opscheppen haha. heb vanaf 32,5 dagen met gebroken vliezen in het ziekenhuis gelegen en onze uk ik pas geboren met 37 weken dmv inleiding. vanwegen angst op vroeggeboorte wel weeremmers gehad en longrijpers maar gelukkig hebben we het er bijde goed vanaf gebracht. elke dag ctg, echo en bloedonderzoek was niet voor niks :p:p

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahahaha wat een leuk topic :D

Nou hier komt het dan. Tijdens de geboorte... Renske lag omhoog te kijken, waardoor ik niet ontsloot... maar ze heeft zich tijdens mijn doorgeleide (weeenopwekkers om mijn leven na 10 uur rugweeen nog fijner te maken ;)) weeenSTORM nog omgedraaid. Daarmee heeft ze mij een spoedkeizersnede bespaard.

Oh, en ze vloog er bij het persen zowat uit. In 6 minuten :D Maar misschien schep ik nu gewoon op over mijn eigen Pure Oerkracht.

Maar goed, dat is allemaal allang verleden tijd, ze is nu 3 maanden.

* ze lachte gericht (en ook meerdere malen langdurig) met 3 weken.
    * ze schaterlachte voor het eerst met 2,5 mnd (YouTube - Renske LOL!!!), filmpje is van gisteren, toen lag ze ECHT in een deuk.
    * ze begint van rug naar buik te rollen als ik haar naast me heb om te voeden, maar daar is wel honger voor nodig ;)

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier ook een supertrotse mama van een snelle jelle. Ons zoontje begon te kruipen met zeven maanden, stond met acht en liep los met tien maanden. Hij is nergens bang voor en staat overal bovenop. Hij staat echt heerlijk onbevangen in het leven, loopt overal naartoe, onderzoekt alles en wil weten hoe het werkt. Hij is bijvoorbeeld gek op gespen, sleutels en - dat is iets minder leuk - stekkers en stopcontacten.
    Verder vind ik hem ook heel erg slim. Hij begrijpt ons al heel erg goed en verrast me regelmatig door al best moeilijke dingen te snappen. Zo klom hij vandaag zelf in de kinderwagen nadat ik het gevraagd had.
    Ik ben gewoon supertrots op hem omdat hij zo heerlijk vrij in zijn vel zit. Hij lijkt al zoveel zelfvertrouwen te hebben. Ik word er soms bijna bang van. Ik kan alleen maar hopen dat hij dat houdt en een zelfverzekerd, geinteresseerd en stoer kind blijft en wordt.

Maar het meest trots ben ik eigenlijk nog als hij even tijd voor mij maakt (hij heeft het errug druk overal mee) en mij even komt knuffelen of me een heerlijke zoen op mijn mond geeft. Of als hij moe is en lekker op mijn schouder hangt.

4. tulip

tulip Niet meer actief

en het komt idd allemaal goed hoor. Hier mijn lijstje, dan weet je wat je te wachten staat;):

- 9 mnd 2 weken: zitten (uit het niets, een week ervoor viel ze als een pudding in elkaar en toen ineens kaarsrecht en stevig)
    - 10,5 maand tijgeren en eigenlijk meteen kruipen
    - 11 maanden optrekken
    - 12 maanden rond de tafel lopen
    - 13 maanden los lopen.

Ik heb een bekende (geen vriendin) en haar kindje liep met 8 maanden rond te tafel en met 11 maanden los. Toen ik dus trots vertelde dat mare met 13 maanden los liep, zei ze: o die van mij kon dat al met 11 maanden.:x ja dat weet ik. Toen kon ik mij niet meer inhouden en zei ik: jeetje heeft hij er tussen rond de tafel lopen en loslopen 3 maanden over gedaan, wat laat zeg!!!!
    m. kon dat al binnen een maand.:p

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hihi, ja dat soort mensen heb je er altijd bij zitten! Daarom ben ik daar in contact met mama's altijd ook iets terughoudender over. Ik vind het soms zo overdreven klinken als ik dan zeg: Ja ze kan al kruipen, én zelf gaan zitten, én staan, én aan de handen lopen. Dus dat doe ik dan ook maar niet ;) Vanmorgen met een paar kindjes gespeeld, en dan zien de mama's het vanzelf. Voor opscheppen hebben we deze topics! ;)

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ooh ik wil ook even opscheppen..
    Mijn meisje loopt sinds vandaag met slaapzak en al door haar bedje.. En dan maar roepen: Nene, nene! Dat is haar aanduiding voor mama..

