Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben een beetje een dommie...
    Ik zou gisteren weer m'n eerst ovu-test van deze cyclus doen, maar ik ben het dus helemaal vergeten! Ik had de test al keurig klaargelegd op het toilet. Het is niet zo dat ik niet aan die test gedacht heb, ik hoefde gewoon de hele middag en avond niet te plassen!

Vandaag maar een wat betere 'plas-planning' maken. Ik wil m'n ei niet missen! Vorige maand had ik op dag 11 een posi test en op dag 12 een super posi test...

2. wensje

wensje Lid

5 jun 2007
    68
    0
    0
    Nou ik word gek...zoals ik eerder al stuurde, afgelopen zondag al een dikke vette streep...ERG vroeg, dag 10.
    Stug door gegaan met testen, nu heb ik sinds gisteren weer een licht streepje? Vandaag ook?!
    Help?

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dan is je ei geweest!

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    @ wensje; ws toch vorige week je ei gehad, en zo heel vroeg is dat met jouw cyclus niet (op dag 11 of 12 dus je ei, cyclus van ongeveer 26 dagen dus). Je hebt altijd wel iets LH in je urine, het kan zijn dat je daardoor een licht tweede streepje krijgt. De ovu-testen testen op LH, maar HCG is deels hetzelfde (alleen dan met 'een hoedje'), dus het kan ook zijn dat nu, een week na je eisprong, je lichaam begonnen is met hcg aanmaken en... je dus zwanger bent. Dan zou het tweede streepje over een paar dagen nog duidelijker moeten zijn dan nu. Ik hoop het voor je!

5. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had de vorige ronde mijn ei op dag 12 en deze ronde op dag 13. Gisteren dus een vet positieve ovu test! En eergisteren een licht positieve. Ik test nog even door tot het tweede streepje verdwijnt en zo lang we twee streepjes zien klussen we door!

6. wensje

wensje Lid

5 jun 2007
    68
    0
    0
    Heejjj ben ik weer... Nou vandaag dus wèèr getest en nu is er in de verste verte gèèn streepje meer te zien.
    Dus vorig weekend ( zon-maan-dinsdag) overduidelijke strepen.
    Afgelopen zaterdag en zondag òòk en vandaag totaal gèèn streepje?!
    Hm dat verhaal van; dan zal ik wel zwanger zijn WIL ik gewoon geloven hihi! Kreeg helemaal een sprongetje in mn buik toen ik het las.
    Mja vandaag niks meer dus heb zo`n vermoeden dat moeder natuur weer met me zit te geinen.
    (OF ik heb 2x een ei-jump per maand hahaahah dàt zou relaxed zijn, dubbelkans! ) hhihihi!
    Nou meiden bedankt voor jullie reacties en LET`S klus!
    We houden elkaar op de hoogte! ;)

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Floddertje, fijn dat je je ei weer hebt gevonden! ;). Volgens de nieuwste rage - SMEPpen - kan je het best tot 2 dagen na je positieve test doorklussen, hihi...

8. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Dames, ik ben hier helemaal nieuw. Hallo!

Heb een cyclus van 28 dagen, ben begonnen met testen op dag 9, nu zit ik op dag 15 en nog steeds niet positief, alleen een heeeeeel licht streepje. Kan het zijn dat 't nog gaat gebeuren dat positief testen deze maand? Dus dat het later dan 15 dagen nog gaat gebeuren, als je een cyclus hebt van 28 dagen? Ik hoor 't wel.

Succes allemaal :)

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, dat kan. Ik heb bijvoorbeeld vorige maand nog op dag 11 pas een positieve test gehad en had een cyclus van 23 dagen. Dus 12 dagen voor mijn NOD pas positief...

10. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Oh dan zou 't dus nog kunnen !
    Fijn zeg.. even doortesten dus..
    Doe 't voor de zekerheid ('t vrijen) wel nog even om de dag... voor 't geval de testen niet werken ofzo.

Bedankt en we zien wel ;)

11. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat SMEP, ik weet het nog niet hoor. We hebben in elk geval wel de dag van de positieve test en de dag erna geklust, maar gisteren... we waren allebei doodmoe en we wilden echt niet tegen onze zin in klussen... Vanavond maar weer dan! Alles beter dan passief op de wachtbank zitten toch?

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, ik ben ook benieuwd of wij het gaan volhouden, Floddertje! Hoop heeeeeel hard voor je dat het raak is deze maand!

13. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    M'n vriend zei gisteren dat hij (helaas) een voorgevoel had dat het nog niet gelukt zou zijn... Zelf heb ik geen idee.. We wachten af, nog twee weken.

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn vriend was er vorige maand van overtuigd dat het wél gelukt was... als die van jou er dan net zo naast zit als die van mij ..... ;)

15. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahaha, laten we het hopen!
    We zitten in ronde 7 en 7 is toch zo'n beetje het universele gelukstgetal. Ik hoop dat dat voor ons ook opgaat dan.

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ja, dan moet het hier ook goed gaan komen; zitten ook in ronde 7. Ben nog op mijn ei aan het wachten...

17. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij heb ik een cyclus van 28 dagen, maar m'n mirena is er pas 2 maanden uit, dus helemaal zeker weten doe ik 't niet.

Zit nu op dag 16 en had vanavond om half 10 voor 't eerst een echte duidelijk streep, maar nog niet gelijk aan de controlestreep. Morgen weer testen dus.. spannend.

Gisterenavond hebben we gevreen (om de dag vanaf dag 10), dus morgen weer.

Leuk om je ei te zoeken...

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, begint bij mij ook op een hobby te lijken ;)
    Vandaag ook een duidelijke streep, maar nog te licht. Waarschijnlijk dus morgenmiddag positief...

19. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ik nou weer heb...

Woensdagmiddag (gisteren) om half 2 getest, streep licht, maar goed te zien.
    Woensdagavond (gisteren) om half 10 getest, duidelijke streep, nog niet even dik.. dus ik dacht vandaag testen moet gewoon postiief zijn.
    Vandaag om half 2 weer getest, is tie weer veel lichter dan gisterenavond half 10, hetzelfde als gsiteren half 2 zeg maar?
    Hoe kan dit? Is mijn piek al geweest?
    Dat zou betekenen dat hij tussen gisteren half 10 en vandaag half 2 moet zijn geweest en ook weer voorbij? Kan dit? Ik snap er niks van...

Graag jullie advies.

20. Tienus

Tienus Lid

22 aug 2007
    34
    0
    0
    Amsterdam
    Wat ik nou weer heb...

Woensdagmiddag (gisteren) om half 2 getest, streep licht, maar goed te zien.
    Woensdagavond (gisteren) om half 10 getest, duidelijke streep, nog niet even dik.. dus ik dacht vandaag testen moet gewoon postiief zijn.
    Vandaag om half 2 weer getest, is tie weer veel lichter dan gisterenavond half 10, hetzelfde als gsiteren half 2 zeg maar?
    Hoe kan dit? Is mijn piek al geweest?
    Dat zou betekenen dat hij tussen gisteren half 10 en vandaag half 2 moet zijn geweest en ook weer voorbij? Kan dit? Ik snap er niks van...

Graag jullie advies.

Deel Deze Pagina