Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    is zo'n digi test veel duurder?

2. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ja die zijn wel veel duurder. 7 voor 30 euro.
    Als je je lichaam goed kent heb je er eigenlijk maar 1 of 2 nodig omdat je dan alleen test als je een groot vermoeden hebt dat je je ei hebt.

Maar wat je ook kunt doen is eerst testen met de goedkope testen en zodra de streepjes echt donkerder beginnen te worden er een digitale test tegenaan gooien.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    denk dat als we deze maand geen geluk hebben ik dat volgende maand maar eens ga proberen.
    maar met temperaturen en ovutesten en regelmatig klussen moet de kans toch vrij redelijk zijn?

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik gebruik de persona. maar als die mijn ei niet vind dan ga ik verder met gewone ovu testen en als ik denk dat die positief is dan gooi ik er een digitale tegen aan. ben er trouwens achter gekomen dat de persona staafjes ook in de digitale passen. ik heb dus 1 keer de digitale gekocht en ben nu ondertussen al 2 doosjes (persona's) verder, en de digitale doet het nog steeds! scheeld wel een stuk in de kosten!

5. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Wat fijn hé dat we hier elkaar in zn eigen waarde kunnen laten! En er niet van uit gaan dat als de 1 iets heeft, de ander het ook zou moeten hebben! :confused:

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    een uitleg hiervan is te vinden hier:
    En ook hier:
    Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:

In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

7. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Maar....draai het eens om: een ovulatietest kan wel bepalen of je niet zwanger bent?

Dus als je ovulatietest in de twee weken voor je NOD negatief is, dan kun je uitsluiten dat je zwanger bent?

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Is dat niet het zelfde? Want als je een test doet om te kijken of je niet zwanger betn, dan doe je toch een test om te kijken of je zwanger bent? Of zie ik dat verkeerd?
    Plus twee weken voor je NOD, is toch gemiddeld je eisprong? En HCG kun je pas na je innesteling meten, na je NOD. Dus je ovulatietest zou dan toch ook pas tegen die tijd op je HCG kunnen reageren?

Dus als je ovu-test 2 weken voor je ei negatief is, heb je je ei al gehad, of moet-ie nog komen.

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nee ik bedoel nadat je je ei hebt gehad. Zeg maar in de laatste week voor je NOD.

Een ovulatietest zoekt een bolletje. Een zwangerschapstest zoekt een bolletje én een hoedje. Dus als je al geen bolletje hebt (ovulatietest), betekent dat dan dat je al helemaal geen bolletje én hoedje hebt (zwangerschapstest).

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nee ik bedoel nadat je je ei hebt gehad. Zeg maar in de laatste week voor je NOD.

Een ovulatietest zoekt een bolletje. Een zwangerschapstest zoekt een bolletje én een hoedje. Dus als je al geen bolletje hebt (ovulatietest), betekent dat dan dat je al helemaal geen bolletje én hoedje hebt (zwangerschapstest). Dus ook al weet je dan niet zeker of je zwanger bent bij een positieve ovulatietest, als je ovulatietest in die laatste week negatief is, dan kun je wellicht in ieder geval zeggen dat je niét zwanger bent.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat was gewoon een grapje hoor :oops:

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo makkelijk ligt het niet. Want dat bolletje met hoedje is natuurlijk gewoon HCG. En da's pas na ca. 14 dagen meetbaar, (lees eerder zijn er te weinig bolletjes om uberhaupt te kunnen zien of er bolletjes zijn, ongeacht de kleur). Dus je zult toch tot je NOD moeten wachten.
    Na een week (tot twee weken) heb je pas je innesteling... dus er valt dan nog niks te meten.

een ovutest kan zwangerschap aantonen, maar is niet gevoeliger dan een zwangerschapstest.
    MatCare verkoopt wel een ultragevoelige zwangerschapstest die 6 dagen voor NOD resultaat kan geven.
    Als je het echt al 6 dagen van te voren wilt weten, dan zou je die kunnen kopen. Maar houdt rekening met vals positief (ivm foute innesteling) en vals negatief, ivm pas op een later tijdstip genoeg hormonen aanmaken. tetsen na je NOD met een test die daarvoor gemaakt is, is het meest betrouwbare.

Ik wilde alleen even uitleggen waarom een ovutest positief uitslaat. Maar gebruik dat ding waar het voor is. Het opsporen van een ei. De rest is alleen maar leuk als je toevallig een test over hebt, zoals ik dus had.

13. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik wacht gewoon tot m'n NOD met testen. Bij één dag overtijd is mijn man jarig, dus het zou wel een hele leuke verrassing zijn!

14. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Haha ok dan!
    Vind het alleen niet zo leuk als anderen maar van alles uit gaan, zonder de situatie te kennen..

Tuurlijk is het jammer dat ik nu nog niet een posi-ovu-test heb.Misschien morgen!!

15. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Wat leuk dat mijn quote word gebruikt..
    Maar idd iemand van dit forum had wat links toegevoegd waarop het duidelijk te lezen was.. Dus het is helemaal duidelijk nu!

16. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Hai meiden!

Hoe is het bij jullie?
    Het is aardig rusig hier, of zijn jullie allemaal aan de klus? :D

Ik heb vanmorgen mijn 7e test gedaan en ik word er ech tniet vrolijk van. Ik dacht nu inmiddels wel een posivie test zou hebben..
    Er staat wel een streepje, maar die is echt lichter dan de controle streep. En vergeleken met een paar dagen geleden is die er nou niet duidelijker op geworden.

Misschien heb ik deze maand wel weer een late eisprong of heb ik dat standaard al. In ieder geval ik BAAL!
    Ik heb ook nog maar 5 testen liggen dus ik hoop dat het in deze dagen wel duidelijk word..

De streep moet in ieder geval duidelijk worden anders ben ik volgens de instructie's niet op mijn top.

Pff zal weer afwachten worden op morgen.... :cry:

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat vervelend dat het niet opschiet, maar je zou het zo kunnen bekijken, je hebt wel een streepje, dus gewoon lekker door klussen en je kansen open houden

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Stefys, ik zou niet 100% op die testen afgaan, want je kunt ook een eisprong hebben zonder dat de test positief is. Dus als je dan niet hebt geklust, dan heb je misschien toch je kans gemist.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    misschien zou je kunnen overwegen om ernaast ook nog te temperaturen

20. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Nee dat lijkt me helemaal niks.

Nou ja die testen zijn er om mn ei te opsporen dus je zou zeggen dat die zn werk zou moeten doen. Het lijkt wel of de test vandaag lichter was dan die van gister.. Pff zou die dan toch geweest zijn?

Ik dacht dat het een oplossing zou geven ipv nog meer onzekerheden. Vandaag zou ik dan op een cyclus van 34 dagen zitten..
    Toch maar aan de klus vanaaf!

Thanks meiden!

Deel Deze Pagina