Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik snapte er ook niks van, dat hele slijm gedoe.
    heb alleen maar naar de testen gekeken.

2. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Bedankt, oOMissCOo, dat geeft een mens hoop.
    Ik moet weer afwachten voorlopig.....

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Temperatuur je ook? Dat geeft vaak wel uitkomst van welke waarnemingen (test of slijm) accuraat zijn.
    Het slijm is tot op zekere hoogte subjectief en de tests zijn niet altijd betrouwbaar, vanwege verschillen in de pieklengte per vrouw en omdat je ook een LH piek kunt hebben zonder te ovuleren. Ik vind temperaturen daarom wel een fijne check op het geheel, maar dat is persoonlijk.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik test zodra ik een licht 2e streepje krijg 2x per dag; eind ochtend/begin vd middag en dan aan het begin van de avond weer. Ik heb de eerste maand ook geen positieve test gehad en kreeg toen het advies 2x p.d. te testen en heb sindsdien elke keer een positieve test gehad.

Afgelopen zondag een 2e streepje, maandag nog niet positief en dinsdag met de eerste nog niet, tweede testje wel. Woensdag was het 2e streepje weer lichter. Het werkt dus wel, dat twee keer testen

5. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Aquilegia:
    Ik temperatuur niet. Ik ben er nu al veel mee bezig (soms wel een beetje te veel voor mijn gevoel), en als ik dan ook nog zou tempen, zou het zwanger worden helemaal zo mijn leven beheersen. Dus doe het nu alleen met ov-testen. Maar ik geef toe, het geeft je wel meer duidelijkheid in je cyclus, dus misschien begin ik er nog wel aan. (hopelijk is het niet nodig). Nu maar weer afwachten.
    Raar is dat, afgelopen 2 rondes dacht ik echt dat het raak was -wat niet zo was, maar nu heb ik dat deze keer helemaal niet! Terwijl ik nu beter weet dan ooit wanneer mijn ei is geweest! Kennen julllie dat gevoel?

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb wel getempt, maar ben er gister mee opgehouden, heeft nu toch geen nut meer haha.
    maar het is wel een goeie manier om te kijken of je ovutesten overeenkomen met de temperatuurstijgingen enzo!

7. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    Hallo allemaal!

Ik heb een vrij onregelmatige cyclus, nu ben ik deze cyclus voor het eerst met de ovulatietesten begonnen. Ik ben begonnen op dag 10, zit nu op dag 22. Heel af en toe zie ik wel een vaag streepje, maar gisteren was de streep duidelijk wat dikker. Had gisteren ook erg last van buikkrampen. Heb zelfs even op de bank gelegen. De beschrijving zegt dat de streep van de test net zo dik moet zijn als de streep van de controle op de test. Dat was niet zo. Vanmorgen weer een test gedaan, dat ws weer een vaag dun lijntje. Ik heb ze allemaal onder elkaar gelegd, en de test van gisteren geeft een dikkere streep dan al die andere "lijntjes" echter weet ik niet of het dik genoeg is.

Gisteren avond geklust. Hoop dat het heeft geholpen. Hebben jullie dat ook wel eens dat de streep niet zo dik is als dat hij zou moeten zijn?

Niet zo smakelijke vraag: Ik heb soms het idee dat er ook wat sperma uit loopt na het vrijen. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Ik hoop dat er voldoende achter blijft om richting mijn ei te zwemmen!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    bij mij is de streep ook niet net zo dik geweest...maar zie het resultaat :D
    gewoon op je gevoel af gaan!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    en bij iedereen loopt er sperma uit..dat is heel normaal

10. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    OKe, dank je voor je antwoord!

Krijg weer een beetje vertrouwen van je antwoorden!

Ik probeer een foto van de ovu testen in het album te zetten, weet iemand hoe dat moet?

11. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    het plaatje van mijn testen staat in het album, wat denken jullie? moet zeggen dat het streepje wat donkerder is van gisteren dan op de foto duidelijk wordt. Blijft toch lastig een goede foto te maken!

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik kan niet temperaturen, door mijn onregelmatige werk lig ik soms om 7 uur 's avonds in bed en de volgende dag pas om 7 uur 's ochtends.

13. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    Dat is inderdaad lastig! Doe je ovu testen?

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je ovutesten zien er bij lange na niet postief uit, maar aangezien die van vandaag lichter is dan die van gister weet ik ook niet wat ik ervan moet denken.
    mijne waren duidelijker(zie album)

15. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Weer terug van weg geweest..
    Wil meteen MissCOo feliciteren! Wat fijn voor jullie dat je zwanger bent! Geniet van je zwangerschap..

Ik ben op vakantie geweest. Ben ff gestopt met tempen, had er geen zin meer in, en ook heb ik deze maand geen ovu test aangeraakt. Vind het wel ff best zo!
    Heb geen zin om er steeds mee bezig te zijn. We zitten nu in maand 6 en word er gek van als ik er aan denk dat het nog niet raak is.
    De gedachten dat andere vrouwen misschien wel 2 jaar bezig zijn komt dan in me op...

Voor mij dus ff afstand. We zijn druk aan de klus en zie wel hoe het afloopt deze maand..
    Jullie veel succes he! En uiteraad blijf ik hier komen en lezen...

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dank je wel!
    je hebt in je vakantie behoorlijk wat gemist!
    er zijn al een heleboel april mama's bijgekomen!
    hopelijk heb je wel genoten van je vakantie.

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Als je in mijn album kijkt kan je duidelijk zien dat het erg kan verschillen op 1 dag... de onderste twee zijn allebei van 6/8, de ene 's ochtends rond 11 uur, de andere aan het eind van de middag. 7/8 had ik rond 12 uur weer een test net als de eerste van 6/8.

Kortom; als je moeite hebt je ei te vinden met ovu-testen is het misschien een idee om vanaf het moment dat je een duidelijk streepje hebt 2x per dag te testen...

18. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    Ik denk dat ik misschien teveel drink. Ben ook best aan het lijnen, en 4 uur niet plassen maar wel drinken, valt niet mee. Een te hoog BMI verkleint ook de kans op een zwangerschap....... Als mijn ovu test met de dikste streep mijn eisprong zou zijn, dan heb ik vanaf mijn eisprong een zeurende buikpijn. Elke dag wel even wat krampen..... Snap er niks van! Dat heb ik anders alleen als ik ongi ga worden, maar dat kan nog niet, tenminste, dat zou veel te vroeg zijn voor mij!

19. britt28

britt28 Actief lid

7 jan 2007
    255
    0
    0
    jeugdzorg
    Mieppie80, bij jou zie je ook wel een steeds duidelijk wordende streep. Dat heb ik ook wel, alleen is die streep nooit heel dik geworden.

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Britt, had ik ook de eerste twee maanden. Pas toen ik vanaf de dag dat ik een 2e (lichte) streep had 2x per dag ging testen heb ik positieve testen. Misschien dat jij dan ook wel een positieve test krijgt... maar hoop natuurlijk voor je dat het niet meer nodig is ovu-testen te gebruiken!

Deel Deze Pagina