Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hmm dan is het jammer dat ik geen scanner heb...
    mijn digi cam redt et echt niet

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik heb ze erop gekregen met een digitale reflexcamera.(zie album)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nouja als ik het zelf maar wel goed zie he haha

4. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve ovu-testers, vandaag ben ik ongi geworden, dat betekent dat we dus ronde 6 ingaan.

Ik lees al een tijdje vol belangstelling met jullie mee, ik heb wel eens wat vragen gesteld en bedankt voor al jullie antwoorden.

Gisteren met man-lief gepraat en ik mag deze ronde ook aan de ovu-testen! :D

Hij was er eerst op tegen omdat hij geen verplichte nummers wilde. Nu begon hij er opeens zelf over. Ik mag gaan ovu-testen en als er geklust moet worden, dan staat hij klaar (de love-machine).

Hij had alleen wel twee voorwaarden:
    1. er blijft geklust worden, ook als er een negatieve ovu-test is. (ja natuurlijk!)
    2. als er een posi-test is dan wil hij niet garanderen dat er een groot klusritueel komt. Er wordt geklust, maar een vluggertje moet ook goed genoeg zijn. (geen probleem! als er maar geklust wordt!)

Ik ga vandaag dus op ovulatie testen jacht...

Maar ik duik eerst even de kast in voor een ibuprofennetje, die ongi pijn is niet te houden vandaag! :(

5. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Leuk dat je komt mee kletsen..
    Ik heb testen bij sensitest weg. Binnen een paar dagen in huis en zeker nier duur!
    Ik kreeg alleen maar vage streepjes te zien. Maar heb verhalen gelezen van meiden bij wie het streepje wel donkerder was.. Ik heb alweer nieuwe besteld en ga aanstaande cyclus weer beginnen mocht ik nog niet zwanger zijn.... Succes!

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo dames, ik ga deze maand ook beginnen met ovu testen ! ik heb ze al en tijdje in de kast liggen maar nooit gebruikt, heb nie eens gelzen hoe ze werken. maar zal wel simpel zijn.

groetjes sandra

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik wil eigenlijk ook ovu testen kopen..
    Alleen heb dit hele topic doorgelezen en de gebruiksaanwijzing op de site en snap er nog niks van.. :(
    Wanneer moet ik beginnen met testen? En wanneer weet ik dan dat ik moet klussen als ik heb getest? En op welk moment vd dag moet ik testen en hoevaak?
    Dan kan ik ze ook gaan bestellen als ik die antwoorden weet.. :D

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Gebruiksaanwijzing:

Zo werkt de test
    Lees voor u begint met testen de gehele gebruiksaanwijzing door. De ovulatietest is een eenvoudige manier om de 2 tot 3 vruchtbare dagen van de vrouw in een maand vast te stellen. Ongeveer 24 tot 48 uur voordat de eisprong/ovulatie plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het LuteĆÆniserend Hormoon (LH) toe. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon meetbaar in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heeft u de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap.
    Om deze piek te vinden, zult u een aantal opeenvolgende dagen moeten testen. Allereerst zult u uw cycluslengte moeten bepalen. Neem een gemiddelde van de afgelopen cycli. De beste dag om te beginnen met testen kunt u aflezen in de tabel. U telt vanaf de eerste dag van uw menstruatie (dag 1). U gaat door met testen totdat u de LH-piek kunt aflezen van uw test. De ovulatie vindt dan plaats binnen 24 tot 48 uur.

Hoop dat je er wat aan hebt?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dan heb ik ook nog een vraagje...
    is het nou echt zo erg als je het niet steeds op hetzelfde tijdstip doet?
    ik werk namelijk op maandag en vrijdag middag bij mensen thuis als oppas en dan kan ik moeilijk ff zo'n test gaan doen daar op de wc

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ook ik kom me hier melden!Wilde er eerst niet aan omdat het me zo'n gedoe lijkt(4 uur plas ophouden overdag,en niet drinken :confused: )maar aangezien ik wel heeeeel graag een kleintje wil ga ik het toch maar doen! :) Vind het ook wel een duur grapje dus geloof dat ik meteen zo'n big pakket haal!scheeld toch altijd weer een beetje he ;) .

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hoop voor je dat je er maar een paar nodig hebt en er meteen succes mee boekt! hoop ik voor iedereen hier trouwens hoor( inclusief mezelf)

ik zit hier nu ook gezellig op te houden zo lang mogelijk..lastig met zo'n dorstig weer

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oooh ik moet echt zo nodig naar de wc he hahahaha :) nog een half uurtje

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    haha en al een plasje gedaan?

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    haha ja net precies...dus nog ff paar minuutjes wachten

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    streepje word duidelijker...morgen weer testen dus

16. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Welke testen gebruik je dan, dat je 4 uur je plas op moet houden en niet mag drinken?
    En waar ze zo duur zijn?

Ik heb ze bij Sensitest weg= niet duur en nergens staat dat je 4 uur je plas moet ophouden en niet mag drinken....

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb ze ook van sensitest en het is algemeen dat je zo min mogelijk moet drinken en zo lang mogelijk moet ophouden

18. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ovu-testen van Clear Blue gekocht gisteren. Volgens de gebruiksaanwijzing mag ik m'n eerste test doen op dag 11 van de cyclus, volgende week zaterdag dus.

Kan je die testen gewoon met ochtendurine doen? Dat kan ik nergens vinden in de bijsluiter.

Ik vind het wel spannend hoor... In het pakket zitten 7 testen, genoeg voor 1 maand zeggen ze.

Als het bevalt, maar het is nog zonder resultaat, dat ga ik volgende maand op zoek naar een digitale versie van de Clear Blue test. Die kon ik gisteren nergens vinden.

Zelfs m'n mannetje vind het leuk! We kunnen beiden niet wachten tot ik kan beginnen!

19. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Hm ik vind het vaag..
    Er zou dan bij moeten staan dat je je plas zo lang mogelijk in moet houden en min mogelijk drinken... En dat het nou algemeen bekend is.... Voor vrouwen die er net in stappen en geen verstand van hebben, zou dit er echt op moeten staan!

20. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Ja hoor, kan gewoon met ochtendurine. Dat is de reden dat ik deze gebruik en niet die andere, 4 uur niet plassen overdag red ik echt niet!

In mijn album helaas geen positieve normale CB testen, wel digitale. Om een idee te krijgen van hoe dik de streep moet zijn.

Deel Deze Pagina