7. tulip

tulip Niet meer actief

jammer dat je dat zo voelt he??? Ik had er bij haar ook totaal geen moeite mee toen zij vertelde dat haar kindje met 11 maanden liep, superknap natuurlijk. Maar wel dat ze dat dan nog even moet herhalen als ik trots kan vertellen dat ons meisje ook loopt. En 13 maanden is over het gemiddelde gezien nog vrij vlot. Het cb vertelde dat de meeste kindjes tussen de 13 en 16 maanden gaan lopen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, ja, daar vráágt zo iemand dan om. Meestal als mensen zo opscheppen over hun kind, juist met de bedoeling er nog even goed te moeten inpeperen dat die van hun sneller was, dan kijk ik ze aan en dan zeg ik met een verwonderde blik 'Pietje van jou, lopen met zoveel maanden? 'Nouuuu, zo zie je maar'! Alsof je je het niet voor kunt stellen dat die van hun ooit snel was in zijn ontwikkeling, doet het altijd leuk bij dat soort mensen :D.

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Dat is knap !
    Soort zaklopen voor dreumesjes :p
    Lijkt me erg leuk om te zien !!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, jammer is dat he, als mensen zo reageren! Bleh.

Beetje off topic, maar zo werd er ook om gegaan met mijn bevallingsverhaal door een familielid. Ik had nog niet gezegd dat het 18 uur geduurd had (ik reken dan vanaf de eerste wee die mij echt tegen de grond liet slaan), of ik kreeg erover heen:

"ach kind, ik deed er 3 dagen over, ik heb wel 2 puzzelboekjes gemaakt in die tijd dat ik bezig was".

Waarbij ik even in mijn tong moest bijten, en maar niet gezegd heb dat je vast geen erge weeen had op het moment dat je nog kan puzzelen ;)

Zucht.

Hoe noem je dat ook alweer? O ja, dat soort mensen stelen je donder. Nou ja, in het Engels zeg je dat zo. Erg jammer. :x

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :D hahahaha dat heb je toch wel gefilmd he!!?

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier een wijs meisje van ruim 1 die lichamelijk nog niet veel kan maar die ondanks alle ziekenhuisonderzoeken, naalden, vreemde handen en daardoor gemiste middagslaapjes altijd oh zo vrolijk blijft!

ik vind het soms moeilijk om te lezen wat kindjes allemaal al kunnen die nog eens veel jonger zijn ook maar dan bedenk ik me dat ik ook flink had lopen opscheppen (in positieve zin) als mijn meisje al vroeg vanalles kon.

mijn meisje maakt iedereen vrolijk, een dag zonder haar is voor mij een dag niet geleefd! en dat is heel knap voor een 1 jarig dreumesje, als je mensen al zo kan raken.

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, dat is tenslotte het belangrijkste van alles ! Dat je kindje jouw grote trots is en je leven meer kleur geeft dna ooit tevoren !

Mag ik vragen wat jouw meisje heeft meegemaakt ?
    Het klink erg heftig, zo aan je verhaal te horen...

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ze heeft een chronische stofwisselingsziekte, astma en daardoor een flinke mentale en fysieke ontwikkelingsachterstand maar goed, ik dacht dat hou ik voor me, kom hier meekletsen omdat ik trots ben, niet om zielig te doen of medelijden te wekken. ;)

ik heb dus de geweldigste! :D

15. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
  16. EmyD

EmyD Niet meer actief

Kijk.. Dit noem ik nou een trotse moeder.. En een knap kind!

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Haha, leuk topic, nou goed, dan ga ik ook even heerlijk opscheppen...het mag nu, toch? :D

- Ze kon met 2,5 maand al van rug naar buik rollen (weliswaar op een stevige longchair die ietsjes afliep, maar toch...)

- Ze kan al een week of 2 echt goed zelf zitten

- Ze staat los aan de handen

- Ze huilt bijna nooit

- Iedereen zegt dat ze heel helder is

IK BEN VERLIEFD!!!!!!

Zo....lekker opgeschept!!!

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ben zo trots op onze meid die zo vrolijk ons huis rond rent!
    En ik ben maar gestopt met woordjes tellen, want ze kent er nu al zoveel...zeker 40!
    En de laatste tijd geeft ze echt continue kusjes :D

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Haha nee, ik dacht nog, zal ik de camera gaan halen, maarja dan had ik het moment weer gemist verder..

@ Shaylen, iederéén is toch trots op zijn/haar kindje, dus jij ook! Dat is logisch, en je 'mag' ook opscheppen over je kindje hoor!

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

fenne rolt sinds gisteren op haar buik. super trotse mama hier :)

Deel Deze Pagina