Hoi dames! Vorige week vroeg ik me af of ik niet per ongeluk zwanger was.. we hebben het toen uitvoerig over een tweede kindje gehad en mijn partner weet niet of hij het nog wel wil. Zijn eerste reactie was dan ook: "Als je zwanger bent laten we het weghalen hoor!". .. Dit kwam bij mij zo ontzettend hard aan, ik zou dolgraag nog een tweede kindje willen alleen nog niet zo snel natuurlijk. Wanneer het nu zo was geweest, zou ik er hardstikke blij mee zijn. Mijn partner wil het niet, omdat ik nu een PND heb en het hier erg moeilijk nog steeds mee heb, ook in onze relatie is veel veranderd. Ik ben zo bang dat hij nu geen tweede kindje meer zou willen.. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ook dat hij zegt dat hij het wil laten weghalen als ik zwanger zou zijn.
Als je nu nog depressief bent, lijkt het me niet verstandig om al aan een tweede te gaan denken. Probeer eerst aan je eigen gezondheid te werken. Als het wat beter met jou gaat, draait je vriend misschien wel bij. En zo niet... Het blijft een beslissing die jullie samen nemen. Probeer te genieten van het gezin dat jullie nu hebben, en niet fixeren op een volgend kind wat er misschien wel of niet komt. Heel veel succes!
Miez, je hebt helemaal gelijk! Als je vriend dat niet had gezegd, maar er eerder positief over had gedacht, dan zou het natuurlijk een ander verhaal geweest zijn.
Natuurlijk moet mijn depressie eerst genezen zijn, daar neem ik ook de tijd voor. Echter om te zeggen dat hij helemaal nooit meer in tweede kindje wil, vind ik erg. Ik zou het met een jaar of 2 toch wel willen.. Als het eerder gebeurt zou het na mijn idee ook niet erg zijn.
Ik ben ook depressief geweest. Aan de ene kant lijkt me een zwangerschap voor jou wel goed omdat de hormoonhuishouding dan weer anders wordt... Aan de andere kant is het beter om te wachten. Maar als het zo is, zou ik toch heel blij zijn, alhoewel het me wel zwaar voor je lijkt zo snel achter elkaar. Ik kan merken dat ik nu na 15 maanden er weer aan toe ben en mijn gevoel zegt dat het wel gelukt is....