Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb deze maand voor het eerst ovu-testen gebruikt en op dag 11 mijn ei gevonden! We hebben precies op de juiste dagen geklust, dat weet ik nu dus zeker.

Nu is het afwachten op m'n NOD. Het lijkt deze keer wel spannender dan de vorige keren omdat ik nu echt weet dat we op de juiste dagen geklust hebben.

Hoe zijn jullie ervaren ovulatie testers hiermee omgegaan?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, zit nu in hetzelfde schuitje. Ok, vorige maand op vakantie ook wel op de juiste dagen soort van geklust, maar in een tent met schoonzusje op 3 meter afstand en een man die eigenlijk wel teveel gedronken heeft gaf het me toch niet veel hoop. Voor het eerst dat hij toen teleurgestelder was dan ik dat ik ongi werd... ik had me er al op ingesteld.

Nu vrijdag, zondag en maandag uitgebreid de tijd kunnen nemen en dinsdagochtend vroeg mijn ei gevoeld (ma positieve test, zondag bijna-positief). Vind het ook heel spannend nu, zou het liefst nu al testen!

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    (vind het ook wel eng weer een keer positief te zijn; dan is de teleurstelling straks veel groter als het toch weer niet raak is)

4. guusje30

guusje30 Actief lid

19 jun 2007
    125
    0
    0
    He meiden, wie kan me advies geven. Ik heb een beetje rare cyclus en weet niet wanneer ik zal beginnen met ovutesten. Ik zit nu op dag 12 vanaf ongi. Had gister voor het eerst beetje slijm, van die flubbertjes bij het afvegen, dus niet echt vloeibaar ofzo maar wat op je papiertje blijft liggen (sorry voor de details...). Al beginnen met testen of nog even wachten? Vorige cyclus 2 weken getest en toen op dag 30 enigszin positieve streep.

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik zou gewoon een testje doen; de twee cycli ervoor waren maar 29 dagen, dus dan zou je ei er nu aan zitten te komen... Succes!

6. guusje30

guusje30 Actief lid

19 jun 2007
    125
    0
    0
    Misschien wel een goed idee, dat wordt vanmiddag niet plassen, ha, ha,...

7. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai Miepie80, lief dat je elke keer zo geduldig antwoord geeft op al mijn vragen.

Lastig hè? Je weet dat je goed geklust heb en nu is het afwachten. Ik vraag me ook af hoe het zou zijn als ik straks toch ongi word. Of de teleurstelling dat niet nog groter zal zijn als anders...

Hoe dan ook, we houden de moed erin en als het deze maand niet raak is ga ik gewoon weer een nieuw pak ovulatietesten kopen! Ik vind het wel leuk, dat ovu-testen. Maar nog leuker zou natuurlijk een posi zwangerschapstest zijn...

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, ken het gevoel Floddertje. Vind het wel erg fijn te weten wat er in je lichaam gebeurd (of soort van dan), dan weet je in elk geval dat je op het goede moment je best hebt gedaan!

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Vandaag een positieve ovu test!
    Dus dat wordt klussen vanavond! (ben dan toch niet te laat?)

10. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Hoi, Nu had ik gisteren een positieve test, het spatte ervan af. Dan heb ik mijn ei binnen 48 uur, dat is dan op dag 17, wat wel later is als verwacht.
    Nu heb ik een vraag: Vanavond ben ik pas later thuis en kan dan niet op mijn testtijdstip testen. Is het erg om de test dan later te doen?

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Vandaag de testen van Sensitest binnen gekregen.
    Ben benieuwd voor deze ronde!
    Ik had trouwens verwacht dat ze groter zouden zijn! Wat een kleine staafjes zijn het.. :)

12. allita

allita Lid

10 jan 2007
    60
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    noord brabant
    hallo allemaal. heb een tijdje geleden mee gekletst op een andere pagina. heb vanmorgen mijn smiley ontdekt. lees al jullie ervaringen net en ken het gevoel van,''wanneer kunnen we het beste vrijen''?
    ik denk vanavond? ben nu op mijn dag 11 en heb een cycles van ongeveer 27 dagen...wat denken jullie?
    we zijn bezig sinds mei.na een hersteloperatie van mij vriend. de eerste was mislukt in jan nu in mei gelukt(ander ziekenhuis). nu maar hopen. eind aug krijgen we uitslag van eerste zaadonderzoek

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik denk dat je vanavond goed zit, en misschien voor de zekerheid morgen ook nog?
    je weet maar nooit ;)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo dames,
    Ik temperatuur, neem slijm waar en gebruik ovutesten (matcare cassette). Ik houd het allemaal bij op www.fertilityfriend.com. Ik voer de ovulatie-tests uit zoals in de gebruiksaanwijzing staat (4 uur niet plassen, niet teveel drinken). De eerste 2 cyli werkte ik niet buitenshuis en heb ik 's midags getest. Ik kreeg toen positieve tests. De dag erop was mijn temp omhoog. Ik kreeg dus een posi test op de dag van de ovulatie. Prima.
    Nu heb ik al 2 cycli achter elkaar geen posi ovu-test gehad. Terwijl ik wel ovuleer, gezien de temperatuur enzo. Ik ben nu weer aan het werk en ik test daarom 's avonds. Zou dit invloed hebben? Hebben jullie nog andere verklaringen? Of tips om dit te voorkomen? Want die ovu-tests zijn dus een hoop gedoe (plas ophouden enzo) en dan levert het dus ook niets op... Dat schiet niet op!

15. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Hoi Aquilegia,
    Ik test 's avonds rond 7u half 8, en heb een positieve test gekregen.Dus ik denk dat het wel moet kunnen.
    Bij mij lukt 4 uur lang plas ophouden vaak niet.
    Weet jij of je altijd op exact hetzelfde tijdstip moet testen?

16. guusje30

guusje30 Actief lid

19 jun 2007
    125
    0
    0
    Aquilegia, herken je verhaal wel een beetje. Ik heb vruchtbaar slijm, temp stijgt en heb ook bijna alleen maar negatieve ovutesten. Afgelopen half jaar 2 keer positief en de rest van de maanden negatief. Maar bij mij heeft het niets te maken met tijd ofzo maar snap het echt niet.... Zou ik dan wel een goede eisprong hebben? Ben deze maand ook weer begonnen en heb nu ook al beetje slijm, maar niet eens een heel licht streepje....

17. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Vorige maand voor het eerst slijm, maar niet echt een pos. ovu test. Deze maand weer geen slijm, maar een redelijk pos. ovu test...

Snapt iemand er nog iets van?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je temp stijgt, heb je een eisprong gehad. Dus als je serieus tempt, moet je het achteraf kunnen zien, ook zonder posi ovu-test. De ovulatietests zijn niet altijd betrouwbaar. Ik zou me dus geen zorgen maken of je wel een eisprong hebt. Dat je wel een posi-ovutest krijgt, is ook geen bewijs van ovuleren. Het kan zijn dat je een LH-piek in je bloed hebt, maar dat het ei toch niet springt.

Ik heb ook gehoord dat je soms een korte LH piek kunt hebben. Je moet dan 2x per dag gaan testen. Misschien is dat bij mij wel zo.

Ik had afgelopen maandag BIJNA een positieve ovu-test. Het teststreepje was net nog wat lichter dan het controle streepje. Maar de dagen erop veel vruchbaar slijm en donderdag pas de temp flink omhoog. Ik denk dus zelf dat de eisprong woensdag pas was.

Het wordt aangeraden om elke dag rond het zelfde tijdstip te testen. Een uurtje verschil zal echter geen ramp zijn.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik kan iedereen ovutesten aanraden!
    heeft bij mij ook gewerkt(zie banner!)

20. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    toch blijft het allemaal vreemd en onduidelijk!
    Afgelopen weekend vruchtbaar slijm en afgelopen woensdag een positieve ov test gehad. Nu zou ik dus de eisprong verwachten , maar geen slijm te bekennen! Snap er niets van!

Deel Deze Pagina